Inlägg från: Mad as snow |Visa alla inlägg
  • Mad as snow

Gillar vi varandra egentligen?

CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2010-08-09 11:15:38 följande:
    Jag förstår inte hur man kan vara så ignorant, det är helt otroligt.
    Mad as snow skrev 2010-08-09 11:09:20 följande:
    Det är så gråtfärdigt alltihop så att jag blir riktigt beklämd. 
    Ja, faktiskt. Visst kan det vara underhållande men tänker man efter en stund inser man att detta är riktiga människor som faktiskt inte förstår yttrandefrihet.

Det är ordentligt beklämmande! Gråter
    Att varken klara av mothugg eller att ta till sig fakta är ett återkommande fenomen på FL. Det blir väldigt lipigt väldigt fort och det är extremt underhållande. Däremot är det jävligt tragiskt att vuxna, röstberättigade människor inte begriper det mest basala i samhällsstommen. Det är väl där skrattet fastnar i halsen antar jag.
    Ja, det är ett påhopp.
  • Mad as snow
    M C skrev 2010-08-09 11:36:36 följande:
    Jag svimmar. Och skriver. Man får se det som så att jag har iallafall fått mig lite underhållning!
    Ja, vad säger man? Lipet fortsätter i inlägg efter inlägg och flyttar sig till andra trådar till och med, allt för att dölja det faktum att ett gäng 30-plussare (varav åtminstone en av dem enligt egen utsago är jurist) har missat den mest basala högstadiekunskapen. Man klär om det i nytt omslagspapper och kallar det mobbning, allt för att slippa skämmas. Det gör inget, jag skäms å deras vägnar.
    Ja, det är ett påhopp.
  • Mad as snow
    M C skrev 2010-08-09 11:43:52 följande:
    Ja, det är väldigt pinsamt. De har varit här i tråden med, gnäller om det i andra trådar, blir avstängda då och då för att de aldrig lärde sig var gränsen går och gnäller mer om det i nästa tråd.
    Det är som ett pärlband av mobbing-anklagelser som i verkligeheten stavas ignorans.
    Den största frågan jag ställer mig är: hur kan man grina så högljutt som vuxen människa över att ha fått mothugg, och fortfarande anse sig ha stoltheten i behåll? Ofattbart.
    Ja, det är ett påhopp.
  • Mad as snow
    CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2010-08-09 11:39:34 följande:
    Länka! Antingen här eller i pm.
    Länkat.
    Ja, det är ett påhopp.
  • Mad as snow
    CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2010-08-09 11:50:53 följande:
    Jag älskar Kimpossible efter analysen i mobbingliv.se tråden! Hjärta
    Ja, den är nog en blivande klassiker faktiskt.

Det ironiska är bara att varenda kränkt FL-medlem verkar tycka det, och applicerar helt plötsligt inlägget på sin egen situation: "Ja jag vet, så jävla löjligt att börja gapa om mobbning bara för att man får mothugg!". Oups. 
    Ja, det är ett påhopp.
  • Mad as snow
    a75nnna skrev 2010-08-09 12:27:22 följande:
    Jag undrar om det är mig du syftar på?
    Nej för helvete!

Jag syftar på det gäng beskäftiga medlemmarna med totalhybris som inte står ut att bli ifrågasatta när det kommer till rena faktafel. Det har varit morgonens skrattfest här hemma. 
    Ja, det är ett påhopp.
  • Mad as snow
    JuliaåRonjasmammis skrev 2010-08-09 12:31:16 följande:
    Japp, totalt ofattbart.

Jag blir lite beklämd också när vuxna människor inte vet saker som mina barn (14 och 8) tycker är självklarheter!
    Det är riktigt skrämmande.Spöke
    CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2010-08-09 11:50:53 följande:
    Jag älskar Kimpossible efter analysen i mobbingliv.se tråden! Hjärta
    *rodnar* Men tack!HjärtaHaha, jag kanske startade en ond spiral där!
    Ja, du gjorde nog det. De använder ditt inlägg som snuttetrasa att snyta sina söndergråtna näsor med nu.  

Äsch då, jag tycker vi alla kopierar ditt inlägg och klistrar in det i sidfoten. 
    Ja, det är ett påhopp.
  • Mad as snow
    Jazza skrev 2010-08-09 16:34:41 följande:
    Hej på er!
    MadAss: Kul att se dig! (glömde säga det, sist du var inne)
    Pårraråt: Kör försiktigt och sluta mobilsurfa i bilen, är du snäll!

Idag har jag haft en skämmabort-dag hos svärmor. Sovit på soffan, jag, och matats med köttbullar
    Testar dessutom Mindfulness (typ) i relationen med barnen, Det funkar fint. Hade tex tänkt städa nu, men då E fick ett utbrott (trött) så satte vi på en film, myser i soffan och jag kan surfa. Win-win brukar det kallas, va?
    Nej, kul att se dig alltid så vänliga Jazza! 

Din dag låter fantastisk. Själv proppar jag i mig små goda snittar av olika slag, med små knepiga röror på. Mycket fint. 
    Ja, det är ett påhopp.
  • Mad as snow
    Stinky skrev 2010-08-09 20:07:48 följande:
    Undrar vad han lider av för störning? 
    Han har narcissistisk personlighetsstörning. Han också.
    Ja, det är ett påhopp.
Svar på tråden Gillar vi varandra egentligen?