• Quirall

30+ som väntar första barnet i början av 2011

Hej!!

Är en tjej på 30 som nyligen fått det efterlängtade plusset på stickan, jag är med i en del trådar redan, men känner att jag vill ha en tråd med folk i mer liknande situation som mig. Vi fick plus på fjärde försöket och nu väntar vi såå på att magen skall växa, konstiga cravings skall komma och allt vad en graviditet innebär, sitter just nu och mår lite illa och försöker påminna mig själv om att det är det jag har väntat på hehe

Hoppas det finns fler som vill vara med i den här tråden!

Gravid BF-Lista Baby

Quirall BF 5/3 -11

• Svar på tråden 30+ som väntar första barnet i början av 2011
  • marsmarsmåne

jag köpte ett par jättehärliga mjukisbyxor gott om plats och mjuka på HM, var på slutrea så billigt dessutom :)

Ångrar bara jag inte köpte något mer par så jag har något att byta om med. Alla mina gamla byxor är oanvändbara nu. 
    Kroppen min har omformat sig jag var lite överviktig redan förut men hade en ordentlig midja ialla fall, den är nu spårlöst försvunnen. I stället för timglas form har jag fått en kula fram runt naveln som under naveln övergår till en hängsäck. Känner mig inte direkt snygg och sexig längre.. är ju bara v14 så värre blir det...

• Quirall

Okej, ja jag vet inte riktigt hur jag skall göra än, jag har normalt storlek 40-42 men de jag köpte nu är 44 det konstiga är att både kjol, jeans och manchester är 44 men just manchesterbyxorna är mycket mindre än de andra, undar om de är felmärkta eller om de bara helt enkelt är mindre i storleken. har iaf gjort en snabb blick in i garderoben nu och insett att jag inte har något i byxväg som passar längre så får nog bli att behålla de här manchestisarna iaf, de är faktiskt riktigt sköna att ha på (provsitter dem just nu hehe)

• Hejåhå
    marsmarsmåne skrev 2010-09-04 10:09:37 följande:
    Ångrar bara jag inte köpte något mer par så jag har något att byta om med. Alla mina gamla byxor är oanvändbara nu. 
    Kroppen min har omformat sig jag var lite överviktig redan förut men hade en ordentlig midja ialla fall, den är nu spårlöst försvunnen. I stället för timglas form har jag fått en kula fram runt naveln som under naveln övergår till en hängsäck. Känner mig inte direkt snygg och sexig längre.. är ju bara v14 så värre blir det...
    Precis den magen har jag också! Tidgare hade jag en timglasfigur, midjan har börjat försvinna och hängmagen känner jag igen och den fanns inte förrut. Jag är också i v 14 och jag längtar tills jag får en rejäl kula. Nu känner jag mig bara fet!
    Det känns som jag gått upp 10 kg all-over, men har "bara" gått upp 3 kg. Lår, armar och mage har intagit ett mindre angenämnt marshmallows-tillstånd.Glad
    Men det hör väl till att man ska vara mjuk och fluffig att ligga på lagom tills bebisen kommer.
    BF 9/3-2011
  • Riza

Quirall: jag vet inte vilken vecka du är i, men jag är i vecka 21+1 och har använt mammabyxor i 2 månader. Jag väntar iofs tvillingar, men har inte växt över rumpa och lår någonting utan allt har satt sig på magen. Så jag köpte mina byxor för 2 månader sedan, de passade bra då och gör nu med Glad Fast det är ju olika på person till person hur man växer. Skulle jag behöva köpa större senare så gör jag det då!

• Quirall
    Riza skrev 2010-09-04 11:14:53 följande:
    Quirall: jag vet inte vilken vecka du är i, men jag är i vecka 21+1 och har använt mammabyxor i 2 månader. Jag väntar iofs tvillingar, men har inte växt över rumpa och lår någonting utan allt har satt sig på magen. Så jag köpte mina byxor för 2 månader sedan, de passade bra då och gör nu med Glad Fast det är ju olika på person till person hur man växer. Skulle jag behöva köpa större senare så gör jag det då!
    Mysigt med tvillingar! Jag vet inte än men är ganska säker på att jag bara väntar en, även om jag hoppas på tvillingar Jag är ju bara i V.13+6 än så länge, men äter inte så mycket mer än vad jag gjorde innan och äter nog till och med nyttigare nu, så jag hoppas ju på att det i stort sett skall sätta sig mest på magen, har även ca tio kilo extra från början så vill verkligen inte gå upp för mycket, nu när illamåendet är bättre och när energin börjar komma tillbaka, och om jag kunde bli av med förkylningen skall jag försöka börja röra mer på mig, har aldrig varit speciellt aktiv, men tänkte verkligen försöka ändra på det nu, har till och med köpt mig en Ipod så jag kan slänga in lite ljudböcker att lyssna på när jag tar mig ut och traskar. kan behöva all motivation som går att få!
  • Riza

Quirall: men du vet aldrig innan, jag hade själv ingen tanke på att det kunde vara två! så helt omöjligt är det aldrig Glad Jag tycker inte jag äter så mycket mer heller, skillnaden är väl att jag äter några fler mellanmål om dagen, annars blir jag för hungrig mellan måltiderna och då mår jag istället illa.
    Hoppas du blir av med förkylningen snart, det är så många som är förkylda just nu, så jag är förvånad att jag inte blivit det ännu, men det hinner jag väl med också...
    Motion är inte fel, försöker ta mig ut på promenader så ofta jag kan med, men kan inte gå i flera timmar då får jag bara ont i kroppen istället!

• Sensa

Har också funderat på att köpa nya kläder.

Till jobbet har jag för det mesta träningsbyxor då jag ändå byter om varje rast, men när man skall iväg någonstans vill jag gärna ha leggings elelr jeans och de jag har nu passar inte så bra.

Var in på H&M i veckan men såg inte så mycket mer än tröjor och det har jag egentligen nog av.
    Måste köpa ny BH också och det avskyr jag att prova.

Skall iväg idag och ta en kik, sambon får stå ut ;)

Igår fick jag första kommentaren om magen av en kompis som inte sett mig på ett tag. Hon var en av de första som fick veta dock, så hon kollade väl extra noga :)

• Rundabullar

Jag är bara i v12 än, men magen putar, särskilt övre delen av magen och på kvällarna hela magen. 

Jag gick ner lite i vikt i våras, så jag kommer nog att kunna ha mina gamla kläder från vårvintern ett tag till, ett urval av dem i varje fall. Men jag har rätt mycket klänningar jag tror att jag kommer kunna ha rätt länge, så jag kommer börja med att köpa mamma-strumpbyxor och tajts. Hemma har jag ett par snickarbyxor som nog kommer funka rätt länge, men inget man går på seminarier med precis.

Min svägerska födde för 2veckor sedan, och vi är hyfsat samma storlek så jag hoppas kunna ha åtminstone nånting av hennes kläder. Har insett att mammakläder är fina, men rätt dyra! Jag studerar ju mest hemifrån så jag behöver bara ett par uppsättningar representativa kläder. 

• Erka

Måste tipsa om H&M´s mammajeans och mjukisbyxor - huuuuur sköna som helst! :D  Jag bor i dessa byxor, mest då mjukisarna faktiskt... Skönt som tusan!

~~~ Det blir vad du gör det till ~~~
  • Kamelians

Hur vet man egentligen att det är graviditeten som börjar synas, eller om man bara har gått upp lite i vikt? Själv har jag tränat 3-5 ggr/vecka tidigare och var i rätt bra form innan jag blev med barn. Men så sammanföll mina mest illamående månader med semester, och semester för mig = noll träning. Plus att jag bara har ätit det som jag har klarat av (till skillnad från väldigt nyttigt tidigare).

Nu känner jag mig lite fläskig och byxorna sitter åt mer än innan sommaren. Jag vet inte om det är bebben, eller mitt osunda leverne? Jag är i v 13 (eller 14, lite oklart verkar det som...).

Hur är det för er andra? När var ni helt säkra på att det var graviditeten som började märkas?

Svar på tråden 30+ som väntar första barnet i början av 2011