Triskele skrev 2010-08-02 01:49:25 följande:
Sorry, men jag kan faktiskt inte ta det påståendet på allvar längre.
Det dyker upp i varenda tråd där främlingsfientlighet dryftas, av främlingsfientliga, utan att anklagelser om rasism har förekommit innan detta.
Martyrtrams.
Mina föräldrar bor i Rinkeby, deras närmsta bostadsområde domineras av finnar och finskättlingar.
Sen undrar jag vem som förnekar att rasism och främlingsfientlighet förekommer inom grupper drabbade av detta? Klart som fanken att det förekommer även där. Det gör det inte ok.
Använder man ord som "neger" och "juggar" så visar man ju tydligt var man står. Det är inte neutrala eller positiva termer.
Likaså är användandet av uttrycket kulturberikare, med negativ betoning, en klar indikation på var man håller hus ideologiskt. Och om man då blir klassad som den främlingsfientliga person man framställer sig som så är det knappast så att man får sympati om man gnäller över detta.
Folk som bara jobbar i problemförorter tror sig gärna ha mer koll än dom egentligen har är min erfarenhet. Ett visst förakt för dom boende är inte helt ovanligt.
Ren främlingsfientlighet förekommer också.
Mmm. Som jänkarna uttrycker det - "if it walks like a duck, talks like a duck and looks like a duck - it most probably is a duck!" Använder man uttryck lånade från extremhögern, har en agenda som sammanfaller med extremhögerns och söker lösningar som också sammanfaller med samma grupp, ja, då är det liksom svårt att inte se personen i fråga som en anhängare av extremhögern.
Det är litet roande dock, samma människor som ondgör sig över att bli kallade rasister kallar glatt mig för vänsterextrem och liknande. Dubbelmoral, någon?