• Quirall

30+ som väntar första barnet i början av 2011

Hej!!

Är en tjej på 30 som nyligen fått det efterlängtade plusset på stickan, jag är med i en del trådar redan, men känner att jag vill ha en tråd med folk i mer liknande situation som mig. Vi fick plus på fjärde försöket och nu väntar vi såå på att magen skall växa, konstiga cravings skall komma och allt vad en graviditet innebär, sitter just nu och mår lite illa och försöker påminna mig själv om att det är det jag har väntat på hehe

Hoppas det finns fler som vill vara med i den här tråden!

Gravid BF-Lista Baby

Quirall BF 5/3 -11

• Svar på tråden 30+ som väntar första barnet i början av 2011
  • Riza

Kalaspuffan: Det är lite svårt att förklara tycker jag, det är bara ibland som det liksom slår lite snabbare och lite extraslag!

• Quirall

Oj nu var det längesen jag gav livstecken från mig. Men beror endast på att jag varit för trött för att sitta framför datorn på kvällarna.

Tack för att du tänker på mig Rundabullar! Och visst är det bättre nu, klarar av jobbet ganska bra, speciellt kvällspassen, men när jag väl kommer hem är jag helt slut! Beror säkert på att jag blivit lite förkyld också, jag skall inte skylla allt på graviditeten.

Det där med hjärtklappning har jag också emellanåt, när jag känner på hjärtat verkar det slå normalt, men känns som det slår mycket hårdare än annars när det inträffar. Jag blir lika nojjig varje gång eftersom jag är opererad för ett medfött hjärtfel där symtomen var just hjärtklappning, men då snackar vi riktigt hjärtklappning, på den tiden innan de äntligen hittade vad felet var brukade jag flera gånger i veckan få sådan hjärtklappning att pulsen gick upp i över två hundra och var svår att hinna med att räkna, svimmade också vid ett par tillfällen. På grund av att jag har ett minne av att någon läkare då nämnde att det var ett medfött hjärtfel, bara att det inte yttrade sig förrän i tonåren vill min BM nu ha journalerna från den tiden, men det var visst inte bara att ringa in och få dem som jag trodde, nejdå det skall vara blanketter hit och blanketter dit, gah saknar mitt gamla jobb där man hade tillgång till skrivare och kopiator!

Jag är iaf i v.13+1 idag så känns som att man borde börja slappna av snart, den värsta risktiden är ju över, men det är nog tur att jag fortfarande mår illa ibland och behöver kräkas på morgonen, annars hade jag nog trott att jag inte var gravid längre, jag vill ha mage och känna sparkar NU!!

• lier1979

Måste klaga lite, har fått så ont i svanskotan! När jag har setat ett tag så kan jag knappt resa mig! Jobbigt! Undrar varför, kan foglossning göra så att man får ont i svanskotan??? Verkar konstigt...

Är det någon annan som har ont där?

• Rundabullar

Näpp, inte svanskotan. Obestämd Hoppas det blir bättre snart, annars får du väl ringa och höra om det kan vara foglossning och om du redan kan få akupunktur eller nåt..?

Härligt att du mår bättre Quirall!

Idag fick jag äntligen en tid till gyn, nästa fredag, då är jag redan i v 12 så vi får troligen göra UL och nup på samma gång. Blev rekommenderad en läkare, men han hade inte tid och nu ska vi prova hans kollega. Det blev en privatklinik i varje fall. Vi prioriterade att den ligger nära, både nära hem och sambons jobb så att han kan komma med. Det funkar inte med kommunaltrafik och sticka flere timmar från jobbet. Nu är det några minuter och de har den allra senaste tekniken och är dyrast i stan. Så jag hoppas verkligen att läkaren är duktig också!

Känns jättebra att ha en tid, det var så himla vilset att komma hem efter 6 v och inte ha en aning om vart man ska vända sig. Solig Bra känsla i magen nu!

Hur är det med er andra?

• Quirall
    lier1979 skrev 2010-08-30 12:13:25 följande:
    Måste klaga lite, har fått så ont i svanskotan! När jag har setat ett tag så kan jag knappt resa mig! Jobbigt! Undrar varför, kan foglossning göra så att man får ont i svanskotan??? Verkar konstigt...

Är det någon annan som har ont där?
    Jag har också ont i svanskotan, tror det kan komma från foglossning, känns värst när jag går i trappor och när jag suttit på huk framför toaletten för länge...
  • lier1979

Mysko med "svansen", har iofs slagit i för längesedan och det kanske spökar nu... Jaja, än kan jag härda ut, får helt enkelt undvika att sitta bakåtlutad!

Känner även av bebben i magen, små små rörelser! Sista tre dagarna har det varit jättetydligt, inga tarmar här inte! Är i vecka 18 nu (17+1) Jag blir så lycklig! Har en bild av den sprattlande varelsen i magen som suger på tummen! :)

• Kattflickan

Åååå vad härligt att känna av bebben, längtar tills jag kan det.

Jag har precis gått in i vecka 12. Om lite mer än en vecka ska jag göra KUB-testet.

Hoppas snart att jag får mer energi, har hört att det ska vända kring vecka 13 och man ska bli piggare igen. Idag har jag bara handlat och lagat mat, sen däckade jag.

Millan

• Rundabullar
    lier1979 skrev 2010-08-30 20:48:50 följande:
    Känner även av bebben i magen, små små rörelser! Sista tre dagarna har det varit jättetydligt, inga tarmar här inte! Är i vecka 18 nu (17+1) Jag blir så lycklig! Har en bild av den sprattlande varelsen i magen som suger på tummen! :)
    Åååå vad mysigt!!Solig
  • Kattflickan

Aaarrrgghh! I torsdags och fredags var jag hemma för att jag var förkyld. I helgen gick det över och jag jobbade igår och jag mådde bra. 

Igår kväll började jag få ont i halsen. Idag känner jag mig sjuk igen! Har jätteont i halsen och kanske lite feber. Jag brukar ju jättesällan bli sjuk! Det stämmer verkligen att immunförsvaret försämras när man är gravid.

Jag har ätit massor av apelsiner och clementiner sen jag blev gravid, jag tvättar ofta händerna och har försökt undvika förkylda personer, vad mer kan man göra?

Har jättemycket att göra på jobbet och vill inte vara mer sjuk nu!

Ursäkta mig, men nu känns det bättre när jag fått skriva av mig lite

Millan 

• Quirall
    Kattflickan skrev 2010-08-30 21:51:20 följande:
    Åååå vad härligt att känna av bebben, längtar tills jag kan det.

Jag har precis gått in i vecka 12. Om lite mer än en vecka ska jag göra KUB-testet.

Hoppas snart att jag får mer energi, har hört att det ska vända kring vecka 13 och man ska bli piggare igen. Idag har jag bara handlat och lagat mat, sen däckade jag.

Millan

Vill med känna min lilla!

Men du lägg inte upp allt hopp på det där med V.13... Jag hade lite för höga förhoppningar och nu sitter jag här i V.13+2 och har börjat kräkas mer igen, klarar knappt ta mig upp för trappen här hemma utan att behöva springa in på toan... och när klockan är sju på kvällen vill jag bara gå å lägga mig. Nu behöver det ju inte bli så för dig men som sagt, ta det med en nypa salt, verkar som det är väldigt olika för alla. Men jag hoppas så klart att du får den omtalade vändningen och känner dig mycket piggare Glad
Svar på tråden 30+ som väntar första barnet i början av 2011