• Hjärtefröjd

rmc linköping - ivf

Vi har fått höra att vår chans varje gång varit över 40% och att vi sedan bara haft otur när inget av våra fem försök lyckats. Men hur mycket otur kan man ha egentligen?

• Hjärtefröjd
    minime85 skrev 2012-03-30 13:33:43 följande:
    Min sambo har supersperma :P Jag däremot får fram fina äggblåsor och LH stiger men progesteronet är lågt, jag släpper alltså inte iväg äggen :( Har tagit Pregnyl vid ÄL för att det verkligen ska släppa men det har inte "tagit sig". Känns därför väldigt skönt att det inte behövs ÄL vid ivf utan de suger ut äggen istället :) Meen, då oroar jag mig istället för att det ska vara ont om ägg i blåsorna :S Därför ville jag ta ett amh-prov och det fick jag, väntar på resultatet..
    Fast man kan ha lågt AMH-värde och ändå få fram många (20-25 st) äggblåsor. Det är jag ett exempel på.
  • Hjärtefröjd
    minime85 skrev 2012-03-30 14:02:15 följande:
    Hade du ägg i alla 20-25 blåsorna? Härligt! Vad har du för värde? (du behöver såklart inte berätta!) Elisabeth gissade på att jag skulle ha 2-3..
    Det har varit ägg i 16-17 av äggblåsorna, vilket tydligen är ett ganska bra resultat. Mitt AMH-värde ligger på 0,9.
  • Hjärtefröjd
    minime85 skrev 2012-03-30 14:25:05 följande:
    Wow! Det va gott om ägg ;)

Var i processen befinner ni er nu? Ser längre bak i tråden att ni valde att skippa sista försöket i Linköping.
    Just nu är vi i valet och kvalet om vi ska köra vårt sista försök ändå. Det är ju trots allt gratis. I så fall börja jag spruta kring påsk. Eller ja, det gör jag oavsett.. eftersom vi annars gör vårt nästa försök på IVF-kliniken i Sthlm. 
  • Hjärtefröjd
    minime85 skrev 2012-03-30 14:37:30 följande:
    Ok, lycka till oavsett vad ni väljer! :)

Trevlig helg på er alla!
    Desamma!
  • Hjärtefröjd

Nu blir jag förvirrad. IVF-kliniken i Sthlm (där vi förmodligen kommer att göra privatförsök framöver) satte min memopurdos till 150 ie de första sex dagarna. 

Nu kommer vi istället att göra vårt sista landstingsförsök på RMC och då har jag istället blivit ordinerad 225 ie menopur varannan dag och 150 ie varannan dag. Är det vanligt att växla sådär?

• Hjärtefröjd
    minime85 skrev 2012-04-04 17:22:08 följande:
    På tal om förvirring. Idag gick jag till apoteket och skulle köpa all medicin inför ivf:en, fanns det nåt recept? Nej Skrikandes Jäkla tur att jag har lite framförhållning för en gångs skull..
    Så var det för mig med... alltså varför skriver de inte ut det på en gång när man planerar en ny behandling?
  • Hjärtefröjd
    minime85 skrev 2012-04-04 19:04:07 följande:
    Skickade iaf ett mejl nyss och undrade när jag kunde gå och köpa min mediciner.. Trist att man ska behöva påminna dem!(?) Förvånad

Så ni kör sista försöket på RMC? Roligt :) Är det korta metoden om man "bara" tar sprutor? Är 225 resp. 150 ie "normal" dos? Många frågor, sorry ;)
    Jo, det är vårt sista försök och vi kör korta metoden igen. Jag tror 225 ie är en bit över normalt, men eftersom jag byter läkemedel så vet jag inte riktigt. Tidigare har jag sprutat 150 ie Gonal-F.
  • Hjärtefröjd

Jag börjar spruta ikväll, vilket innebär att ÄP optimalt borde blir lördag eller söndag om två veckor, vilket känns sådär eftersom RMC inte gör äggplock på helgen. Hur brukar de göra när det blir såhär? Har ni fått plocka tidigare eller senare än den optimala dagen?

Svar på tråden rmc linköping - ivf