• Bubbis10

Våra barns kommentarer som vi inte glömmer :)

Tänkte skapa en tråd där vi föräldrar lägger in olika kommentarer eller händelser som våra barn har sagt/gjort som inte får glömmas :), jag lägger här in en händelse som blev nu sent ikv...

SKRIKER HÖGT SOM ATTAN HÄR-LILLAN VAKNAR Å VRÅLAR,
    VA FAAN E DET SOM HÄNDER?? VA I HELVETE????

jag skriker som en galning, en nattfjäril i köket...GAAAAAAAHHHH

hon rusar in i köket där jag nu stod å fläktade med kökshandduken å skrek samtidigt i ren skär panik....

hon säjer, mamma lugn jag tar den...så slog hon till den..den hamnar på golvet å hon säjer med uppspärrade ögon. shit den lvere byrackan.....nu sitter jag här å skrattar hysteriskt....

Min dotter är nu 11 år.
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-17 23:22
    Skulle såklart stå-lever byrackan?
  • Svar på tråden Våra barns kommentarer som vi inte glömmer :)
  • DuBBeeL

För några dagar sedan när jag hämtade barnen på dagis, så sa jag att nu ska vi åka till morfar och hälsa på och ge presenten vi har köpt. Varpå "dagisfröken" frågade min 5-åring om morfar fyllde år. och då svarade han: "Nej, morfar fyller inte år, han och mommi (morfars fru) har varit giftiga i 20 år och då får man presenter. Jag vill också bli giftig." Skrattande

I kön till fiskedammen på marknaden i stan för ett par år sedan sa han: "Men mamma, när är det min tur att få fiska med fiskpinnen då?" Tungan ute

I badhuset i omklädningsrummet inne på damernas sa han högt och tydligt "mamma, varför har alla andra mammor så stora tuttar och mycket hår?" Flört

Inne på herrarnas, när han var med sin pappa i badhuset sa han "oj, va många stora och små snoppor det finns" Han trodde det var onesize fits all Skrattande

Han har så störtsköna kommentarer, brukar skriva upp de roligaste i hans bok. (Mina första år)

• Bubbis10
    DuBBeeL skrev 2010-06-17 23:40:50 följande:

För några dagar sedan när jag hämtade barnen på dagis, så sa jag att nu ska vi åka till morfar och hälsa på och ge presenten vi har köpt. Varpå "dagisfröken" frågade min 5-åring om morfar fyllde år. och då svarade han: "Nej, morfar fyller inte år, han och mommi (morfars fru) har varit giftiga i 20 år och då får man presenter. Jag vill också bli giftig." Skrattande

I kön till fiskedammen på marknaden i stan för ett par år sedan sa han: "Men mamma, när är det min tur att få fiska med fiskpinnen då?" Tungan ute

I badhuset i omklädningsrummet inne på damernas sa han högt och tydligt "mamma, varför har alla andra mammor så stora tuttar och mycket hår?" Flört

Inne på herrarnas, när han var med sin pappa i badhuset sa han "oj, va många stora och små snoppor det finns" Han trodde det var onesize fits all Skrattande

Han har så störtsköna kommentarer, brukar skriva upp de roligaste i hans bok. (Mina första år)

Hahaha underbart, man blir så himla full i skratt, dom e ju så spontana de små :)
    Ett jättebra tips att spara dom i första boken :)
  • knyzzel

D va dags för middag å jag frågad dottern (2½år) om hon ville ha lite spagetti å kötfärssås.
    Hon tittar upp på mig, rynkar näsan å svar: - Nä, fy fan. Sen klättrar hon upp å sätter sig vid bordet i alla fall.

En kväll när vi skulle lägga oss å läsa en bok, så fick hon inte ordning på sin flaska, filt, böcker, kudde å Nasse (nalle Puhs Nasse) bara hamnade i vägen. Hon satte sig upp å spänner ögonen i stakars Nasse å säger  - Fan Nasse! Ligg nu fint!

• DuBBeeL
    knyzzel skrev 2010-06-18 19:34:36 följande:
    D va dags för middag å jag frågad dottern (2½år) om hon ville ha lite spagetti å kötfärssås.
    Hon tittar upp på mig, rynkar näsan å svar: - Nä, fy fan. Sen klättrar hon upp å sätter sig vid bordet i alla fall.

En kväll när vi skulle lägga oss å läsa en bok, så fick hon inte ordning på sin flaska, filt, böcker, kudde å Nasse (nalle Puhs Nasse) bara hamnade i vägen. Hon satte sig upp å spänner ögonen i stakars Nasse å säger  - Fan Nasse! Ligg nu fint!
    Hahaha! Skrattande Bäst hon fostrar Nasse ordentligtCool
    Jag försöker verkligen bita mig i tungan när jag gör något som jag skulle vilja svära över, men ibland går det ju inte, och det är helt fantastiskt hur snabbt ungarna suger i sig "fulorden". Min äldsta var väl ca 3 när han frågade mig "mamma kan jag få ett äpple vattafack" Tungan ute (what the fuck) Han hade ingen aning om vad det betydde, men han hade minsann räknat ut att det var ett "fulord"...
  • Bubbis10
    knyzzel skrev 2010-06-18 19:34:36 följande:

hahahaha döör av skratt :)
    du har en riktig liten busunge asså....så mkt roligt du berättat om henne :)
  • knyzzel
    Pregga skrev 2010-06-18 19:44:14 följande:
    hahahaha döör av skratt :)
    du har en riktig liten busunge asså....så mkt roligt du berättat om henne :)
    Jo, d e hon allt. .... Lilla loppan!

Hon har e knäpp sak för sig. När vi ska läsa godnattsaga så har hon bara blöja å så nattar både jag å maken/hennes pappa henne å från ingen stanns kan hon fråga: - Ska jag gumpa dej? Svaret hon får kvittar. hon kättrar upp på en (när man ligger) å sätter sig på en huvud å hoppar med rumpan i ens nacke eller ansikte å säger: Nu gummpar jag dej mamma/pappa. Gump, gump...

Var får hon allt ifrån?!
  • Lillismaj
    knyzzel skrev 2010-06-18 22:31:26 följande:
    Jo, d e hon allt. .... Lilla loppan!

Hon har e knäpp sak för sig. När vi ska läsa godnattsaga så har hon bara blöja å så nattar både jag å maken/hennes pappa henne å från ingen stanns kan hon fråga: - Ska jag gumpa dej? Svaret hon får kvittar. hon kättrar upp på en (när man ligger) å sätter sig på en huvud å hoppar med rumpan i ens nacke eller ansikte å säger: Nu gummpar jag dej mamma/pappa. Gump, gump...

Var får hon allt ifrån?!
    Jag sitter och asgarvar nu!
    Har en dotter i samma ålder. Vad roligt man har!

Häromdan var vi ute på promenad och hon såg en cab stå vid rödljuset. "Mamma, Mamma!" "Bilen är sönder! Den är sönder!"
    Stackarna, hon såg förtvivlad ut.
  • susieq82

jag åkte spårvagn med min lilla när vagnen knaka till. Min dotter som satt i mitt knä sa högt och tydligt, "oj, mamma utta" (mamma prutta) PERFEKT isbrytare i den spårvagnen haha

för ett par dagar sen kom hon springande och sa "snälla snälla snälla mamma byta blöja mig"  så¨n härlig blick samtidigt som hon sa det.

För ett tag sen på ett kalas fick hon syn på en fluga som spatserade på fönstret och vände sig till den och sa "heter du då?"

Jag skrattar gott med min dotter varje dag....det är underbart vad dom får till det ibland=)

• saran

"När jag blir stor ska jag bli flyggudinna och köra flygplan"
    L 5 år

• Moflo

Har en dotter som är 5 år som också hade en härlig fundering häromdan medan vi åt lunch...

D - Mamma, tror du att det är varmt i magen?
    M- *nickar och mumlar* Ja, jo, det är det ju...
    D- Ja, det tror jag också, för vi har ju inte munnen öppen SÅ mycket ändå...

Ungefär som när det blir kallt inne för att man har fönstret öppet liksom.

Svar på tråden Våra barns kommentarer som vi inte glömmer :)