• BounceT

RMC Malmö del 14

Hej här fortsätter tråden....häng med. Välkomna ni som är nya också  :)

• Svar på tråden RMC Malmö del 14
  • bdmc

minimjölk: jag blev överstimulerad. men fick symtom 2 dagar efter ET, så jag hann få tillbaka ett ägg. Jag mådde så otroligt skit. Hade jättesvårt att andas och fick kollas mycket. lungröntgen, provtagningar osv...
    Hoppas du slipper en allt för stor överstimulering och att du snart kan få tillbaka ett ägg!

• suck

Alrua: Läste att din man har fått remiss till rmc, men har du undersökts? När vi började med hela den här karusellen så fattade jag det som om att alla både kvinnorna och männen ska genomgå en undersökning så man ser om man kan bli gravid eller inte. Och detta händer ju innan man börjar på rmc.

• Alrua
    suck skrev 2010-12-15 10:43:52 följande:
    Alrua: Läste att din man har fått remiss till rmc, men har du undersökts? När vi började med hela den här karusellen så fattade jag det som om att alla både kvinnorna och männen ska genomgå en undersökning så man ser om man kan bli gravid eller inte. Och detta händer ju innan man börjar på rmc.
    Suck: Nej jag har inte fått nått remis och när jag frågade om inte jag också skulle undersökas eftersom man fick höra det innan så svarade RMC nej vi börjar med hans prover och sen får vi se.

GAaaah blir galen på detta nu.
    Känns som att det kommer att dra ut på tiden ännu mer pga missad info och oengagemang.
    Nu börjar jag känna mig hjälplös igen....vet inte om det funkar bättre att vara otrevlig mot de lr vad :((((
    .:. There is always hope .:.
  • Junie

Alrua; standard är nog att blodprov (för hiv o likn), cellprov ( ej äldre än 2 år), klamydiaprov, VUL och spermaprov skall tas innan första besök på rmc. Även hälsodeklarationer skall fyllas i. Om du vill kan du kika på baltazaar.blogg.se om du vill veta hur min erfarehet är av detta. Min remiss blev tex. "bortglömd".

Ni andra, har jag missat nåt?

• Alrua
    Junie skrev 2010-12-15 11:25:48 följande:
    Alrua; standard är nog att blodprov (för hiv o likn), cellprov ( ej äldre än 2 år), klamydiaprov, VUL och spermaprov skall tas innan första besök på rmc. Även hälsodeklarationer skall fyllas i. Om du vill kan du kika på baltazaar.blogg.se om du vill veta hur min erfarehet är av detta. Min remiss blev tex. "bortglömd".

Ni andra, har jag missat nåt?
    Någon skall ringa upp mig idag och då ska jag ta upp allt detta!
    Det är min tanke också att man måste kollas upp innan.

Har kollat på din blogg redan och blev intresserad speciellt av din sprut erfarenhet.
    När jag såg nålen fick jag lust att kollapsa....
    undrar hur jag ska handskas med det.
  • Junie
    Alrua skrev 2010-12-15 11:31:34 följande:
    Någon skall ringa upp mig idag och då ska jag ta upp allt detta!
    Det är min tanke också att man måste kollas upp innan.

Har kollat på din blogg redan och blev intresserad speciellt av din sprut erfarenhet.
    När jag såg nålen fick jag lust att kollapsa....
    undrar hur jag ska handskas med det.
    Nålen är verkligen liten i verkligheten, den ser lite större ut på bilderna... och jag lovar dig, det gör ont pyttelite precis när nålen är i kontakt med huden, sen känns det inte alls! du kommer klara det fiiint! :) det är helt klart en vanesak. de första 3 sticken är läskiga, sen reagerar man knappt utan bara gör det :) lycka till!! 

• Alrua
    Junie skrev 2010-12-15 12:05:59 följande:
    Nålen är verkligen liten i verkligheten, den ser lite större ut på bilderna... och jag lovar dig, det gör ont pyttelite precis när nålen är i kontakt med huden, sen känns det inte alls! du kommer klara det fiiint! :) det är helt klart en vanesak. de första 3 sticken är läskiga, sen reagerar man knappt utan bara gör det :) lycka till!! 

Den såg verkligen läskig ut men jag tror på dig :)
    Hoppas verkligen det går lika bra för mig sen...OM man får lov o börja nångång

Kram
  • Junie
    Alrua skrev 2010-12-15 12:08:38 följande:
    Den såg verkligen läskig ut men jag tror på dig :)
    Hoppas verkligen det går lika bra för mig sen...OM man får lov o börja nångång

Kram
    Ja, och sen är det inte säkert att du kommer ta de sprutorna alls... du kanske får spraya istället. Spray är det vanligaste har jag hört. Hormonsprutan ser ju inte ut som de jag visat på bilderna, den ser ut som en "penna" där du använder samma hela tiden och byter nålar och vätska istället. (så har jag fattat det iaf) typ som såna som diabetiker har. och den behöver du bara ta en gång om dagen, på kvällen. den ser inte alls lika farlig ut eftersom den inte har det typiska "sprut" utseendet. jag håller tummarna för dig att det går fort!! 
  • Alrua
    Junie skrev 2010-12-15 12:17:18 följande:
    Ja, och sen är det inte säkert att du kommer ta de sprutorna alls... du kanske får spraya istället. Spray är det vanligaste har jag hört. Hormonsprutan ser ju inte ut som de jag visat på bilderna, den ser ut som en "penna" där du använder samma hela tiden och byter nålar och vätska istället. (så har jag fattat det iaf) typ som såna som diabetiker har. och den behöver du bara ta en gång om dagen, på kvällen. den ser inte alls lika farlig ut eftersom den inte har det typiska "sprut" utseendet. jag håller tummarna för dig att det går fort!! 
    Har varit inne nu på din blogg och läst lite och det är mkt bra och informerande.
    Jag hoppas med allt jag har att jag får spraya.

Men usch va ledsen jag blev nu också :(
    Känns som att tårarna är på väg vilken sekund som helst.
  • Junie
    Alrua skrev 2010-12-15 12:21:00 följande:
    Har varit inne nu på din blogg och läst lite och det är mkt bra och informerande.
    Jag hoppas med allt jag har att jag får spraya.

Men usch va ledsen jag blev nu också :(
    Känns som att tårarna är på väg vilken sekund som helst.
    *klappar* det kommer gå upp och ner i ledsenheten, men försök tänka positivt så gott det går! det känns alltid värre innan än vad det är när man väl är där.. det kommer kännas kämpigt, men det går!!! jag lovar! 
    Jag har ju inte själv dragit igång ordentligt och det blir förmodligen en berg och dalbana men vi har ju varandra här inne på FL där alla vet vad du går igenom! hoppas den tanken är till nån tröst!  
Svar på tråden RMC Malmö del 14