• Piggelin80

rmc linköping - ivf

Undrar om det är någon mer som ska göra IVF i Linköping? Ska själv påbörja mitt andra försök om ett par veckor. Jag o min man har försökt aktivt i två år och är oförklarligt barnlösa. Vi bor Jönköping men gör försöken i Linköping. Undrar om det är någon som vill följas åt?

• Svar på tråden rmc linköping - ivf
  • FRULILA

Min plan på behandlingen blir nog lite ändrad. Enligt sköterskan på RMC sa att jag borde få blödning dag 8-9 efter sprutstart. Idag är dag 12 och ingen blödning i sickte. Har tid för ULV och blodprov nu på onsdag 23 september men skulle höra av mig om jag inte fått någon blödning.
    Min fråga är måste jag få blödning först innan jag kan börja med sprutor? Får alla blödning? Avbryts behandlingen om det inte går som tänkt?

• LindaBell

Frulila; till mig sa de att jag skulle få en blödning efter 9-10 dagar efter spraystart, när blödningen för mig ännu inte visat sig på dag 13 fick jag avboka det inplanerade VUL:et dagen efter och fick fortsätta spraya ytterligare en vecka, tror blödningen sen kom på dag 14 el 15, men sprayade som sagt en vcka till.

• FRULILA

Tack för svar. Då kan jag känna mig lugn då kanske och hoppas det kommer igång snart då.

• Piggelin80

Jag har tjuvtstat Plus!!! Kan inte förstå det, helt ofattbart. Men jag är så GLAD, samtidigt som jag är livrädd. Som jag skrev i en annan tråd, mina bröst har inte varit lika ömma idag som igår, men det förändras för mig hela tiden... jag kan ju inget göra mer än vänta... och hoppas! Men känns underbart bara att få ett Plus!!!

• FRULILA

Får skriva grattis till dig även i denna tråd då det är en så rolig nyhet. GRATTIS{#emotions_dlg.flower}

• 1 Tea
    Piggelin80 skrev 2010-09-20 16:56:58 följande:
    Jag har tjuvtstat Plus!!! Kan inte förstå det, helt ofattbart. Men jag är så GLAD, samtidigt som jag är livrädd. Som jag skrev i en annan tråd, mina bröst har inte varit lika ömma idag som igår, men det förändras för mig hela tiden... jag kan ju inget göra mer än vänta... och hoppas! Men känns underbart bara att få ett Plus!!!
    GRATTIS!
  • FRULILA

Fick ringa till RMC idag och avboka min tid tid till imorgon då blödningen inte kommer. Har fått ny tid 28/9 och då ska jag komma även om blödningen inte kommit så de får göra en undersökning sa sköterskan. Den sköterskan jag pratade med idag var väl inte den bästa. När jag förklara mitt ärende sa hon bara ok och var tyst hur länge som helst och knappa runt på sin dator. Sedan meddela hon nytt datum för VUL utan att säga någon tid. Jag var tvungen att fråga om hon menade samma tid som jag skulle haft imorgon och hon svara ja. Jag känner att när jag ringer om detta får det lösa det till mig inte att jag ska behöva fråga om saker. Låter lite fånigt när jag läser det själv nu men det upplevdes mindre bra i telefonsamtalet.
    Tycker detta är jobbigt som det är. Tycker de jag träffat och pratat med innan varit myvket bra. Men...

Nu är det bara att vänta och hoppas på blödning så vi kommer vidareDrömmer

Väntrum

lärkan80: Väntar på spraystart...
    strumpa: IVF 1, samtal 8/9
    majsanna: Minus på 2:a ivf den 17/9.

Sprayare/sprutar
    Rödluvan: IVF 1, spraystart 17/9
    FRULILA: IVF1, spraystart 8/9, VUL och blodprov 28/9

Sprutare
    Strössel: Sprutstart 17/9 ( Puregon 125 ml ) blodprov 22/9 VUL 23/9.

Äggplockning

Ruvare
    Piggelin: IVF 2, Spraystart 10/8, Sprutstart puregon 26/8. Äggplock 6/9, ET 9/9

Gravida Gravid
    1 Tea: IVF 1, spraystart Suprecur 26/7, sprutstart 17/8 Menopur, Äggplock 27/8, DET 30/8, PLUS på grav.test 13/9

• strössel

Grattis Piggelin80 vad roligt för er !

Svar på tråden rmc linköping - ivf