09-vännerna tuggar vidare, forever and ever...
Ååååh!! GRATTIS GRATTIS GRATTIS till lilla Amanda! 
Girlpower hemma hos er nu då!
Väntar spänt på bild!
Gick förlossningen bättre denna gången?
Ååååh!! GRATTIS GRATTIS GRATTIS till lilla Amanda! 
Girlpower hemma hos er nu då!
Väntar spänt på bild!
Gick förlossningen bättre denna gången?
Hej!
Kul med syskonverkstäder!
Har ni börjat Ena, eller ni ska? :)
Grattis till fast jobb!! Så skönt med säkerhet.
Här går vi inte i syskontankar ännu, vi vill njuta av W nu, ett par år emellan hade varit guld, men med vår historia är det nog bara till att glömma.. Önska kan man ju
Så frågan är när man ska börja försöka? Kan ju lika gärna ta en månad som två år... :/
Wilda är hursomhelst en riktigt glad tjej, för det mesta. Hon har hunnit bli drygt 7,5 månad och är världens yrväder.
Hon växer så det knakar, har två tänder på G i nederkäken, springer i sin gåstol här hemma och hittar på hyss..
favoriter är att sno kökshandduken och att äta på en 25 år gammal blomma.. :S
Jag trivs som fisken i vattnet med att vara hemmafru/mamma och längtar inte ett dugg tillbaka till jobbet.
Åh gud, jag missade nästan det viktigaste; pussen
Hej peeps!
Hur har ni det, whats up och allt sånt?
hur är det att vara tvåbarnsmamma, Lotta?
Ena, hur går syskonverkstan?
Hur har familjen Bystar det? Mycket sjukdom har jag förstått på fb.. :-/
Epan: dina barn är såå söta, och vilka klockrena bilder du lägger upp på bloggen, kameran måtte vara i närheten alltid?!
Här rullar det bara på som vanligt. Har just haft en släng av magsjuka här hemma. Ja, jag slapp undan men de andra två var det värre med. Fast mest synd om W såklart..
Troooor och hoppas att det är på väg bort härifrån, idag har tjejen fått behålla relativt mycket mat iaf.
Ååh, söööötnos!!
Oh, liv i tråden!
Vad händer hos dig, tokis? Visst började ni också med syskonverkstad?!
Wihooo! GRATTIS Ena!! Har ni fått gå ut med graviditeten eller folk får spåna ett tag till?
Åh, jag kan säga att jag börjar så smått längta efter att vara gravid. Just nu hägrar nog graviditet mer än själva barnet, och det är ju inte riktigt rätt anledning till att börja försöka igen
Men jag börjar mer och mer tänka annorlunda på Wilda, att hon börjar bli stor, hon är ju för fasen snart ett år! Fattar inte hur fort det går..
Har ni tänkt "skaffa" (gillar inte det ordet) fler barn, Epan?
Oh
Det är väl konstigt att barnen inte äter när de blir lite större? Mina kusiner är 2 och 4, och de äter så dåligt!
två tuggor typ, men chips och godis finns där tydligen plats till..
Wilda äter ju säkert dubbelt så mkt som dem på en dag.. kanske lite trots..
Hörrni, lite bilder kanske? längesedan man såg alla nu.. ![]()
Haj tjajor!
Här hemma har vi pratat och pratat om hur vi ska göra med syskonverkstad. Det är bara till att inse att W inte är en bebis längre. Så för några veckor sedan bestämde vi oss för att slänga kådisarna och köra när lusten faller på (inget ÄL-kollande osv).
Sagt och gjort, mensen kommer inte och testet är positivt! Lite chockade att det tog sig sååå fort blev vi men jätteglada. Inte helt oväntat eller förvånande heller är att lyckan blir kortvarig. Missfall. Igen.
Man hinner planera flera år framöver av att vara gravid i bara några dagar.. Sörjer för att det inte blev nåt syskon, och för att jag blöder, och för att jag är så avtrubbad. Numera tar vi inte ut NÅNTING i förskott, vi blev ju glada när testet visade två streck, men vi vågar inte tro på det. DET tycker jag är så trist, att man inte ska våga tro på ett så positivt resultat. Men i och för sig blir man inte lika ledsen heller. Detta missfallet går knappt att jämföra med vårt första. Jag var helt knäckt.
Nu rycker man nästan på axlarna och visste nånstans att det skulle hända, förr eller senare.
Så avtrubbad. Nästan det allra sorgligaste just nu känns det som..
När missfallet var ett faktum med så gott som negativt test och blödningar pratade vi igen, båda var helt på det klara med att det finns ingen tid att förlora längre.
Så nu j*vlar! ![]()
Annars går vi här hemma och myser, jag och min fantastiska dotter. Har lite svårt att förstå att alla barn är lika fantastiska, jag tycker ju att min är exceptionell ![]()
Wilda lyser upp när pappan kommer hem efter en dag på jobb, han är ju så kul och mig ser hon ju heeeela dagarna ![]()
Vi går på babysim, öppna förskolan i kyrkans regi, babysång och vi träffar mammorna från föräldragruppen. Också kör vi och handlar var och varannandag känns det som. Wilda kan ju tydligen inte äta vilken mat som helst.
Så när det bara finns konstiga och äckliga maträtter hemma (läs: med bitar i), får vi åka och handla.
Hon kryper inte, utan hasar sig fram. Målet är oftast byråer, bord, stolar eller gåstolen. När man kommit fram reser man sig upp. Sen står man där ett tag och är allmänt nöjd
Wilda har därför nu blivit ägare till en finfin skumgummihjälm..
Hon är nästan alltid glad, envis som få, inte ett dugg kel-sugen (förutom när hon är sjuk eller riiiiktigt trött) och skrattar så hon kiknar när F leker tittut fast med fis-ljud ![]()
Nää, nu kom tidningsbilen förbi, då är det fasen tid att gå och lägga sig.. imorgon ska vi till IKEA och shoppa till W's rum och till datarummet som precis blivit klart! Ska bli kul att greja lite.
So long