mina1 skrev 2010-06-14 08:37:00 följande:
. Jag kan bara inte förstå vad man sysselsätter sig med i 1 år ca 50 timmar/vecka om man inte plockar och grejar hemma. Många Cafe latte kanske

.
Tja, när jag var föräldraledig så var vi mycket utomhus så fort vädret var hyfsat, även på vintern. Gick långa promenader med bebis i sjalen. Satt på en filt ute och ammade, läste bok och lyssnade på vinden. väldigt lite latte var det för vår del. Sen när han blev lite större så var vi ute nästan hela tiden, dvs alltså utomhus. Under sommaren äter vi inne, kanske.
Och idag, när han är 2,5 så går vi ut vid 7-tiden på helgerna och sen kommer vi in för blöjbyte, klädbyte, hämta mellis och annat och sen kommer vi inte in igen förrän det är dags för kvällsbad vid 19-tiden. Och så kommer det ju se ut under de månader vi har sommarlov från dagis och jobb också.
Så det blir visserligen inte särskilt stökigt men någon tid att städa finns det inte, så länge det inte regnar väldigt mycket.
Jag vet inte hur det är med er andra, men jag satt väldigt lite inne när jag var föräldraledig. och detta utan att sitta på fik i stan.