• Piggelin80

rmc linköping - ivf

Undrar om det är någon mer som ska göra IVF i Linköping? Ska själv påbörja mitt andra försök om ett par veckor. Jag o min man har försökt aktivt i två år och är oförklarligt barnlösa. Vi bor Jönköping men gör försöken i Linköping. Undrar om det är någon som vill följas åt?

• Svar på tråden rmc linköping - ivf
  • majsanna

Grattis Piggelin!!

Ego: Efter några jobbiga dagar med mycket gråt är vi nu på banan igen. Har den 4 okt en inbokad tid hos Karolinakliniken i Linköping för att påbörja ivf privat. Vilken klinik det bli vet vi inte än, men Karolinakliniken har samarbete med Carl von Linné i Uppsala, Ivf-kliniken i FAlun och Carlanderska i Göteborg.

Man kan ju inte ge upp än!

2010 - Året då jag äntligen blir gravid. langtantillbarn.blogspot.com
  • LindaBell

GRATTIS pIGGELIN!!

Väntrum
    lärkan80: Väntar på spraystart...
    strumpa: IVF 1, samtal 8/9
    majsanna: Minus på 2:a ivf den 17/9.

Sprayare/sprutar
    Rödluvan: IVF 1, spraystart 17/9
    FRULILA: IVF1, spraystart 8/9, VUL och blodprov 28/9
    LindaBell; IVF 2 (första syskonförsöket). Spraystart 25/8, sprutstart 16/9. VUL 22/9

Sprutare
    Strössel: Sprutstart 17/9 ( Puregon 125 ml ) blodprov 22/9 VUL 23/9.

Äggplockning

Ruvare
    Piggelin: IVF 2, Spraystart 10/8, Sprutstart puregon 26/8. Äggplock 6/9, ET 9/9

Gravida Gravid
    1 Tea: IVF 1, spraystart Suprecur 26/7, sprutstart 17/8 Menopur, Äggplock 27/8, DET 30/8, PLUS på grav.test 13/9

• Rödluvan

Stort GRATTIS Piggelin frå mig också!!

Är själv inne på spraydag nr 7. Det går i alla fall framåt

• strumpa

Idag har jag varit på RMC för att visa att jag kan ta sprutan själv. Jag träffade Annelie och hon är ju lugnet själv och det smittade verkligen av sig, vi skålade i saft efteråt ;). Det gick iaf jättebra och nu är jag inte lika nervös när jag snart ska börja. Allting närmar sig med stormsteg nu...mens nästa vecka och börjar med sprutorna på dag 3, nån vecka efter det äggplock osv...spännande. Måste ändå erkänna att jag har lite kalla fötter nu när det närmar sig..

• Piggelin80
    strumpa skrev 2010-09-24 15:34:51 följande:
    Idag har jag varit på RMC för att visa att jag kan ta sprutan själv. Jag träffade Annelie och hon är ju lugnet själv och det smittade verkligen av sig, vi skålade i saft efteråt ;). Det gick iaf jättebra och nu är jag inte lika nervös när jag snart ska börja. Allting närmar sig med stormsteg nu...mens nästa vecka och börjar med sprutorna på dag 3, nån vecka efter det äggplock osv...spännande. Måste ändå erkänna att jag har lite kalla fötter nu när det närmar sig..
    Spännande strumpa! Nu är kommer det bara rulla på... weee!
  • Piggelin80

Flyttar ner mig nu, även om det känns overkligt!!!

Väntrum

lärkan80: Väntar på spraystart...
    strumpa: IVF 1, samtal 8/9
    majsanna: Minus på 2:a ivf den 17/9.

Sprayare/sprutar
    Rödluvan: IVF 1, spraystart 17/9
    FRULILA: IVF1, spraystart 8/9, VUL och blodprov 28/9
    LindaBell; IVF 2 (första syskonförsöket). Spraystart 25/8, sprutstart 16/9. VUL 22/9

Sprutare
    Strössel: Sprutstart 17/9 ( Puregon 125 ml ) blodprov 22/9 VUL 23/9.

Äggplockning

Ruvare

Gravida Gravid
    1 Tea: IVF 1, spraystart Suprecur 26/7, sprutstart 17/8 Menopur, Äggplock 27/8, DET 30/8, PLUS på grav.test 13/9
    Piggelin: IVF 2, Spraystart 10/8, Sprutstart puregon 26/8. Äggplock 6/9, ET 9/9, TD 22/9 positivt

• strössel

Jag ska på ÄP på torsdag den 30/9 KL 7.30 !

Svar på tråden rmc linköping - ivf