• Piggelin80

rmc linköping - ivf

Undrar om det är någon mer som ska göra IVF i Linköping? Ska själv påbörja mitt andra försök om ett par veckor. Jag o min man har försökt aktivt i två år och är oförklarligt barnlösa. Vi bor Jönköping men gör försöken i Linköping. Undrar om det är någon som vill följas åt?

• Svar på tråden rmc linköping - ivf
  • strössel

Väntrum
    lärkan80: Väntar på spraystart...
    strumpa: IVF 1, samtal 8/9
    majsanna: Minus på 2:a ivf den 17/9.

Sprayare/sprutar
    Rödluvan: IVF 1, spraystart 17/9
    FRULILA: IVF1, spraystart 8/9, VUL och blodprov 28/9
    LindaBell; IVF 2 (första syskonförsöket). Spraystart 25/8, sprutstart 16/9. VUL 22/9

Sprutare

Äggplockning
    Strössel: Äggplock tors 30/9.

Ruvare

Gravida Gravid
    1 Tea: IVF 1, spraystart Suprecur 26/7, sprutstart 17/8 Menopur, Äggplock 27/8, DET 30/8, PLUS på grav.test 13/9
    Piggelin: IVF 2, Spraystart 10/8, Sprutstart puregon 26/8. Äggplock 6/9, ET 9/9, TD 22/9 positivt

• LindaBell
    Go kväll! Är visst helt förvirrad, skyller på hormonerna Flört. Ska ju på ÄP på onsdag, men har skrivit den 27/9 och det är ju idag, det ska ju vara 29/9. Dags för ÄL-sprutan ikväll!

Strössel; det är du och jag denna veckan! Håller tummarna för oss och många fina befruktade äggSkrattande Vi ska tillbax för ET (förhoppningsvis!) på fredag, när ska ni? Lördag?

Väntrum{#emotions_dlg.flower}

Sprayare/sprutar{#emotions_dlg.flower}
    FRULILA: IVF1, spraystart 8/9, VUL och blodprov 28/9

Sprutare{#emotions_dlg.flower}

Äggplockning{#emotions_dlg.flower}
    LindaBell; IVF 2 (men 1:a syskonförsöket). ÄP onsdag 29/9.

Ruvare{#emotions_dlg.flower}

Gravida Gravid
    1 Tea: IVF 1, spraystart Suprecur 26/7, sprutstart 17/8 Menopur, Äggplock 27/8, DET 30/8, PLUS på grav.test 13/9
    Piggelin: IVF 2, Spraystart 10/8, Sprutstart puregon 26/8. Äggplock 6/9, ET 9/9, TD 22/9 positivt
  • strössel

Lindabell :

Jag vet inte dom sa inget om det , dom sa bara äggplock på torsdag. Och min läkare här sa att jag hade många små ägg oxå som dom inte kommer plocka och att jag skulle förbereda mig på att dom kanske plockar dom stora och att jag får komma tillbaka efter en månad och sätta in pga att jag kan bli överstimulerad.
    Men det hoppas jag verkligen inte ! Men jag skulle vara förberedd på det enligt honom.

Om vi sätter in dom nu , så kommer vi ha ungefär samma testdatum ! Kul att följas åt.

• FRULILA

Har varit på VUL och blodprov idag och det gick bra. Ska börja med sprutorna ikväll redan. Jag har skrivit ner allt sköterskan sa men inte om hon sa någon tid för när jag ska ta sprutan. Kommer ni ihåg när ni tog sprutan? 20 eller 22, kan det stämma?

Väntrum{#emotions_dlg.flower}

Sprayare/sprutar{#emotions_dlg.flower}

Sprutare{#emotions_dlg.flower}
    FRULILA: IVF 1, sprutstart 28/9, VUL 4/10
    Äggplockning{#emotions_dlg.flower}
    LindaBell; IVF 2 (men 1:a syskonförsöket). ÄP onsdag 29/9.

Ruvare{#emotions_dlg.flower}

Gravida Gravid

• FRULILA

Lindabell: Stort lycka till med äggplock imorgon!! {#emotions_dlg.flower}
    Strössel: Stort lycka till du med på torsdag!!{#emotions_dlg.flower}

• majsanna

Frulila: Jag fick instruktion om att ta min spruta Puregon mellan kl 18-20. Och att man sedan tar den samma tid varje dag.  Jag tog min spruta kl 18 varje kväll.

2010 - Året då jag äntligen blir gravid. langtantillbarn.blogspot.com
  • strössel

Frulila:

Jag tog min spruta kl 16.30 varje dag för det passade mig bra så jag kunde ta den innan jobbet och det var helt okay. Men på kvällen skulle det vara i allafall.

• FRULILA

Bra med er som kan detta och gjort detta så jag kan fråga er. Sköterskan som ringde till mig idag tyckte jag var så där måste jag säga men...

• LindaBell

FRULILA; Tack!! Känner mig spänd och förväntansfull inför morgondagen. Och nervös! 

• FRULILA

Förstår jag, det är stort ju.
    Lyckades du på första försöket med ert första barn?

Svar på tråden rmc linköping - ivf