• BounceT

RMC Malmö del 14

Hej här fortsätter tråden....häng med. Välkomna ni som är nya också  :)

• Svar på tråden RMC Malmö del 14
  • saramariasofia

Jaha då var oron här...
    Det slutar aldrig eller hur....
    har svårt att tänka på så mkt annat än hur det skall gå, vill verkligen att det skall gå vägen denna gången.
    Hade missfall för ca 3 år sedan och är sjukt rädd för att det skall ske igen!
    Brösten ömmade en hel del för några dagar sedan men det har lagt sig nu... är det för att jag slutat med crinone gel för ca 3 dagar sedan tro?
    Vill inte tänka på missfall vill tänka positivt men det är verkligen lättare sagt än gjort.
    Hur gör ni andra här?

• Tigra79

Karinsara: Först och främst Grattis!
    Förstår din oro, inte mycket jag kan säga för att stilla den, man kommer oroa sig på än det ena, än det andra sättet genom hela graviditeten tror jag och sen är det dags att börja oroa sig ändå mer resten av sitt liv när väl bebisen tittar ut... :P

Iaf, angående ömma bröst... Mina bröst var ömma som bara den vid äggplock/återinsättning och efter det blev dom bara mindre och mindre ömma medan alla andra gravida i ungefär samma fas klagade över att deras bröst blev ömmare och ömmare, så det är det iaf inget konstigt med, jag är ju gravid i v 26 trots att mina bröst slutade ömma ganska fort. Vad det beror på vet jag dock inte.

• Junie

Phillie10; vår remiss glömdes också bort, så vi anmälde till patientnämnden. Då tog det hus i helvete och verksamhetschefen skickade ner remissen till RMC tillslut. Därefter gick det väldigt "fort" (remissen skickades i oktober och vi har beräknat äggplock i v. 3

Hoppas det går snabbt för er!!

• phillie12
    Junie skrev 2010-12-06 19:36:36 följande:
    Phillie10; vår remiss glömdes också bort, så vi anmälde till patientnämnden. Då tog det hus i helvete och verksamhetschefen skickade ner remissen till RMC tillslut. Därefter gick det väldigt "fort" (remissen skickades i oktober och vi har beräknat äggplock i v. 3

Hoppas det går snabbt för er!!
    Tack för ditt svar! Oj, vad det gick undan! GRATTIS! Synd bara att nu var tvungna att anmäla själva...
    Hur anmäler man till patientnämnden? Jag vill också... :(
  • Junie

Phillie10; googla på patientnämnden och namnet på ditt landsting eller stad. Då borde du få fram ett nummer:) lycka till!

• phillie12

Tack så mycket! :) Already done! ;) Imorrn ringer jag, om jag vågar... 

• Junie
    phillie12 skrev 2010-12-06 21:29:08 följande:
    Tack så mycket! :) Already done! ;) Imorrn ringer jag, om jag vågar... 
    klart du vågar! du måste stå för dina rättigheter!

till er andra; skriv till min mail om ni vill ha användarnamn och lösen till min ivf/endo-blogg så skickar jag det.

kram! 
  • Junie

Fråga; kan man bli gravid under nedregleringen med Suprefact? Erfarenheter? Vad händer om man blir det utan att veta om det och börjar med hormonerna? Är det vanligt att den nedregleringen inte funkar? Skjuter man upp hormonbehandlingen då?

Många frågor :)

• lilja1978
    Junie skrev 2010-12-06 23:40:58 följande:
    Fråga; kan man bli gravid under nedregleringen med Suprefact? Erfarenheter? Vad händer om man blir det utan att veta om det och börjar med hormonerna? Är det vanligt att den nedregleringen inte funkar? Skjuter man upp hormonbehandlingen då?

Många frågor :)
    Jag har hört att man kan bli gravid under nedreglering. Man ska alltid ta ett grav test innan man börjar med de andra hormonerna som man ska ta när mensen kommer. Så sa de till mig.
    Om jag inte minns fel så ska du ta suprefact tills du får mens, ringa kliniken och ta ett gravtest. Därefter får du vidare instruktioner om när du ska börja med hormonerna!
    Lycka till!
  • phillie12

Ja, det enda jag hört som inte påbörjat något än är att man ska ta gravtest innan de hormonerna... 

I övrigt: Mailade vårdgarantin igår, imorse hade jag fått ett mail där det stod "jag har talat med kliniken som kommer att ringa dig snarast" men gissa vad? De har inte ringt... :( Känner mig så uppgiven. Nu kan jag ju inte göra mer?  

Svar på tråden RMC Malmö del 14