Rundabullar skrev 2011-01-24 12:41:31 följande:
Sensa: jag har också upptäckt att man börjar vara begränsad. Igår skulle jag hjälpa sambon att lyfta tillbaks soffa där han dammsugit under den. (hur tänkte jag då???) Satte mig på huk, tog tag i soffan, räta på ryggen och insåg att det finns inte på världkartan att jag kan räta ut benen och ställa mig upp, ännu mindre med en soffa i händerna. 

Var tvungen att sätta rumpan i golvet-RULLA undan från soffan och ställa mig upp från alla fyra.

Herregud vad jag skrattade! Sen fick sambon lyfta soffan på en liten matta och dra den på plats. Helt dumt tänkt från början liksom..
Tjejen74: Spännande!! Jobbigt att vara otymplig, men hoppas att det bara handlar om dagar för dig nu! 

Håller tummarna för att det starta av sig självt snart så du slipper gå över!
Vi hade också städdag i helgen och slängde ut en massa skräp. Dessutom köpte vi nytt sofföverdrag så det känns som ett nytt vardagsrum nu när jag piffat lite och bytt färger till våren. SÅ skönt at kliva upp i morse när det var nystädat och fint! 

Har gått 1timme i skogen med hunden idag. Ljuvligt att komma hem från duggregnet till vårt fina hem. Synd att jag blir så åksjuk på bussen, annars skulle jag säkert gå oftare i skogen. Känner att kroppen mår jättebra av det, jämfört med att knalla på stenlagda gator. 
Ja inte är man smidig inte :)
Våra madrasser står direkt på golvet men är ändå relativt hög så jag har tänkt att det kommer gå utmärkt ändå.
Men numera får jag rulla ur sängen ;)
Dags att leta reda på benen tror jag :)
Det är så skönt att få in lite nytt i hemmet :) Piffa upp det lite när vintern känns så lång, är ju underbart :)