Lillismaj skrev 2010-06-18 22:39:09 följande:
Jag sitter och asgarvar nu!
Har en dotter i samma ålder. Vad roligt man har!
Häromdan var vi ute på promenad och hon såg en cab stå vid rödljuset. "Mamma, Mamma!" "Bilen är sönder! Den är sönder!"
Stackarna, hon såg förtvivlad ut.
Naw stakaren hahahahaha....
Hon e väldigt långt framme när d gäller språket, så d e sällan man missförstår henne. ALLA både hör å fattar vad hon säger.
Hennes förskolefröken hade nynnat på en låt vid maten å min dotter satte händerna under hakan å smålog mot henne. När hon var färdig klappade min dotter henne på axelen å sa: - Duktig! men äta nu, kanfe?!
susieq82 skrev 2010-06-18 23:00:24 följande:
jag åkte spårvagn med min lilla när vagnen knaka till. Min dotter som satt i mitt knä sa högt och tydligt, "oj, mamma utta" (mamma prutta) PERFEKT isbrytare i den spårvagnen haha
för ett par dagar sen kom hon springande och sa "snälla snälla snälla mamma byta blöja mig" så¨n härlig blick samtidigt som hon sa det.
För ett tag sen på ett kalas fick hon syn på en fluga som spatserade på fönstret och vände sig till den och sa "heter du då?"
Jag skrattar gott med min dotter varje dag....det är underbart vad dom får till det ibland=)
Vissa komentarer e helt utte ur sammanhang å vissa sitter klockrent, men båda e roliga i alla fall.