• BounceT

RMC Malmö del 14

Hej här fortsätter tråden....häng med. Välkomna ni som är nya också  :)

• Svar på tråden RMC Malmö del 14
  • camaro
    Junie skrev 2010-10-18 16:58:23 följande:
    tack, :) det hoppas jag också!  jag har varit nedreglerad sen 6 månader tillbaka på grund av endometrios och kan inte förlänga behandlingen mer än till 8 månader...vilket innebär att jag måste komma igång med själva IVF:en inom 2 månader...så det är stressigt värre! vad är det mer än info besök man måste göra innan man kan sätta igång med hormon sprutorna?
    I vårt falll krävdes bara ett läkarbesök efter en infoträff, sen skulle jag ringa på nästa mens.
    Lycka till!
    man lever på hoppet!
  • camaro
    Gaytjej skrev 2010-10-18 17:00:26 följande:
    Aha, det var ju tidigare än vad jag mindes! Ja, innan dag 12 hade jag inte testat i alla fall - dag 13 kändes "lagom" busigt  =)

När det gäller Crinone så ska det inte kunna ge utslag - däremot kan Ovitrelle och Pregnyl göra det i upp till 10 dagar efter att man tagit ngn av de sprutorna.
    Ok, tack eftersom vi kör FET tar jag inga sprutor bara Progynontabletter och Crinone, ska försöka låta bli att testa ändå. Jag blev gravid förra gången, men har inga symptom alls denna gången - kan ju bero på avsaknaden av sprutor förstås. Jag hoppas på det!
    man lever på hoppet!
  • Tigra79

Jag tjuvtestade på dag 11 och det visade som sagt svagt positivt, sen testade jag ju givetvis på dag 12 också, fick ju inte svar på blodprovet förrän dag 13 eftersom jag skickade ner mitt till RMC med posten. Sen testades det dag 13 och även 14 om jag inte minns fel, trots att jag fått positivt besked på blodprovet. Och därefter testades det ett antal ggr till med några dagars mellanrum, det tog nämligen nästan 2 v innan mina tester visade klart och tydligt  ett starkt plus. Och jag är verkligen ingen testjunkie, har typ tagit 2 test under de 2 år vi försökte innan IVF:en.

• suck

Fler än jag som inte kan vänta utan testar själva =) Jag har inte gort det än men kanske i morgon om inte mensen har kommit, det e ju den dagen idag annars..... 
    Har känts lite som mensvärk i helgen och lite idag men ingen mesn så hoppet lever =) 

• bdmc

suck: jag har testat på morgonen samma dag som blodprovet. Och det har stämt varje gång. Jag har använt CB digital varje gång.

Jag mår sååååå illa! och är konstant hungrig. går åt mycket frukt och risifrutti här hemma! Äter jag inte mår jag illa och äter jag så mår jag illa. Hopplöst. Frun påstår att jag mådde likadant med dottern men jag tycker det är värre denna gången. Hoppas det släpper snart!!!!
    VUL på onsdag. Hoppas verkligen att allt ser bra ut

storlängtanefterliten: hur mår du?

kruxis': härligt att allt såg bra ut!!!!

• Tigra79

bdmc: Känner igen det där med illamåendet, kvittar hur man gör så mår man lika illa ändå... Sitter just nu och vet att jag borde/måste äta någonting, men det tar verkligen emot att äta, mår ju illa nu och vet att jag kommer må minst lika illa efteråt, det är inte så lockande med mat då. Frukt kan jag inte äta, undviker helst allt som är sött och idag provade jag att ha med yoggi till jobbet, men det kom upp lika fort igen så det funkade inte heller.
    Jag har RUL på tors, känns overkligt att man gått i stort sett halva graviditeten redan (samtidigt som tiden går så otroligt sakta eftersom man mår konstant illa).
    Hoppas ditt illamående går över snart!!!

• emma85

Jag har ett test hemma, men vågar inte testa själv.
    D blir till att vänta på telefonsamtalet på TD som är på onsdag.

Har symtom, men vågar knappt prata om dem, då är jag rädd att de försvinner eller att det inte stämmer..
    PHU, vad jobbigt detta är :D

• suck

emma: jag ska oxå lämna blodprov i morgon, ska du lämna i malmö eller ska du ta provet där du bor och skicka in det?

• Smulans

Silva, tänk att det redan är RUL för er! Tiden går fort

Emma85 och Suck, jag håller tummarna för positiva resultat imorgon!

• emma85
    suck skrev 2010-10-19 10:59:43 följande:
    emma: jag ska oxå lämna blodprov i morgon, ska du lämna i malmö eller ska du ta provet där du bor och skicka in det?
    Jag lämnar i malmö. Hur gör du?
Svar på tråden RMC Malmö del 14