• Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Att bo i invandrartät förort.
  • Dorian Ertymexx
    Nice Girl Wrong Place skrev 2010-07-26 22:40:28 följande:
    FEL!

Jag är kritisk till invandringen.
    Har aldrig blivit stämplad rasist.
    TS är extremt kritisk. Har aldrig stämplat honom som rasist.

Det där är ju bara en massa offersnack. Inget annat.

Du har hur fel som helst. Bara fel helt enkelt.
    Precis. Men det är väl det - berörda parter vet att det går alldeles utmärkt att diskutera invandringsfrågan, men det är ju inte det de vill - de vill ha frisedel att ösa skit över alla som inte är precis som de själva. Knappast någon hemlighet direkt. Vill man diskutera invandringen sakligt, utan en massa fördomar och skit, så är det knappast tabu direkt.
    Jag är inte en kvinnokarl! Men jag jobbar på det!
  • The Morticia

Vem vill bo i ett lågstatusområde? Skit samma om det är svenskar, invandrare eller utomjordingar som dominerar där. Är det mycket skit på ett ställe så är det väl klart att man inte vill bosätta sig där.

Så nej, jag skulle inte bosätta mig i ett invandrartätt område.

• Dorian Ertymexx
    Göran64 skrev 2010-08-02 01:25:33 följande:
    Helt fel, det är invandringskritiska som hela tiden beskylls för "rasism" av de som försvarar den nuvarande invandrings & flyktingpolitiken...det har numera blivit ett poltiskt begrepp att bevämt stämpla i pannan på de som är kritiska och som har stora farhågor om det mångkulturella samhället och dess konsekvenser för Sverige.

Tolkar man ordet "invandrare" bokstavligen så innefattar det alla individer som invandrar till Sverige..alla VET dock att i folkmun är ordet invandrare synonymt med "svartskallar"...när det talas i media om "invandrartäta  områden" menas knappast områden som är fyllda med tyskar, danskar, norrmän, skottar och belgiare..
    utan med somalier..irakier..gambianer..turkar..assyrier..sy rianer..juggar..iranier..etc etc.

På tal om "främlingsfientliga" och "rasister" så är invandrarna själva mer främlingsfientliga och rasistiska än svenskar...både mot den svenska urbefolkningen men framför allt mot andra invandrargrupper än sin egen..vad tycker muslimska irakier om negrer..vad tycker greker om turkar....vad tycker turkar om greker..vad tycker iranier om araber..etc etc..där får  exempel på verklig rasism..en rasism som är en tickande bomb i det svenska samhället...

Många invandringskritiker har själva erfarenhet från just områden som Rinkeby..Tensta..Bergsjön..Rosengård, erfarnheter som gjort att de blivit invandringskritiker.. till skillnad från alla politiskt korrekta proffstyckare som förskansar sig ljusår från alla kulturberrikare. Har själv jobbat både i Rinkeby och Tensta i flera år men har gudske lov sluppit bo där själv.
    Jag har också jobbat i samma områden, och gått i gymnasiet där. Och bor inte så långt därifrån, i en annan förort. Och tänk, jag är tacksam för att jag kan bo i ett område som är omväxlande, versatilt och som är rikt på olika erfarenheter. Och som dessutom är lugnt och tryggt.

Men vet du vad, bosätt dig i någon helsvensk liten by du, om det är vad du vill, och låt oss bo där vi vill. Eller MÅSTE du racka ned på andra för att må bra?
  • Dorian Ertymexx
    Triskele skrev 2010-08-02 01:49:25 följande:
    Sorry, men jag kan faktiskt inte ta det påståendet på allvar längre.
    Det dyker upp i varenda tråd där främlingsfientlighet dryftas, av främlingsfientliga, utan att anklagelser om rasism har förekommit innan detta.
    Martyrtrams.

Mina föräldrar bor i Rinkeby, deras närmsta bostadsområde domineras av finnar och finskättlingar. 

Sen undrar jag vem som förnekar att rasism och främlingsfientlighet förekommer inom grupper drabbade av detta? Klart som fanken att det förekommer även där. Det gör det inte ok.
    Använder man ord som "neger" och "juggar" så visar man ju tydligt var man står. Det är inte neutrala eller positiva termer.
    Likaså är användandet av uttrycket kulturberikare, med negativ betoning, en klar indikation på var man håller hus ideologiskt. Och om man då blir klassad som den främlingsfientliga person man framställer sig som så är det knappast så att man får sympati om man gnäller över detta.

Folk som bara jobbar i problemförorter tror sig gärna ha mer koll än dom egentligen har är min erfarenhet. Ett visst förakt för dom boende  är inte helt ovanligt.
    Ren främlingsfientlighet förekommer också. 
    Mmm. Som jänkarna uttrycker det - "if it walks like a duck, talks like a duck and looks like a duck - it most probably is a duck!" Använder man uttryck lånade från extremhögern, har en agenda som sammanfaller med extremhögerns och söker lösningar som också sammanfaller med samma grupp, ja, då är det liksom svårt att inte se personen i fråga som en anhängare av extremhögern.

Det är litet roande dock, samma människor som ondgör sig över att bli kallade rasister kallar glatt mig för vänsterextrem och liknande. Dubbelmoral, någon?
  • Dorian Ertymexx
    The Morticia skrev 2010-08-10 22:56:29 följande:
    Vem vill bo i ett lågstatusområde? Skit samma om det är svenskar, invandrare eller utomjordingar som dominerar där. Är det mycket skit på ett ställe så är det väl klart att man inte vill bosätta sig där.

Så nej, jag skulle inte bosätta mig i ett invandrartätt område.
    Alla invandrartäta områden är inte lågstatus, vet du.
  • BamBam
    Dorian Ertymexx skrev 2010-08-10 23:02:03 följande:
    Alla invandrartäta områden är inte lågstatus, vet du.
    Nämn ett som inte är det?
    Ja, det är sant. Jag har knullat med Marky Mark.
  • BamBam
    BamBam skrev 2010-08-10 23:03:34 följande:
    Nämn ett som inte är det?
    Trodde väl det.
    Ja, det är sant. Jag har knullat med Marky Mark.
  • Dorian Ertymexx
    BamBam skrev 2010-08-11 00:02:52 följande:
    Trodde väl det.
    Du vet, det här är inte en IRC-chatt, och en del av oss har liv (eller skriver i andra trådar också), så din arroganta gest var väldigt snabb, och totalt poänglös.

Vi har Kista, Spånga, delar av Bromma och Solna till exempel.
  • Dorian Ertymexx
    The Morticia skrev 2010-08-10 23:04:47 följande:
    Nä, men jag generaliserar som fan i sann FL-anda.
    Please don't. Generaliserande idioter finns det ett överllöd av redan, snälla gå inte med i deras redan alltför folkrika grupp...
Svar på tråden Att bo i invandrartät förort.