Mithi skrev 2014-10-22 20:56:28 följande:
Ni jul-entusiaster, är ni väldigt traditionella av er när det kommer till julfirandet? Vad tycker ni t.ex. om en vit gran? Julbord utan köttbullar? Detta nya julpynt som består av nissar med ben, näsa och luva? (om någon förstår vad jag menar). En jul utan tomte, hur hade ni reagerat på det? Och så vidare..
Ser mig som ganska traditionell. Men har faktiskt haft en vit gran i 4 år nu på ena våningen i huset. Givetvis en riktigt också. Men tycker den vita gör sig bra där den står, så den får nog vara med i år också. Förmodligen för sista gången.
Maten ruckas inte på. Kanske tillkommer något nytt, brukar alltid ha en ny rätt varje år. Och det är inte alltid att den återkommer.
Tomte, ja alltså det var många år utan just en tomte i full mundering, men nu när man har barn så är det obligatoriskt. Köpte värsta utstyrseln så det ser så "äkta" ut det bara kan, alltså typ disneytomte, så det får bli tomte många år till.
Har inga sådana nissar som du beskriver, men förstår vad du menar. Har inget emot nytt pynt, och något nytt tillkommer varje år. Men sedan är jag inte sådan att jag har 100 tomtar. Så så mycket pyntande är det faktiskt inte. Mest ljus, gardiner, filtar osv.