RMC Malmö del 14
Hej här fortsätter tråden....häng med. Välkomna ni som är nya också :)
Hej här fortsätter tråden....häng med. Välkomna ni som är nya också :)
Vad underbart Kruxis, GRATTIS!
Trist med dålig läkare men det viktigaste är ju att lilla hjärtat tickar som det ska.
Kul att vi är så många som är igång nu. Jag håller tummarna för att gravidlistan blir längre och längre.
Suck, jag frågade Margareta om att smygtesta hemma och enligt henne är det meningslöst att testa med vanligt graviditetestest innan blodprovet, eftersom det är för tidigt att se. Men samtidigt är det väl flera här inne som har smygtestat och fått korrekta plus?
Kruxis: Vad underbart att allt såg bra ut på VUL! Längtar och hoppas att vi också får se ett tickanade hjärta.
bdmc: snart dags för ert VUL! Hur mår du nu?
Håller tummarna för er ruvare som snart har testdag!
Smulans: Jag testade dagen innan blodprovet och jag fick plus, även om det var väldigt svagt. Det är väl så att man kan testa om man vill, men skulle det visa negativt så behöver det ju inte betyda att det inte blir plus på blodprovet, visar det därimot plus så är det ju plus...
Silva, ja så borde det ju vara. Om det är negativt hade det kanske varit skönt att vara lite förberedd när de ringer. Jag kommer inte att köpa något test men om jag har ett gammalt CB liggande så kanske jag gör det
min remiss skickades i förra veckan till rmc och väntar nu på att de ska kalla mig. hur lång tid tog det för er? och hur lång tid från kallelsen tills dess att behandlingen påbörjades?
RMC testar ganska tidigt, jag ska testa där efter 12 dagar! Jag vågar nog inte smygtesta denna gång, tänk om Crinonen kan ge ett plus fast det är negativt?! Är det någon som vet om det är så??
Junie: När vår remiss väl hade skickats gick det fort, först fick vi ett brev i slutet av april att det kunde ta 2-3 månader innan de kallade oss. Men ett par veckor senare blev vi kallade till infoträff och läkarbesök i maj. När man får sätta igång är nog individuellt beroende på cykel osv. Vi fick sätta igång direkt på nästa mens.
Hoppas ni slipper vänta!