Inlägg från: Stintans |Visa alla inlägg
  • Stintans

09-vännerna tuggar vidare, forever and ever...

blääää... är det normalt att BÖRJA spy i slutet på vecka 9?
    vet ju inte om man vågar äta eller ej.. men jag är ju glad iaf!

Kräks

Väntan är aldrig så lång som när man längtar
  • Stintans

Haj tjajor!

Bystar: synd att filmen inte funkade, jag försökte också..
    jag har inte testat de där armbanden, men har käkat Postafen, funkade väl hyfsat, men sen tog paketen slut och jag har inte tagit mig till apoteket ännu.. :S haha..
    underbara bilder förresten, jag kollade in ditt höst-album på FB..

Epan: me like filmer, meeer!
    en grej jag rekommenderar (om du orkar och kan få det till att fungera) är faktiskt att börja tempa. du får ju ingen förvarning om att ÄL kommer att ske, men det blir ju lite av en garanti att du har haft ägglossning.
    det är ju känt också att PCO:are kan ha mer eller mindre utslag på ÄL-tester hela månaden utan att man haft ÄL.. tempning och kolla flytningar är faktiskt en bra metod, enligt min mening iaf..

nähe, nu har jag jobbat delade turer hela helgen och jobbat kväll idag, så nu är jag tröööött.. sov till 12:30 idag, missade telefontid med min läkare pga det.. {#emotions_dlg.djavulsk} dock taskigt av honom att bara ringa en gång.. kunde ju provat en gång på mobilen också iaf.. Obestämd

status: v.10 (9+2)

• Stintans
    Euphoria skrev 2010-09-16 17:32:15 följande:
    Simon har fått en tand

hihi, såg det på FB nyss.. :) skönt att kunna sätta fingret på vad som är anledningen till kinkighet!

och kan ni GISSA hur duktig vårt lilla mirakel är?! idag fick vi hem efterlängtad Angelsound och var ju tvungen att prova.. efter lite letande hittade jag lillfis! ååh, den är så duktig som kan hålla sig kvar i livmodern och t.o.m hålla hjärtat igång! Hjärta love love love!!
    nu ska man bara hålla sig från att lyssna ofta.. Oskyldig 
    ska vänta åtminstone till vecka 13-14 till nästa gång.. sen är det ju nästan RUL..
    men nu borde vi väl nästan kunna andas ut, va? vecka 11 på lördag och hjärtat slår..

• Stintans

Haj tjajor!

Denna dagen har iiiinte varit  nådig.. :/ jobbade till 14:15, och det kändes som många evigheter. Vet inte vad felet har varit idag, men har mått pyton.. yrslig, illamående och skakig.. Rynkar på näsan kräktes i en buske, och mådde lite bättre..
    nää, vilken dag.. gick bara rätt hem och lade mig, har sovit i stort sett hela kvällen.. Stackars F fick ta hand om disk och laga middag och allt.. Rynkar på näsan bläää för sådana här dagar.. jag skulle ju måla i barnrummet i huset idag..

Epan: www.fertilityfriend.com is the shit! kräver lite klurande i början, men sen är det kanon när man är inne i det! Tempen ska höjas några tiondelar  när man haft ägglossning, och blir det ingen klar höjning, kan man vara rätt säker på att ÄL inte varit.. är det något du undrar, så hojta till!

aah, jag vill inte heller jobba.. haha.. är inte den typen.. eller så är jag bara fruktansvärt trött på just detta jobbet och arbetskamraterna.. Oskyldig

vecka 11 (10+4)

• Stintans

Din graviditet startade Lör 10 jul 2010.
    Din menscykel är ca 30 dagar
    Du blev gravid ungefär Lör 24 jul 2010 (ägglossningen).

Du är på dag 78 av 280. (27,9%).

Du är i vecka 12.
    Du har gått 11 fulla veckor och 0 fulla dagar (v11+0).
    Du är i 3:e kalendermånaden.
    Du är i 3:e graviditetsmånaden (lunarmånaden). [Läs mer här]
    Du är i trimester ett.
    Beräknat förlossningsdatum Fre 15 apr 2011
    Du har 202 dagar kvar till beräknad förlossning.

• Stintans

oj, vad konstigt det blev.. men ni förstod nog mitt budskap iaf..

• Stintans

OJ! GRATTIS!!

jag trodde att det var ett Äl-test, och fick faktiskt tänka efter två ggr vad HCG nu betydde..
    då måste du haft Äl iaf ju.. märkligt hur kroppen ter sig.. kanske kort, kort stegring..
    äh, ska sluta analysera..

• Stintans

epan: aah, visst ja, jag fick gå tillbaka o läsa för att komma ihåg..
    Klart den stannar kvar!! Cool

bystar: Åh, va stora alla har blivit helt plötsligt.. har två bebbar i min närhet födda nu i slutet på september förra året, och de vinglar också omkring på golvet.. tiden går ju helt sjukt fort (för alla andra)..

mitt mående är lite sådär.. varannandagsmående.. mår illa en hel dag, men kräker inte, nästa dag kräker jag direkt på morgonen och sen är det bra resten av dagen.. mysko..

har haft jobbehelg och har två dagar kvar innan ledighet.. är sååå trött redan nu.. Obestämd orkar inte ens laga middag, så idag är det hämtmat för hela slanten..
    kanske ska duka åtminstone tills F kommer med maten.. Oskyldig

• Stintans

What's up?

bystar: den där smulan i kryp-filmen varade minsann länge.. är tösabiden frisk igen?

enamorada: skönt att praktiken (?) funkar bra!

lotta: hur många försök har ni gjort nu?

epan: meh hallå, inte gnälla på mig minsann om gravid-updates, du är inte jätteduktig själv!!

nähe, nu ska jag ge mig på middagen, vaknade imorse och blev genast sugen på chili con carne, så det är ju givet att det blir dagens middag..

status: vecka 13 (12+2) and still Kräks

• Stintans

hörrni, tjajor idag fyller trådens första bebis ett år!! (sjukt vad fort tiden har gått!)

Grattis til Nellie-tösen! Nalle

nu ska jag nog ta lite "frukost".. verkar inte bli nått Kräks idag.. brukar ta några glas att dricka på morgonen och typ bara sitta o vänta på att det är dags att springa till toa, men det blir nog inget idag.. Kors i taket!
    vaknade imorse och min första (!) tanke var: "Ååh, vad sugen jag är på nötchokladrutor"
    så det får jag nog ta o baka idag..

Svar på tråden 09-vännerna tuggar vidare, forever and ever...