• Quirall

30+ som väntar första barnet i början av 2011

Hej!!

Är en tjej på 30 som nyligen fått det efterlängtade plusset på stickan, jag är med i en del trådar redan, men känner att jag vill ha en tråd med folk i mer liknande situation som mig. Vi fick plus på fjärde försöket och nu väntar vi såå på att magen skall växa, konstiga cravings skall komma och allt vad en graviditet innebär, sitter just nu och mår lite illa och försöker påminna mig själv om att det är det jag har väntat på hehe

Hoppas det finns fler som vill vara med i den här tråden!

Gravid BF-Lista Baby

Quirall BF 5/3 -11

• Svar på tråden 30+ som väntar första barnet i början av 2011
  • Sensa

Quirall: låter trist med värken, men hoppas det känns bättre med vila :)

Tjejen74: Då är det dags för sig när som, lycka till och hoppas allt går bra :)

Idag gjorde jag och sambon ett gemensamt ryck och slängde en himla massa skräp från vår lilla klädkammare.
    En vända ned till soprummet gjorde mig alldeles svimfärdig, det var riktigt obehagligt. Har inte råkat ut för det tidigare, blev lite orolig men det gick över så jag bar en vända till.
    Sedan var det stopp.
    Väldigt obehagligt att inte kunna röra sig så mycket som man vill. Har ju inte ont någonstans så det är svårt att veta när man skall sluta. 

• Tjejen74

Sensa: Du måste vara rädd om dig. Även fast du inte har ont, så bär din kropp redan på ett tungt lass. Man har inte samma ork och styrka som gravid.

• Sensa
    Tjejen74 skrev 2011-01-24 11:05:49 följande:
    Sensa: Du måste vara rädd om dig. Även fast du inte har ont, så bär din kropp redan på ett tungt lass. Man har inte samma ork och styrka som gravid.
    Jag får nog börja tänka mig för, är lite dålig på det.
    Fick mig en tankeställare igår, så hädanefter kommer jag ta det lugnare och överlämna allt bärande osv till sambon. :)

• Rundabullar

Sensa: jag har också upptäckt att man börjar vara begränsad. Igår skulle jag hjälpa sambon att lyfta tillbaks soffa där han dammsugit under den. (hur tänkte jag då???) Satte mig på huk, tog tag i soffan, räta på ryggen och insåg att det finns inte på världkartan att jag kan räta ut benen och ställa mig upp, ännu mindre med en soffa i händerna. Förvånad Var tvungen att sätta rumpan i golvet-RULLA undan från soffan och ställa mig upp från alla fyra.Oskyldig

Herregud vad jag skrattade! Sen fick sambon lyfta soffan på en liten matta och dra den på plats. Helt dumt tänkt från början liksom..

Tjejen74: Spännande!! Jobbigt att vara otymplig, men hoppas att det bara handlar om dagar för dig nu! Skrattande Håller tummarna för att det starta av sig självt snart så du slipper gå över!

Vi hade också städdag i helgen och slängde ut en massa skräp. Dessutom köpte vi nytt sofföverdrag så det känns som ett nytt vardagsrum nu när jag piffat lite och bytt färger till våren. SÅ skönt at kliva upp i morse när det var nystädat och fint! Solig Har gått 1timme i skogen med hunden idag. Ljuvligt att komma hem från duggregnet till vårt fina hem. Synd att jag blir så åksjuk på bussen, annars skulle jag säkert gå oftare i skogen. Känner att kroppen mår jättebra av det, jämfört med att knalla på stenlagda gator. 

• Sensa
    Rundabullar skrev 2011-01-24 12:41:31 följande:
    Sensa: jag har också upptäckt att man börjar vara begränsad. Igår skulle jag hjälpa sambon att lyfta tillbaks soffa där han dammsugit under den. (hur tänkte jag då???) Satte mig på huk, tog tag i soffan, räta på ryggen och insåg att det finns inte på världkartan att jag kan räta ut benen och ställa mig upp, ännu mindre med en soffa i händerna. Förvånad Var tvungen att sätta rumpan i golvet-RULLA undan från soffan och ställa mig upp från alla fyra.Oskyldig

Herregud vad jag skrattade! Sen fick sambon lyfta soffan på en liten matta och dra den på plats. Helt dumt tänkt från början liksom..

Tjejen74: Spännande!! Jobbigt att vara otymplig, men hoppas att det bara handlar om dagar för dig nu! Skrattande Håller tummarna för att det starta av sig självt snart så du slipper gå över!

Vi hade också städdag i helgen och slängde ut en massa skräp. Dessutom köpte vi nytt sofföverdrag så det känns som ett nytt vardagsrum nu när jag piffat lite och bytt färger till våren. SÅ skönt at kliva upp i morse när det var nystädat och fint! Solig Har gått 1timme i skogen med hunden idag. Ljuvligt att komma hem från duggregnet till vårt fina hem. Synd att jag blir så åksjuk på bussen, annars skulle jag säkert gå oftare i skogen. Känner att kroppen mår jättebra av det, jämfört med att knalla på stenlagda gator. 
    Ja inte är man smidig inte :)
    Våra madrasser står direkt på golvet men är ändå relativt hög så jag har tänkt att det kommer gå utmärkt ändå.
    Men numera får jag rulla ur sängen ;)
    Dags att leta reda på benen tror jag :)

Det är så skönt att få in lite nytt i hemmet :) Piffa upp det lite när vintern känns så lång, är ju underbart :)
  • Tjejen74

Rundabullar: Oh det är en härlig känsla.. Nystädat och nyfixat. Det är bara att njuta. Jag ser fram emot att min sambo och jag ska vara hemma en månad tillsammans när pyret är fött. Tror det kommer bli så mysigt. :)

• Quirall

Blev beviljad planerat snitt igår, så istället för att gå och vänta på BF datumet som är 2/3 behöver jag bara vänta till 22/2!!  Bara 28 dagar kvar, men det mesta är färdigt här hemma, skall börja tvätt bebiskläder idag och iaf börja planera vad jag skall packa med mig till BB.

Fast sen finns det ju massa annat jag skulle vilja fixa innan bebis kommer, som att rensa ur en stor klädkammare, montera upp hyllor och få organiserat i tvättstugan, måla och tapetsera i vardagsrummet, men det där får nog faktiskt vänta, huvudsaken är ju att förberedelserna för bebis är färdiga :)

• Rundabullar

Vad skönt att det blev beviljat och att ni fick ett datum!! Skrattande Spännande och knäpp känsla att veta vilken dag man ska bli förälder ju..måste vara sjukt overkligt! 

Montera hyllorna i tvättstugan har vi också kvar, och det måste sambon få nån polare att hjälpa med, för jag ryms inte fram till väggen längre, det är för trångt och smalt.Tyst

Idag försöker jag klä om babysittern som jag fick redan före jul. Har ritat och räknat och vänt tyget och nu MÅSTE jag klippa om jag ska kunna sy, men jag är så rädd att klippa fel! Det är bara en restbit, så blir det fel måste jag börja om med nåt annat tyg eller hitta mer tyg nånstans i en färg som går ihop. Gah! Hoppas det blir fint när det blir klart!

• Quirall

Sjukt overkligt är verkligen rätt uttryckt, jag tror inte riktigt att jag har fattat det än faktiskt! Sambon som hittils varit väldigt lugn fattade det nog bättre i går, han blev plötsligt stressad och började prata om vi måste packa BB-väskan idag! Men jag måste ju tvätta alla saker först :) Använder ni sköljmedel när ni tvättar bebiskläder? jag har köpt ett parfymfritt tvättmedel för känslig hud iaf som jag tänkt använda.

Vad duktig du är Rundabullar! Jag har världens pyssligaste och duktigaste mamma så hon får stå för allt sånt pyssel till bebis i magen, jag har blivit bortskämd med att jag vet att hon gör det så himmla bra så varför skall jag ens försöka haha

• Rundabullar

Jag använder aldrig skölj medel, så nej, inte till babykläder heller. Lägger lite ättika i skölj melelesfacket, det blir lite mjukare av det, men inte i närheten av sköljmedel. Däremot lägger jag till en extra sköljning på babykläderna och blöjorna, trots att jag använder ett ekologiskt, parfymfritt tvättmedel. 

Jag är nästan fanatisk när det kommer till att minimera kemikalier så jag använder väldigt lite tvättmedel och grejs. Oskyldig 

Jag tycker väldigt mycket om att pyssla och fixa, har alltid 1000 idéer men är sämre på att göra saker färdigt..Skäms många halvklara projekt som ligger i knutarna.

• Quirall

Ättika har jag aldrig hört men det kan ju vara värt att prova. Både jag och min sambo har lite känslig hy så vågar inte tänka på vad det innebär för det här stackar barnet om det ärver det från oss båda. Men jag brukar också vara lite försiktig med kemikalier, men just sköljmedel använder jag faktiskt på en del saker, men känns lika bra att hoppa över det till bebisen. Skall bli så mysigt att dona med kläderna sen! Men nu tänkte jag försöka vila en stund, gick alldeles för mycket i går så fogarna och ryggen har bråkat väldigt både i natt och idag så blev inte mycket sömn i natt. Passa på att vila så mycket som möjligt nu innan liten tittar ut :)

• Sensa
    Quirall skrev 2011-01-25 14:33:51 följande:

Blev beviljad planerat snitt igår, så istället för att gå och vänta på BF datumet som är 2/3 behöver jag bara vänta till 22/2!!  Bara 28 dagar kvar, men det mesta är färdigt här hemma, skall börja tvätt bebiskläder idag och iaf börja planera vad jag skall packa med mig till BB.

Fast sen finns det ju massa annat jag skulle vilja fixa innan bebis kommer, som att rensa ur en stor klädkammare, montera upp hyllor och få organiserat i tvättstugan, måla och tapetsera i vardagsrummet, men det där får nog faktiskt vänta, huvudsaken är ju att förberedelserna för bebis är färdiga :)

Grattis! Måste vara en härlig känsla att kunna släppa den stressen!

Väldigt vad alla donar och planerar och organiserar innan liten kommer :)

Här har vi precis blivit "färdiga" med litens rum, lite småfix kvar, klädkammaren är rensad men inte organiserad och sovrummet har fått nya hyllor och är nästan färdigt det också :)

Vi hade också planer på att måla om vardagsrummet, men vi tar det till sommaren istället. Känns som om det lätt kan bli lite mycket nu annars :)

Svar på tråden 30+ som väntar första barnet i början av 2011