RMC Malmö del 14
Hej här fortsätter tråden....häng med. Välkomna ni som är nya också :)
Hej här fortsätter tråden....häng med. Välkomna ni som är nya också :)
Camaro grattis till ruvarstatusen :). Hoppas er eskimå stannar. Vår eskimå är kvar än så länge :). Känns som jag till viss del släppt lite oro nu o börjat njuta. Går in i v 12 imorgon :).
Lycka till ni andra som ruvar också. Hur känner ni er?
Allt gick bra!!!Fick se ett litet foster som till och med rörde sig. Var 2 cm och hjärtat tickade på.Är så lycklig.
Men gud vilken dålig läkare!!!!Sa inget om hur jag skulle fortsätta med tabletter och crinone, och vi var helt upprymda och glömde fråga, så jag fick ringa dit och prata med en sköterska och fråga.
Han sa i princip bara pip. Du betraktas som en fullt normalt gravid kvinna och är i vecka 8+6. Allt ser okej ut.
Frågade hur jag mådde.Jag svarade att jag mår pyton och mår fruktansvärt illa. Då svarade han bara JAHA!!!
jag och min man kostaterade att han var en urusel läkare. Inget grattis och inget alls positivt.TRIST avslut ,har varit så nöjd med alla på RMC fram tills idag!!!
Camaro och Smulans-grattis till ruvning!Lycka till!!
Tack och grattis FiaLotta och Kruxis!
Kruxis, jag tror du fick samma läkare idag som vi fick i tisdags - tråkig typ! När jag klagade över all migrän jag fått av Östrogentabletterna sa han också JAHA!!! Jag kräker av migränen varje dag och får nu som ruvare inte ta min vanliga medicin - JAHA!? Idag vid vårt ÅF fick vi däremot en jättebra, Maria tror jag hon hette, tyvärr sa hon att det inte finns någon migränmedicin jag får ta som ruvare. Hoppas det blir värt det....
Lycka till nu!
Testdag på onsdag.... orkar man vänta så länge....
I vanliga fall ska min mens komma på måndag, ni som har gort detta förut och tyvärr misslyckats, har mensen kommit när den brukar då? Tänkte att det kanske inte gör det pga allt man har fått stoppa i sig och sprutat i sig och liknande.
Hur känner du i kroppen suck? Jag har inte en aning ang mensen.
Jag känner som mensvärk, har även Ömma bröst (framförallt vårtorna) och värk i höfterna.. Mer flytningar (vilket jag inte brukar ha innan mens, tror jag)
Vet inte om d är mensen eller "något" annat?! Vad tror ni... Kram
Jag känner mig precis som vanligt, brösten är fortfarande ganska hårda men ömmar inte alls lika mycket som under tiden jag tog sprutorna.
Man kan ju bara vänta och se, men jag hade gärna haft lite graviditets symtom så man hade kunnat ana att man var gravid, nu är jag ganska inställd på att det inte är så =(
Ska troligen påbörja mitt första FET om ca en månad. Någon som gjort stimulerat FET och vill berätta lite om hur ni upplevde det? Påverkades er kropp av tabletterna? Hur länge åt ni tabletter? Vilken dag i cykeln blev ert FET? Klarade era ägg upptiningen? Hur många ägg fick ni satt in? Och annat som kan vara intressant att veta. Jag har sedan tidigare gjort 2 misslyckade ET (icsi). (+ I misslyckat IVF där inga ägg blev befruktade).
Vet ni även om RMC alltid kör stimulerat eller om de ibland oxå har ostimulerat?
Tack och lycka till allihopa,
BIM i morgon.... så nervös..... hoppas att det inte kommer någon mens..... har inte vågat testa mig hemma heller
Håller tummarna för dig suck!