Inlägg från: Stintans |Visa alla inlägg
  • Stintans

09-vännerna tuggar vidare, forever and ever...

Bystar: GUUUD, vad jag åååååångrar min kommentar på FB Förlååååååt! har haft sån ångest när jag insett vad jag skrivit och jag ber tuuuusen gånger om ursäkt.
    Jag vet ju att du gärna vill ha syskon, förstår mig inte på mig själv ibland!
    Hoppas du inte är alltför sur på mig Förlåt igen! 

Epan: Tack {#emotions_dlg.flower}
    Ska du börja jobba inom vården igen då 2013 eller?    

Väntan är aldrig så lång som när man längtar
  • Stintans
    Euphoria skrev 2012-02-06 20:09:33 följande:
    Jag har planer på att plugga, ssk och sen mot bm

aah, just det ja... bm ville du bli! hur lång är ssk-utbildningen?
  • Stintans

Vad bra, då kan jag andas ut

På tal om mat, jag gjorde misstaget att köpa burkmat r

• Stintans

Eeeh, jaha...?

Ja, köpte burkmat till W när hon skulle börja äta mat (kommer göra egen mat från första smakisen till nästa), och nu har jag lagat lite mat själv, men hon äter inte det.
    Förrän idag! Korv stroganoff och ris, det var mums! Och snacka om att jag blev glad.

• Stintans

Bystar: jaa, jag fattar inte det här klabbandet med maten... maten är vår största källa till bråk (jag och Wilda, inte jag och F ).

Idag har vi haft en "sån där" dag, men bråk och gnäll.. vilket leder till att man blir en trött mamma som inte vill hitta på något. Jag hoppas på en bättre dag imorgon. Då är det nämligen dags för babysång och ÖF på förmiddagen och mammafika på eftermiddagen, bara kuliga saker!
    Och på fredag ska jag träffa bästa kompisen på IKEA, och sen är det ju heeelg!

Lite bilder bjuder jag på idag

• Stintans

Bara bra här i alla fall
    Hur är det själv bystar? Vad händer i er familj? Några framtidsplaner/förändringar?

Jag har kommit på en plan iaf! Jag jobbar ju på att bli ett preggo igen, och när jag blivit det och ska gå hem från jobbet och vänta barn, då ska jag säga upp mig! (trivs ju inte på jobbet)
    Sen när bebisen inte är en bebis längre och den helt plötsligt tultar omkring på gräsmattan och pekar på en hund och säger vov vov; då ska jag börja läsa till förskollärare! Sen får jag jobb direkt efter på en jättemysig förskola där alla älskar mig, och de förstår inte hur de klarat sig utan mig. Lön får jag också varje månad, minst 25 000kr.
    Sen levde de lyckliga i alla sina dagar.. Hahaha...
    Ja, om man tar bort lite egenkärlek, så stämmer det ju rätt bra med mina realistiska planer.

• Stintans

24 000 är ju jättebra! Eller, det är jättebra om man jämför med min lön som outbildat vårdbiträde.. Tror jag har runt 17-18000.. Men jobbar bara 75% så set blir inte mycket av set ändå..
    Får man fråga enamorada hur mycket hon tjänar?

Och, på tal om något helt annat, igår var jag hos en gyn och nu är det pergotime som gäller! Här ska det bakas barn
    Hon ville tydligt visa att hon var lite tveksam till att skriva ut det till mig, så hon skulle bara skriva ut till en kur, och om jag inte blev gravid då skulle jag ringa dit igen :-/
    Sen såg hon förra läkarens recept och där stod det fyra uttag (!), och då blev hon lite fundersam och sen ändrade hon sig när jag spädde på lite att "det är ju inget preparat man mixtrar med själv ändå, ju".
    Fyra uttag, och första är redan hämtad!
    Väntar väl mens inom nån vecka (tror inte jag ägglossat på två-tre månader iaf), så sen kör vi!

Vad händer hos er? Bebismys och tvåårstrots (här är det 1,5 års trots )

• Stintans

Haha, nej mysigt är INTE ordet.. Har ägglossning just nu (jippiiii), men fy f*n vad de gör ont att ha sex när man blir hormonstimulerad. Tårarna rann efter akten igår
    men men, bara att kämpa på och hålla ut! Längtar också så man blir knäpp

Men det låter ju ändå rättså lovande med sambon! Är skitbra att så ett frö, och sen får de gå och fundera lite manipulera lite försiktigt sådär

• Stintans

Visst är det pirrigt, speciellt nu när man vet att det verkligen kan bli en liten böna
    Men lusten är som bortblåst för mig.. Nu har vi ju bara försökt 9 månader denna omgången, men sexlivet är som om vi försökt i 1,5 år redan.. Det här när det blir ett tvång, ingen hit.. Jag tror inte glid eller nåt annat kan hjälpa, för det är mer själva stötandet som gör ont.. Nu blir det ingående detaljer här känner jag, men ni vet ju alla hur barn blir till

Eeeepan...? Jag är nyfiken på vad som händer hos er?

• Stintans

Åååh, fasen va najs! Hoppashoppas!

Jag skulle ju också behöva ner ett antal kilon, men har inte motivationen. Eller, ibland har jag ju det, och då springer jag ett par ggr i veckan och gör situps och armhävningar. Sen tröttnar jag.. Är nog så för många andra har jag en känsla av...

Svar på tråden 09-vännerna tuggar vidare, forever and ever...