• Quirall

30+ som väntar första barnet i början av 2011

Hej!!

Är en tjej på 30 som nyligen fått det efterlängtade plusset på stickan, jag är med i en del trådar redan, men känner att jag vill ha en tråd med folk i mer liknande situation som mig. Vi fick plus på fjärde försöket och nu väntar vi såå på att magen skall växa, konstiga cravings skall komma och allt vad en graviditet innebär, sitter just nu och mår lite illa och försöker påminna mig själv om att det är det jag har väntat på hehe

Hoppas det finns fler som vill vara med i den här tråden!

Gravid BF-Lista Baby

Quirall BF 5/3 -11

• Svar på tråden 30+ som väntar första barnet i början av 2011
  • Sensa

Jag känner mig inte heller så gravid, utan känner lite som dig Hejåhå. Kissandet och tröttheten finns kvar.
    Och magen växer ;)

Jag vet att det inte finns några garantier oavsett vilket resultat man får på KUB, men jag hoppas ändå vi får ett bra resultat.
    Tror det känns tryggast så.
    I annat fall kommer vi gå vidare med FVP.

Idag är jag i v 12+5.
    Har läst att det finns de som redan i v 14 har börjat ana sig till rörelser.
    Jag ser lite fram emot det med skräckblandad förtjusning :)
    Känns lite underligt att man har något som växer i magen, samtidigt som det faktiskt börjar bli lite spännande allt :)

• Erka

Idag har vi varit och gjort RUL - hur fantastiskt som helst! Skrattande  Jag blev tillbakaflyttad några dagar, från 29 januari till 25 januari så det var ingen större omställning. Han var helt vild där inne så det var svårt att få riktigt bra bilder, men en jättefin på ansiktet fick vi i alla fall!
    Jag har i princip just vant mig med att vi väntar barn, nu gäller det att ställa om till att det faktiskt kommer ut en liten knodd sen också! Flört

(Bild finns på min blogg: erikasharmoni.blogspot.com)

~~~ Det blir vad du gör det till ~~~
  • marsmarsmåne
    Sensa skrev 2010-09-01 21:33:33 följande:
    Hejåhå; det var väl inte så dåligt? FVP rekommenderas väl först vid ett resultat på 1:200?

Vad menas med något förhöjt värde för din ålder?
    Jag är också 31 och gör KUB-UL nästa torsdag.
    Till mig sa de vid mitt ul att gränsvärdet för fvp är 1:300

Lyckades skrämma upp mig rejält dagen innan med att youtuba trisomi13 och 18.
    Jag hade 1:10 000 så glad jag slapp undan fvp
  • Kattflickan

Hej, På vårdguiden (tror jag det är) står det att för KUB testen bedöms en sannolikhet som är högre än 1/200 som hög och då erbjuds man fostervattensprov. http://www.1177.se/artikel.asp?CategoryID=38150

Min syster fick tydligen sitt resultat idag, såg inte så bra ut (1/35). Men hon har gjort IVF och det var blodprovet som visade dåligt, nackuppklarningen gav bra resultat. Så förhoppningsvis är det hennes hormoner som spökar.

Millan 

• Sensa
    Nu är det min tur att bli förkyld...

Jättemånga på jobbet som varit förkylda i veckan och var hemma igår natt.
    Och sambon då.
    Inatt var det min tur att åka på det. Så trist.
    Så nu sitter man här med huvudvärk, rinnande ögon och en näsa lika stor som månen.
    Känner mig lite ynklig faktiskt.

Nu skall jag bränna skivor. Stereon i nya bilen tar inte MP3-skivor.
    Vad är oddsen liksom?

Ha en bra dag alla!
  • Rundabullar

Erka. Vad mysigt med UL och härligt att allt såg bra ut! Kikade in i din blogg, vilken mysig liten kula du har fått! Du är jättefin!Skrattande

Krya på dig Sensa! Jag köpte kamomillblommor som jag gjorde vattenbad på och ångade upp huvudet med förra veckan. Man blir kanske inte frisk av det, men det känns bättre när det trycket lättar och skönt för hostan med. Vila, vila, vila och hoppas att du mår bättre snart!!

Själv tror jag att illamåendet kanske, kanske eventuellt har lättat lite. Har inte spytt på morgonen på 2 dagarn nu och idag mådde jag faktiskt helt ok redan från morgonen. Men äta varannan timme gäller fortfarande, annars kommer det som ett brev på posten. Längtar till man blir lite piggare, känns som om man varit trött lääääänge nu. Hoppas i varje fall att det ska lätta närmaste veckorna.

Trevlig helg på er!{#emotions_dlg.flower} 

• Niiskuneiti

Hos oss måste du vara 35 för att få göra KUB etc, men man kan åka till privatklinik i tex sthlm om man är yngre. Vi har inte en tanke på det, är 31. Men vi skulle inte göra det vid 35 heller så det är mest ett moraliskt ställningstagande.

• Erka
    Rundabullar: Tack rara du! :)  Ja, det är lite mysigt när magen börjat få en fin form nu... :D
    Att äta varannan timme gör jag fortfarande, jag börjar fortfarande att må illa om jag hinner bli för hungrig. Kommer man på nåt som funkar så är det bara att köra på det! :D  Energin har kommit tillbaka en del för mig nu också, kanske inte till 100%, men närapå - det är grymt skönt. Hoppas att din energi kommer tillbaka snart också, för den där förlamande tröttheten är verkligen inte rolig....
    ~~~ Det blir vad du gör det till ~~~
  • Quirall

I går var jag och inhandlade mina första gravidkläder! Blev ett par strumpbyxor från Lindex, bara besviken att det int e fanns några härliga grova stickade strumpbyxor, tycker det är så snyggt till jeanskjol, och just en jeanskjol fick jag tag på på H&M men nu är jag lite villrådig, köpte ett par beige manchesterbyxor där också som passa bra över lår och rumpa nu men fortfarande är rymmliga i strechdelen över magen, hade tänkt lämna tillbaka dem då jag tror jag kommer gå upp även över lår och rumpa tyvärr. Men idag när jag provade jeanskjolen och även ett par andra jeans som jag köpte så är ju de sopass stora över mage, och rumpa/höfter så de inte såg klokt ut å knöla in det under en tröja. attans hade tänkt vara ekonomisk och köpa kläder nu som skulle räcka hela graviditeten, och inte bara passar nu så jag får köpa nya sen, men måste ju ha något att ha på mig nu med!

Hmm väldigt rörigt inlägg det där men det jag vill komma fram till är väl hur gör ni? köper ni byxorna så de är lite stora nu eller köper ni så de passar nu och hellre får köpa nya om ett par månader? iofs så kanske jag får köpa nya sen ändå, även om jag köper stort nu, är ju omöjligt å säga hur stor jag kommer bli haha

äh är nog lite snurrig så här på förmiddagen, sover så dåligt på nätterna nu :(

• Kattflickan

Quirall: Jag har köpt två par byxor, på HM, bland annat ett par manchesterbyxor, fast jag tog de bruna isället för de beiga. I vanliga fall har jag storlek 38-40 men nu när jag provade så var storlek 40 ok, men storlek 42 var riktigt sköna, så jag köpte faktiskt den storleken då jag misstänker att jag kan gå upp lite till (inte bara på magen).

Sen köpte jag leggings också så jag kan ha nån lång tunika eller kort klänning över. Jag ville ha ett par jeans också men tänkte att jag väntar lite längre om det är som du funderar över, att man trots allt hinner växa ur de kläder man köper nu.

Så jag köpte alltså byxorna lite större än den storlek jag brukar ha!

Millan 

Svar på tråden 30+ som väntar första barnet i början av 2011