rmc linköping - ivf
Lillflickan: Hur har era embryon sett ut? Har ni fått nån annan hjälp, typ fragmin eller kortison? Kommer ni göra fler försök om inte detta lyckas?
Lillflickan: Hur har era embryon sett ut? Har ni fått nån annan hjälp, typ fragmin eller kortison? Kommer ni göra fler försök om inte detta lyckas?
Vi har fått göra det två gånger utan problem.
Åsa82: Är det första IVF:n? Hur har det sett ut på VUL?
Jag är på sprutdag 7 och har VUL på tisdag, så jag vet inte riktigt hur det går...
Förra gången såg läkaren bara 4-5 äggblåsor på sista VUL:et, men sen plockades ändå över 15 mogna ägg några dagar senare. Tyvärr hade de nog stressats fram genom doshöjning på slutet, så de höll inte så hög kvalitet trots att de flesta befruktades.
När räknar de med ÄP för er del?
Den här gången testar vi Menopur och växlar mellan 150ie och 225ie.
Jag har gjort två ÄP och kände inget alls av det första och lite, lite av det andra.
Jag var verkligen livrädd första gången, men med lugnande, lokalbedövning och morfin har det gått bra båda gångerna. Lugnande och lokalbedövning måste man be om själv, så säg till några dagar i förväg om du vill ha det.
Vi håller tummarna för ÄP på fredag, men det kan ju lika gärna bli veckan efter. Eller inte alls... om det inte finns några äggblåsor.
Lillflickan: Har inte heller fått något annat än standardbehandling från RMC. Däremot har jag gått trombyl och fragmin från min MF-läkare i Sthlm, så det testar jag med den här gången.
Fast det är väl morfinet man mår dåligt av? Jag fick något sterilt vatten som dropp förra gången och slapp illamåendet.
Aha, så kan det säkert vara. Jag har ju tagit både och.
Åsa 82 och Lillflickan: Hur har det gått på VUL idag?
Själv tog jag blodprov idag (som postades till Linköping) och i morgon blir det VUL. Hoppas, hoppas det finns några fina äggblåsor där inne.