• BounceT

RMC Malmö del 14

Hej här fortsätter tråden....häng med. Välkomna ni som är nya också  :)

• Svar på tråden RMC Malmö del 14
  • suck

bdmc: det kan jag förstå, det känns inte som om att det kan vara så att man kan vara gravid... det känns så långt borta att jag knappt tänker på det på det sättet.... låter knäppt men så e det..... känns som om det bara är en dröm och ifall den slår in kommer jag bli helt paff.

• dunna

Tack för en mycket bra text suck! Jag vill också ha 5 dagars blastocyt uppsatt :p
    Kanske nästa gång...
    Välkommen hit Emma85

Jag är så osäker nu. Ska börja ny (kort) behandling nu när jag får mens (borde vara ganska snart). Det blir vår allra sista behandling, alltså sista, vi tänker värkligen inte göra fler! Vi tänkte vara jättebra förberädda inför denna behandling och fick tid hos Hanna för att diskutera (vi hade lååång lista med frågor) men icke. Allt blev fel och vi fick inte prata med Hanna utan en anna läkare som fick oss att må så dåligt att jag gick ut efter halva tiden. Jag pratade sen med Leif i telefon. Det var bra fast han ville inte göra några prover alls eller några förändringar alls som jag tycker är rätt tråkigt då jag känner att jag har knappt blivit utredd alls och vi har faktiskt gjort 6 misslyckade behandlingar totalt. Ända han sa jag kunne göra om jag ville var att åka till vårdcentralen och göra de blodprov jag ville göra (han tyckte inte det spelade nån roll men om jag skulle må bättre av det skulle jag kunna göra det). jag beställde tid på vårdcentralen och fick faktiskt tid (ja, det förvånade mig) två veckor senare, torsdan förra veckan (det skulle bli tight men bättre än ingen ting). Tordagmorgon förra veckan så ringer dem från vårdcentralen och informerar att min läkare är sjuk så jag får ringa vårdcentralen för att beställa ny tid. Så klart det låter inte så fruktansvärt och absolut ingen ting att göra åt men det var droppen, jag klarade inte mer. Jag ska börja nästa behandling nu. Det är absolut ingen nytta av nåt blodprov som jag gör om ca 2 veckor och inte vet jag hur lång tid det tar att få resultat. Då är tiden liksom ute och ingen tid för åtgerder om nåt visar sig vara inte ok.
    Jag har ingen aning vad jag ska göra. Leif tycker jag kan bara köra på utan några förändringar och jag vet han är sicklig och vet vad han gör men detta är min sista behandling, det vore jättetråkigt om jag hade lite för högt skjöldkörtelshormon som ställde till det eller nåt lika enkelt att fixa...
    Jag vill gärna kunna lita 100% Leif och bara köra för jag längtar tills det här är över men å andra sidan, är man i bra balans för behandling om man tänker så?
    Jag tänkte bara skriva några rader men det blev några sidor i stället :/ hoppas nån orkade läsa hela i alla fall!

• Kruxis

Bdmc: Jag går också flera gånger på toaletten om dagen med rädsla för missfall. Hade ju en jätte blödning i vecka 5, men fick ju då se ett tickande hjärta i vecka 6, men shit vad man är livrädd. Går in i vecka 8 denna vecka. Jag mår för övrigt pyton och jag känner mig väldigt gravid det ska jag ärligt säga. Mår konstanat illa. Kan knappt äta och har fruktansvärt ömma bröst. Börjar bli jätte svårt att hantera. Kvällarna är allra värst. Är sängliggandes på kvällen.Goda tecken säger vänner som varit gravida. Hoppas de har rätt.

Måste kanske byta dag för VUL-min kära man verkar fått förhinder pga sitt jobb, de ska ringa från rmc i morgon så få vi se vad som häder med tiden för VUL, man vill ju inte behöva vänta tills nästa vecka!!!!

Hur är det efter VUL om allt är som det ska så släpper RMC en eller, och sen skall man skriva in sig på MVC eller?

• Tigra79
    Kruxis skrev 2010-10-11 18:37:29 följande:
    Bdmc: Jag går också flera gånger på toaletten om dagen med rädsla för missfall. Hade ju en jätte blödning i vecka 5, men fick ju då se ett tickande hjärta i vecka 6, men shit vad man är livrädd. Går in i vecka 8 denna vecka. Jag mår för övrigt pyton och jag känner mig väldigt gravid det ska jag ärligt säga. Mår konstanat illa. Kan knappt äta och har fruktansvärt ömma bröst. Börjar bli jätte svårt att hantera. Kvällarna är allra värst. Är sängliggandes på kvällen.Goda tecken säger vänner som varit gravida. Hoppas de har rätt.

Måste kanske byta dag för VUL-min kära man verkar fått förhinder pga sitt jobb, de ska ringa från rmc i morgon så få vi se vad som häder med tiden för VUL, man vill ju inte behöva vänta tills nästa vecka!!!!

Hur är det efter VUL om allt är som det ska så släpper RMC en eller, och sen skall man skriva in sig på MVC eller?
    Visst påstås det att illamående är ett gott tecken, jag är ju i v 18 nu och har mått illa dygnet runt sen start i stort sett och vad jag vet så är allt som det ska this far. Min läkare som tillslut sjukskrev mig runt v 11 tyckte att det var jättebra att jag mådde illa, det var ju ett tecken på att allt stod rätt till enligt honom. Det är ju inte riktigt så man tänker just då, samtidigt, när det väl försvinner så lär man ju noja över det också såklart. Aldrig är man nöjd. Jag hoppas iaf att ditt illamående gör över snart för din del, runt v 12-13 brukar tydligen vara normalt.

Efter VUL släpper RMC en helt och det är dags att anmäla sig till MVC. Lycka till på ert VUL :)
  • ITM

Kruxis: Jag mådde oxå pyton den första tiden. När vi skulle bort eller göra något speciellt så tog jag en tablett:postafen mot illamåendet. Den hjälper faktisk lite, så prova den.

• StorLängtanEfterLiten

Ankan: jätteledsen att det inte funkade för er denna gången. Stort lycka till med FET. Skönt att ni slapp vänta längre än nödvändigt!

suck: grattis till blasto-ruvarstatus. Håller tummarna för att du får flytta ner på listan snart!

bdmc: jag mår bra, tack. Är tröttare än vanligt, somnar på soffan kl. 20 varje kväll och sover typ 12 h per natt på helgerna.....har även väldigt ömma bröst, men inget illamående eller så. Bara lite mindre sugen på viss mat som jag brukar gilla annars, typ ägg och bacon Flört längtar såå till VUL, känns fortfarande overkligt att det bor nån "där inne". Hur mår du själv, bortsett från rädslan för missfall? Håller tummarna för er och hoppas att vi får fortsätta följas åt!

Jag vet inte vad jag ska tro om allt man hör om illamående. Jag känner flera som mått jätteilla som har fått missfall och här skrivs det att det är ett gott tecken att må illa........ Man ska nog helt enkelt bara utgå från sig själv och inte jämföra med andra tror jag. Min syster mådde bra hela tiden, mådde inte illa alls och hon har ju fått en finfin liten kille.

• bdmc

Det finns dom som ringt MVC samma dag de plussat. Men jag har bestämt mig för att vänta till efter VUL. Inskrivningen är ju ändå inte förrän i typ v12 så kvittar ju om man väntar några veckor. RMC släpper oss efter VUL när de sett att allt är bra och att hjärtat slår. *längtar*

Jag har oxå symtom. Mår lite illa till och från om jag inte äter med jämna mellanrum. Mår även illa om jag äter för mycket. Konstant hungrig, trött och väldigt ömma bröst.  Så visst känner jag mig gravid!!

• suck

När jag var på äggplock så skavde deras instrument mig i underlivet och när läkaren tittade på det i lördags sa hon att det var ingen fara och att det går över av sig själv, men jag har ont hela tiden o när jag ska sätta mig är det nästan olidligt, jag vet inte vad jag ska göra för det känns inte som om det blir bättre alls, är rädd för att det blir någon infektion eller liknande....
    Har det hänt någon annan härinne oxå? 

• emma85

suck.. vad jobbigt, ring och hör med dem om du är orolig. Bättre att ringa en gång för mkt.
    Ser att vi ligger LIKA, både med ET och TD..Men vad jag läst mellan raderna så hade du din ÄP 5 dagar innan ET, stämmer d?
    Är du sugen på att snacka/Chatta av dig? Maila mig då!!

• Metta

Har äntligen fått den andra blödningen och ska börja med Puregon imorgon. Allt har blivit lite förskjutet eftersom blödningen inte kom förrän dag 14, men fick iaf tid till VUL nästa onsdag 20/10
    Passade på att fråga den supertrevlig Gunilla (tror jag att hon hette) hur det var med sexet, och hon blev lite förvånad först, det är ingen som har frågat det förut! Hon var tvungen att fråga en kollega men återkom med svaret att det bara var att sexa på! Hhahha!! Härligt om man är upplagd för det! (Vilket man inte kanske inte är men bra att veta om lusten faller på Flört )

Svar på tråden RMC Malmö del 14