Anonym skrev 2010-12-10 21:07:00 följande:
Det är svårt att få in det i huvudet! Har du haft skadetankar? det är det jag tycker är jobbigast :(
Jag önskar att dom bara skulle försvinna eller att jag på något vis kunde acceptera dom som dom är istället för att bli rädd för mig själv och få ångest.
Alla de tvivel du har, det är det som är ocd. Att du inte kan släppa det. Jag har inte haft skadetankar, men jag kan lova dig att jag har haft många andra lika knasiga tankar. Jag får ofta för mig att jag har varit otrogen tex, fast jag inte har det. Jag tror verkligen att jag har det och det ger mig enorm ångest.
Förstår att det är superjobbigt med skadetankar. De tankar man får är det som skrämmer en mest och med andra ord det sista som personen skulle göra. Du skulle aldrig någonsin skada din bebis, det är därför du får dessa tankar. Det du måste göra är att sluta söka bekräftelse hos din mamma och partner. Det föder ocd:n och är det sämsta du kan göra. Säg till dem att inte svara på sånt, det är inte bra för dig. Man måste lära sig att stå ut med de här överjävliga tankarna. Det är enda sättet att vinna kampen.