Inlägg från: nozpa |Visa alla inlägg
  • nozpa

Jag längtar till jul!!!

Aniiee skrev 2014-10-09 19:09:03 följande:
    Solig Hoppas det går bra med bebisen =P 

Här blir det uppenbarligen omvända världen mot förra året, fick jag veta igår. Mina tre bästa vänner med familjer kommer och invaderar huset i slutet av november och vi blir inte av med de igen förrän efter nyår Solig

Tyvärr lär det väl vara mer vinter i Asahikawa än i Stockholm, men men.
    Ja det gör det säkert! :) Har maken hemma hela november och december också. Så det ska nog lösa sig. :)

Fullt hus, och många som kan hjälpas åt att baka och göra mat och godis då. :) Med hjälp av en snabb googling så fick jag reda på att dom har både vasalopp och vinterfestival i Asahikawa, japp, det lär vara betydligt mycket mer viner där än i sthlm. :-P
  • nozpa
    molly50 skrev 2014-10-09 20:19:19 följande:
    Jag har inte planerat så mycket än. Men jag har gått runt i huset och planerat litegrann hur jag ska pynta osv.
    Sen har jag suttit och kikat på nätet och sett ut lite julklappar,vad jag ska baka och göra för mat osv.
    Så lite planering kanske.
    Men vi brukar vara hemma hos svärföräldrarna tillsammans med min mamma varje jul så vi brukar inte behöva göra så mycket här hemma.
    Låter ändå som att du kommit en bra bit i planeringen. Och har ni inte julafton hemma så är det lite mindre att planera upp.
    Julklapparna har jag också kikat på. Köpt ett par och skrivit upp ett gäng. Kanske ska planera för var vi ska ha granen i år. En liten mindre ombyggnad har gjort att dess hedersplats numera är en del av matsalen. Hum.
  • nozpa
    molly50 skrev 2014-10-09 20:27:27 följande:
    Glömde säga grattis till tillökningen!
    Tack så mycket.
  • nozpa
    molly50 skrev 2014-10-09 20:35:28 följande:
    Ja,litegrann i alla fall.

Ja,det är faktiskt ganska skönt att slippa stå och laga all mat osv. Svärmor brukar envisas med att göra allt själv,även om vi alltid brukar fråga henne om hon vill att vi ska göra något också.
    Ändå så blir jag ofta stressad lagomt till jul då jag så gärna vill göra saker själv också.
    Dom första åren gjorde vi allt. Men de senaste 2 har vi delat upp det. Har man lite kontrollbehov så blir det lätt att även om man vet att xx fixar Janson så tänker man att kanske borde man ändå se till att det räcker, blir rätt osv. :P Jag är lite knäpp, men övar på att bli bättre.
    Så förstår vad du menar med stressen och att man vill göra saker själv.
  • nozpa
    dejan9209 skrev 2014-10-09 21:21:24 följande:
    Jag försöker mig på lite julrim, nja går la sådär....
    Är ni duktiga på det?
    föressten, ber om ursäkt för stavfelen trött "pappa".

Jag är helt såld helt DÖKÄR men får bara, träffa min kärlek under några få månader om året.
    Frestelserna är stora under denna tid.
    Jag vill bara slänga mig över min kärlek och drukna i den men jag vet att jag måste gå ner allt igen när januari åter är kommen!
    Sjunga vara glad "GE" "FÅ" göra andra glada.
    Tända ljus i mitt hus, och med en kopp varm.... och bara avlyssna ljudet av glädje , när alla blir kära i min förälskelse denna dag. Det är inte jobbigt utan mest kul att dela med sig av min kärlek till andra.

Den som vet vad min kärlek är är lika kär som jag
    Rim o rim.. :-P Men glögg?
  • nozpa
    fluu skrev 2014-10-09 22:08:17 följande:
    Jag accepterar inte sena svar längre. Jag har ett stort behov av att planera och veta vad som ska hända. Fixar folk inte att planera i tid så får de fira jul någon annanstans ;)
    Ja, man kanske ska tuffa till sig lite på det planet. Speciellt vad gäller personer som inte brukar göra annat ändå än att komma hit. Man vet att dom ska komma, men dom drar ut på det in i det sista.
  • nozpa

Jag har inte hittat några juleskum. Letat som tusan, hade hoppats på att få tag på det tills ikväll. Bah.

• nozpa
    dejan9209 skrev 2014-10-10 21:51:48 följande:
    Hmm, aldrig tänk på det förut, men nu när jag kollar på min bild, så ser den rätt platt ut, hmm det är värt att tänka på!
    Köksstol, har jag hemma så det ska jag verkligen prova, :) 
    Verkligen tack för tipsen!
    Jupp, ner på samma nivå. :) Alt lite snett underifrån. Bara testa, du ser skillnaden. Men den såg ändå god ut. :)

Julmustkyckling smakar för övrigt inget vidare.. Så testa inte det.
  • nozpa

Åh vilka fina julpussel. Påminner om min farmor. Hon älskade pussel och hade alla möjliga pussel.
    Tyckte att 3:an var mest i min smak. Själv har jag inte tålamod. Och så har jag 3 galna katter som skulle ställa till det för mig om jag lät det vara framme. :-P

• nozpa

En fråga till er med barn som är 5-6 år och äldre. Sådana där armband som var o varannan håller på med nu, looms eller något. (såg det på Panduro) Funkar det till en 6 årig kille i julklapp? Försöker fixa julklappslistor.

Svar på tråden Jag längtar till jul!!!