rmc linköping - ivf
Jo, jag har läst samma sak. Men vi resonerar så att hellre en riktigt bra tillbaka än några till frysen.
Nu är det bara att hålls tummarna för befruktning. Och att nån liten klarar sig till på torsdag.
Jo, jag har läst samma sak. Men vi resonerar så att hellre en riktigt bra tillbaka än några till frysen.
Nu är det bara att hålls tummarna för befruktning. Och att nån liten klarar sig till på torsdag.
Mm, vi frågade efter långtidsodling, men det gör de tydligen inte alls...
Ja verkligen!
Cathy: Nä precis, men det var nog i sista stund, äggblåsorna var gigantiska... de flesta kring 30 mm.
Tyvärr gjorde det gaaanska ont under själva ÄP, vilket det inte gjort tidigare. Men det är ju inte värre än att det går att härda ut.
Nu mår jag rätt okej, har sovit hela eftermiddagens
Idag mår jag finfint igen!
Däremot har jag börjat reta upp mig på det otroligt nonchalanta bemötande vi fick igår. Uppenbarligen läser de inte journalen innan vi kommer dit. Ett exempel var att jag blev ifrågasatt för att jag ville ha lokalbedövning och koksalt-dropp (för att undvika illamående), något som verkligen bör stå i journalen sedan tidigare försök.
Men det värsta var nog ändå att läkaren lite i förbifarten typ välkomnade oss tillbaka och utgick från att vi fått barn sedan vårt förra försök. När jag lite nedslaget svarade att "nää... vi har ju återfört sju "perfekta" embryon utan att lyckas" svarade hon bara lite glatt att "tja, vissa har ju mer otur än andra".
Mer brist på empati få man ju leta efter...
Lillflickan: Ni kommer nog också bli erbjudan tredagarsodling idag, eftersom ni gjort flera misslyckade försök. Hur ser ni på det? Vi tackade jag till det...
Nu ringde jag upp RMC för att få veta om och iså fall hur många ägg som befruktats och då vägrade sköterskan berätta det. När jag insisterade på att vi fått veta det tidigare gånger så hävdar hon ändrade rutiner. Jag blir tokig!
När jag påpekade att jag har min fulla rätt att ta del av informationen i min journal så gav hon till slut med sig och berättade att 10 var normat befruktade. Alltså, varför kunde hon inte säga det med en gång?