• Anonyhm

Gillar vi varandra egentligen?

OBS  Skriver man i denna tråden ger man sitt godkännande till att folk diskuterar ens medverkan på FL. Dock inte till påhopp och elakheter. 

Det påpekas allt oftare att stämningen har blivit hård och rå på FL och jag håller med. Men jag undrar ändå om vi inte gillar det? Vi är ju ett ganska stort gäng som ofta möts i olika debatter och det är ganska lätt att peka ut vilka som alltid är inblandade i de hetaste diskussionerna. 

Jag personligen har några favoriter som ofta går mig på nerverna som fan och vars åsikter jag sällan delar. Men jag vill absolut inte att de ska försvinna från FL. Jag gillar dem på något vis och det skulle kännas tomt utan dem.

På samma vis vet jag att det finns folk som tycker att jag är ett förbannat stolpskott men ändå följer de slaviskt mina trådar och har gjort sedan lååång tid tillbaka och då kan jag inte låta bli att undra om det finns någon form av hatkärlek även där?  Hur ligger det till egentligen? Gillar vi varandras sällskap trots allt?

OBS  Skriver man i denna tråden ger man sitt godkännande till att folk diskuterar ens medverkan på FL. Dock inte till påhopp och elakheter. 
  • Svar på tråden Gillar vi varandra egentligen?
  • lövet2
    idiblon yes skrev 2010-06-22 20:12:02 följande:
    lövet2: Gillar jag på ett sätt, omhändertagande och trygg på något vis, men jag tål dig inte när det gäller genus/jämställdhetsdiskussioner. Du hävdar att allt är så perfekt med att du är hemma och mannen arbetar, sen läser jag i en annan tråd att ni bråkar om hushållsarbete. (Jag har fan alltid rätt.) Tungan ute
    Jag förstår att du alltid vill ha rätt, men faktum är att ordet jag använde var "oense" när det gäller hushållsarbetet. Att vi aldrig varit överens om det, beror på att maken var pedant när vi träffades medan jag var en fruktansvärd slarver. För varje år har vi tvistat allt mindre om det, eftersom vi anpassat oss båda två. Jag är mindre slarvig och maken är mindre pedantisk. Ledsen att göra dig besviken!

För att ge ett eget omdöme, så kan jag säga att jag är lite chockad av den stora omvändelsen där du förvandlades från en "bryr mig inte särskilt mycket" till en riktigt pk feminist. Svårt för andra att hänga med i svängarna där!

• idiblon yes
    lövet2 skrev 2010-06-22 20:20:13 följande:
    Jag förstår att du alltid vill ha rätt, men faktum är att ordet jag använde var "oense" när det gäller hushållsarbetet. Att vi aldrig varit överens om det, beror på att maken var pedant när vi träffades medan jag var en fruktansvärd slarver. För varje år har vi tvistat allt mindre om det, eftersom vi anpassat oss båda två. Jag är mindre slarvig och maken är mindre pedantisk. Ledsen att göra dig besviken!

För att ge ett eget omdöme, så kan jag säga att jag är lite chockad av den stora omvändelsen där du förvandlades från en "bryr mig inte särskilt mycket" till en riktigt pk feminist. Svårt för andra att hänga med i svängarna där!
    Du gör mig inte alls besviken.

Och jag har sett hur ditt kök brukar se ut.
    Vilar vid denna källa...
  • lokisse

bam är helt klart en favorit!!!

Difficile est saturam non scribere
  • Bam
    Ulf Harrys Farsa skrev 2010-06-22 19:53:49 följande:
    Både Bam och idiblond är galna, men jag gillar dom.
    Min psykolog gav mig faktiskt grönt ljus härom dagen!
    Bam: Gillar jag oftast som fan, men ibland är du faktiskt rent knäpp i huvudet. Tungan ute

Det är min charm! Solig
    Den som uppfann arbete hade alldeles för mycket fritid.
  • Bam
    lokisse skrev 2010-06-22 20:22:29 följande:
    bam är helt klart en favorit!!!
    Dito Knisse!
  • Ulf Harrys Farsa
    Bam skrev 2010-06-22 20:23:12 följande:
    Min psykolog gav mig faktiskt grönt ljus härom dagen!
    Bam: Gillar jag oftast som fan, men ibland är du faktiskt rent knäpp i huvudet. Tungan ute

Det är min charm! Solig
    Hur? Jaha vården fungerar ju inte längre, detta är SKANDAL! Lex Maria!
  • Bam
    Ulf Harrys Farsa skrev 2010-06-22 21:09:34 följande:
    Hur? Jaha vården fungerar ju inte längre, detta är SKANDAL! Lex Maria!
    Ja, jag vet. *ropar på Maria*
  • hysteria

Gillar Pejgan mest för jag fått för mig du kommer ifrån veberöd :) Stämmer detta? Anonyhm är en klar favorit. Redneck girl slutar aldrig att förvåna mig med sina osmakliga uttalanden.

Livet är för kort för att dansa med fula killar
  • lokisse

pejgan gillas för att hon är hjälpsam!!

Difficile est saturam non scribere
Svar på tråden Gillar vi varandra egentligen?