• BounceT

RMC Malmö del 14

Hej här fortsätter tråden....häng med. Välkomna ni som är nya också  :)

• Svar på tråden RMC Malmö del 14
  • Alrua
    phillie12 skrev 2010-12-15 20:39:21 följande:
    Åh, jag vet hur bra det känns! GRATTIS! 

Ja, det där med vilken ordning de gör undersökningarna verkar sannerligen gå till lite hipp som happ eller vad de känner för.
    Vi började med spermaprov på sambon, sen blodprov på honom - typ kromosom och hormonprover, sedan möte och sen tog vi de där HIV och rubella-testerna mm och på mig kollade de även det de kollar på cykeldag 2-5 (vad det nu är? Någon som vet?) Så än har inte jag gjort någon gynundersökning eller vul. Det blir väl på inskrivningen i början av januari, det stod att först har man tid med läkaren i 40 minuter eller något sådant och sen med sjuksköterskan för injiceringsteknik i 40 minuter, tror jag det var, och en vecka efter det är det patientskola.  Så det verkar ju helt olika...
    Ja det känns verkligen bättre nu.
    Men håller mina förhoppningar på normal nivå
    .:. There is always hope .:.
  • Alrua
    Velveteen skrev 2010-12-15 20:32:47 följande:
    Vi var hos första läkarbesöket på RMC. Läkaren var väldigt kort i svaren och ställde samma frågor som vi redan svarat på i hälsodeklarationen och som också stod i vår journal, mycket bättre formulerat än vad vi själv förmådde berätta när vi sitter där. Men jag har läst på olika internetforum att många IVF-läkare inte direkt har ett uttalat vänligt bemötande mot sina patienter så jag var beredd. Jag förstår inte varför, för om de är korta i tonen, lite anklagande/nedlåtande, så blir man ju stressad och stress är ingen bra faktor när man ska göra IVF. Och då sjunker deras antal lyckade behandlingar och det vill dem väl inte? Men sköterskan vi träffade var i alla fall supergullig!

Visade sig dock att mina hormonvärden inte var bra, så får skjuta upp IVF-behandlingen ett tag. Det mest tråkiga är att det landsting som jag tillhör hade uppmärksammat att mina hormonnivåer var felaktiga efter ett blodprov i februari 2010. De hade till och med skrivit i analysen av provsvaret att mina hormonvärden låg inom fel intervall för att få göra IVF. Men de hade inte kontaktat mig och berättat det. Jag fick reda på det först nu och det kom som en smärre chock! Så onödigt, varför berättade de inget för mig? Om de berättat hade jag ju kunnat börja med den behövliga medicineringen redan då. Jag ringde aldrig och frågade efter provsvaren för de sa som vanligt "-Vi hör bara av oss om det är något fel. Är allt bra hör du inget från oss"... nähä... just det... Känns som om jag förlorat nästan ett års behandling på det här :-/
    Hej,

Vad tråkigt att ni inte upplevde första besöket som ett helt positivt upplevelse.
    Vi får hålla tummarna och hoppas att det går bättre här framöver.

kramar
    .:. There is always hope .:.
  • Teecee

Hej allihopa!

Jag har tagit en lång skrivpaus här, för jag har inte orkat. Det har tärt på mig. Men jag har läst flitigt och känt med er alla i allt som ni går igenom.  

Jag fick ett bryt i förrgår när jag fick reda på att min kusin (yngre en mig) är gravid. Det innebär alltså att hon blir det första barnbarnet till min mormor som får barn. Vilket jag hade en fånig dröm om att det skulle bli jag (jag är det äldsta barnbarnet). Varken min mormor eller kusin vet om att vi genomgår ICSI. Det är roligt för min kusin, men jag blev så j-vla besviken på att vi inte har lyckats ännu. Dessutom blev min mens 14 dar sen. 

Jag väntar samtal från RMC i morgon. Jag har räknat ut att nu pga att mensen blev så sen så kommer ÄP hamna i samma vecka som jag börjar på ny tjänst. Inte så himla lyckat, så jag vill skjuta upp vårt nästa försök till nästa mens. Tror jag blir tokig snart... 

Velveteen: Känner igen mig i det du skriver. När vi kom glada till läkarbesöket inför vårt första försök,så berättar läkaren på RMC att jag inte är immun emot Rubella. Dessutom undrar han om jag visste om det. Det var vårt hemsjukhus förbannande skyldighet att berätta det, men missat det. Det innebar 3 månaders väntan till innan vi fick köra igång. 

När livet ger dig citroner, gör saft!
  • Metta

Välkommen tillbaka Teecee!
    Jag vet precis, ibland behöver man en paus. Särskilt när man går och väntar. Och självklart så går alla runt en och blir gravida (känns det som) och själv står man kvar på ruta ett. Lika jäklans jobbigt varje gång. Plus att man tänker hela tiden "nästa jul/sommar/födelsedag/whatever så kommer jag vara gravid/fått barn" och så blir
    det inte så...
    Trodde vi skulle få följas åt denna gången också, men så här är det. Livet kommer mellan. Men grattis till den nya tjänsten och stora styrkekramar!

• Teecee

Tack Metta! Ja det blir inte som man tänkt sig. Jag håller tummarna för att det  går bra för er denna gången.

När livet ger dig citroner, gör saft!
  • Minimjölk

Sådär, då mår man bättre efter några dagars problem med viktuppgång på tre-fyra kilo, tömning på vätska i buken, spyor och dagliga blodprov  :)  Har tenta imorgon så det som skett denna veckan kunde inte komma mer olämpligt men man får helt enkelt göra sitt bästa!

Har fått besked på att 6st blastocyster ligger och väntar i frysen, kanske inte så många som man kanske kunde hoppats på med tanke på antalet ägg men vi är ändå rätt nöjda.

Teecee skrev 2010-12-16 18:47:11 följande:
    Velveteen: Känner igen mig i det du skriver. När vi kom glada till läkarbesöket inför vårt första försök,så berättar läkaren på RMC att jag inte är immun emot Rubella. Dessutom undrar han om jag visste om det. Det var vårt hemsjukhus förbannande skyldighet att berätta det, men missat det. Det innebar 3 månaders väntan till innan vi fick köra igång. 
    När vi kom till RMC berättade även vår läkare att jag inte var säkert immun mot Rubella men vi fick bestämma själva om vi ville gå vidare utan vaccin eller inte. Vi valde att försöka en gång trots allt då smittan av Rubella är så pass låg i Sverige av alla vaccinationer som sker som barn. Vi resonerade så att om inte första försöket skulle fungera skulle jag ta vaccinet därefter i samband med uppehållet till nästa försök.
  • Metta

Hej alla! Äntligen så är man tillbaka på banan igen! Om man nu kan säga äntligen om sprutor...  Har iaf börjat med Suprefacten idag, lagom till jul Flört Nu håller vi tummarna för andra gången gillt!
    God jul alla starka kämpare!

Väntar:
    Minimjölk: 26år, försök nr 1, väntar på FET
    jagochjohan: väntar på att starta IVF
    MrsEightball: inget FET 1/3, embryon klarade inte upptiningen.
    Trinity78: 32 år, 3 misslyckade IVF:er
    Kiwi10: 28år,  väntar på icsi3
    Nina1984: Väntar på försök nr 2, blir i oktober nån gång
    Teecee: 30 år,  väntar på ICSI 4
    Björneochsnigel: 29 år,syskonförsök, väntar på FET2 i februari
    Ankan8012: 29 år, väntar på FET 2 i januari

Sprayare:

Sprutare:
    Junie: 26 år sprutar med Suprefact, startar Puregon (ca) v. 52, beräknat äggplock v.3
    Metta: IVF 2, startar Suprefact 22/12. ÄP v. 3

Knaprare:
    Kyria: 33 år, FET 2, VUL 8/9

Äggplockning:

ET:

Ruvare:

Barnatro10, försök nr 3. ÅF 8/9, TD 21/9
    Tårtan: 33 år, FET 2, TD 17/12
    Camaro: 35 år, FET 3 TD 27/12

Gravida:
    bTigger 30år: gravid i väntan på IVF nr 2., BF 20/3, 20/3-10 föddes Arvid
    Ivf10  25år: ICSI 1a försöket. BF 17 november 2010
    Snuttelina 30år: BF 3/12
    TurkiskPeppar, 30 år: IVF/ICSI 1, BF 24/11, 7/11-10 föddes Malte
    ITM: BF 12/12
    77väntan: 32år, gravid på IVF nr 2, BF 26/12
    väduren2: 25år, ICSI 1, BF 29/12
    Rosbruden, gravid under nedregleringen med IVF/ICSI nr2, BF 4 Feb 2011
    Bambi7 32 år, FET 3, BF 10 feb 2011
    Vi ska bli fyra: 39 år IVF 1, BF 4 Mars 2011
    Silva79: 31 år, IVF/ICSI 1, BF 17 Mars 2011
    FiaLotta 27 år. FET1 efter 2 ICSI. BF 6 maj 2011
    Hemlighetsfull_84 Icsi 2. BF 8 maj 2011
    Kruxis försök 1, FET. VUL  14/10
    Bdmc 32 år: IVF 2,  BF 7 Juni 2011
    StorLängtanEfterLiten: 29 år, IVF 2, BF 5 juni 2011
    Suck försök nr 1, VUL BF 26 juni 2011
    Smulans: ICSI 1, BF 2 juli 2011
    Karinsara: 31 år IVF 2 (ICSI)  VUL ca 5/1

• Junie

Jag tänkte också kika in och önska alla God Jul! Jag kommer in igen när jag fått svar på proverna den 27e. Antar att jag inte är den enda som önskar mig en bebis i julklapp :) kram på er alla! Snart är det nytt år och nya tag!

• ITM
    Väntar:
    Minimjölk: 26år, försök nr 1, väntar på FET
    jagochjohan: väntar på att starta IVF
    MrsEightball: inget FET 1/3, embryon klarade inte upptiningen.
    Trinity78: 32 år, 3 misslyckade IVF:er
    Kiwi10: 28år,  väntar på icsi3
    Nina1984: Väntar på försök nr 2, blir i oktober nån gång
    Teecee: 30 år,  väntar på ICSI 4
    Björneochsnigel: 29 år,syskonförsök, väntar på FET2 i februari
    Ankan8012: 29 år, väntar på FET 2 i januari

Sprayare:

Sprutare:
    Junie: 26 år sprutar med Suprefact, startar Puregon (ca) v. 52, beräknat äggplock v.3
    Metta: IVF 2, startar Suprefact 22/12. ÄP v. 3

Knaprare:
    Kyria: 33 år, FET 2, VUL 8/9

Äggplockning:

ET:

Ruvare:

Barnatro10, försök nr 3. ÅF 8/9, TD 21/9
    Tårtan: 33 år, FET 2, TD 17/12
    Camaro: 35 år, FET 3 TD 27/12

Gravida:
    bTigger 30år: gravid i väntan på IVF nr 2., BF 20/3, 20/3-10 föddes Arvid
    Ivf10  25år: ICSI 1a försöket. BF 17 november 2010
    Snuttelina 30år: BF 3/12
    TurkiskPeppar, 30 år: IVF/ICSI 1, BF 24/11, 7/11-10 föddes Malte
    ITM: BF 12/12 Den 12/12 föddes lilla TUVA!
    77väntan: 32år, gravid på IVF nr 2, BF 26/12
    väduren2: 25år, ICSI 1, BF 29/12
    Rosbruden, gravid under nedregleringen med IVF/ICSI nr2, BF 4 Feb 2011
    Bambi7 32 år, FET 3, BF 10 feb 2011
    Vi ska bli fyra: 39 år IVF 1, BF 4 Mars 2011
    Silva79: 31 år, IVF/ICSI 1, BF 17 Mars 2011
    FiaLotta 27 år. FET1 efter 2 ICSI. BF 6 maj 2011
    Hemlighetsfull_84 Icsi 2. BF 8 maj 2011
    Kruxis försök 1, FET. VUL  14/10
    Bdmc 32 år: IVF 2,  BF 7 Juni 2011
    StorLängtanEfterLiten: 29 år, IVF 2, BF 5 juni 2011
    Suck försök nr 1, VUL BF 26 juni 2011