• Anonym (Aahhh!!)

Blev avsläng från bussen pga min 23 månaders!

När jag åkte hem ikväll med min son på 23 månader så blev vi efter halva vägen tillsagda av chauffören att gå av och ta nästa buss om jag inte kunde få tyst på mitt barn.
    Jag sa att han inte går att stänga av på beställning....  NEJ! Inget att diskutera av skulle vi!

Kände mig så föremjukad! Jag är en jäkligt känslig person och har lidit av social fobi tidigare...detta är er ett mardsömms scenario för mig. Tog väldigt illa vid mig och har en klump i magen fortfarande. En massa folk på bussen. 
    Idiot som jag är så gick jag av, är en sån jävla mes!!  Önska att jag stod kvar, stod på mig!

Självklart så förstår jag att det kan va jobbigt med barn. Det tycker jag själv att det kan vara. Men va fasen! Man borde ju ha någon form av tollerans när man arbetar med olika typer av människor?!

Kan säga att min son inte var skrikig och arg utan han sjöng  och gav ut ett tjut då och då.
     Självklart sa jag till sonen att han inte skulle skrika så på bussen, och försökte få honom att dämpa sig. Men han är inte ens två! Har varit med om betydligt mer störande människor och högljuddare barn än min son. Så det va inget "märkvärdigt".

Hade det varit  ett äldre barn jag hade med mig som vet va som är oki och vad som inte är oki så hade jag absolut gått av bussen, men min snart 2 årige son!

Man kan väl inte slänga av folk hur som helst? Hade det varit en skrikig bäbis, eller en handikappad tonåring som gjorde ljud ifrån sig skulle han ha rätt att slänga av en då  oxå??

Mitt barns pappa gick och pratade med föraren när den kom till hållplatsen dit vi skulle. Och han sa" Jag har huvudvärk, det va fint väder så hon kunde ta nästa buss".

Borde man inte sjukanmäla sig i så fall? Har mailat bolaget och hoppas på ett svar.

Är det oki att man slänger av folk från bussar för ett ett barn är högljudd!!??? Är jag halt bäng för att jag blir uppröd?!

• Svar på tråden Blev avsläng från bussen pga min 23 månaders!
  • Banshee Queen
    Anonym (Aahhh!!) skrev 2010-08-01 22:38:07 följande:
    När jag åkte hem ikväll med min son på 23 månader så blev vi efter halva vägen tillsagda av chauffören att gå av och ta nästa buss om jag inte kunde få tyst på mitt barn.
    Jag sa att han inte går att stänga av på beställning....  NEJ! Inget att diskutera av skulle vi!

Kände mig så föremjukad! Jag är en jäkligt känslig person och har lidit av social fobi tidigare...detta är er ett mardsömms scenario för mig. Tog väldigt illa vid mig och har en klump i magen fortfarande. En massa folk på bussen. 
    Idiot som jag är så gick jag av, är en sån jävla mes!!  Önska att jag stod kvar, stod på mig!

Självklart så förstår jag att det kan va jobbigt med barn. Det tycker jag själv att det kan vara. Men va fasen! Man borde ju ha någon form av tollerans när man arbetar med olika typer av människor?!

Kan säga att min son inte var skrikig och arg utan han sjöng  och gav ut ett tjut då och då.
     Självklart sa jag till sonen att han inte skulle skrika så på bussen, och försökte få honom att dämpa sig. Men han är inte ens två! Har varit med om betydligt mer störande människor och högljuddare barn än min son. Så det va inget "märkvärdigt".

Hade det varit  ett äldre barn jag hade med mig som vet va som är oki och vad som inte är oki så hade jag absolut gått av bussen, men min snart 2 årige son!

Man kan väl inte slänga av folk hur som helst? Hade det varit en skrikig bäbis, eller en handikappad tonåring som gjorde ljud ifrån sig skulle han ha rätt att slänga av en då  oxå??

Mitt barns pappa gick och pratade med föraren när den kom till hållplatsen dit vi skulle. Och han sa" Jag har huvudvärk, det va fint väder så hon kunde ta nästa buss".

Borde man inte sjukanmäla sig i så fall? Har mailat bolaget och hoppas på ett svar.

Är det oki att man slänger av folk från bussar för ett ett barn är högljudd!!??? Är jag halt bäng för att jag blir uppröd?!
    Det hela handlar nog om arbetsmiljö, han är busschaufför, inte förskolepedagog, han ska inte behöva stå ut med höga ljud. Hur högt ditt barn lät är ju omöjligt att veta, och din uppfattning är ju knappast objektiv.
  • ElizaDay

Anonym, om du har så fruktansvärt bra pli på dina barn, eller din 2-åring så ge mig gärna tips, för jag kan säga att min 2-åring lyssnar inte alltid på mig, särskilt inte när han är trött/hungrig! Men kom med tips på hur du får ditt/dina barn att ALDRIG bete sig illa offentligt, för jag behöver dem!
    Sedan tycker jag det har blivit någon j*kla hetsjakt på barnfamiljer, man får inte ha med sig dem här, inte där, de ska vara tysta och inte låta, bla bla bla. Barn är barn och bör så få vara!

• Anonym
    7 michelingodingar skrev 2010-08-02 13:02:10 följande:
    precis en två åring som man faktikst inte kan säga åt vad som helst och om man nu inte har med sig dricka,böcker eller leksaker, finns ju vissa situationer där man (iaf inte jag) tar med sig halva hushållet när man ska nånstans och framförallt i en buss kan det vara svårt och gå ut för o avleda t ex.
    lyckas du alltid avleda din 2 åring (om du nu har en 2 åring) till o vara tyst?
    Man kan säga till två-åringar och de förstår, om de är normalintelligenta. Självklart kan man alltid försöka avleda. Halva hushållet? Dricka måste man väl alltid ta med när man far ut med små barn på sommaren? I de flesta fall har jag lyckats med att avleda mina barn då de var små. De har aldrig skrikit på bussar, i kyrkan, hemma hos andra, på restaurang osv. annat än om de gjort illa sig.
  • LinaIda

Hahaha, denna tråden är ju underbar!!
    Så många underbart klarsynta och ödmjuka människor på samma plats...
    Jag förstår att det kändes förödmjukande att bli utsparkad från bussen. Om nu busschauffören fick ett migränanfall från helvetet, så kunde han åtminstonde ha frågat tjejen om hon skulle kunna tänka sig att stiga av vid nästa hållplats, och förklara omständigheterna, istället för att sparka ut henne. (Ja, jag har också haft migrän och skulle inte ens klara att sitta upp och köra då.)
    Migrän eller inte, det är inte en ursäkt för att vara otrevlig. Och tyvärr... jag åker mycket buss så jag vet att några busschaufförer borde gå charmkurs för de är inte servicemedvetna för fem öre. Eftersom jag säger så måste jag såklart påpeka att de flesta busschaufförer är väldigt trevliga och välanpassade människor som dras med dåliga arbetstider och störiga passagerare.
    För att den här diskussionen skulle bli vettig så borde såklart busschauffören vara med och uttala sig.. vi vet ju faktiskt inte alls vad han tänkte och varför han var otrevlig. Det är så många ifs and buts så diskussionen är egentligen godtycklig... ...men ändå kunde jag inte låta bli att kommentera! hahhah

Ha en bra vecka allihop! :)

• Anonym
    ElizaDay skrev 2010-08-02 13:09:20 följande:
    Anonym, om du har så fruktansvärt bra pli på dina barn, eller din 2-åring så ge mig gärna tips, för jag kan säga att min 2-åring lyssnar inte alltid på mig, särskilt inte när han är trött/hungrig! Men kom med tips på hur du får ditt/dina barn att ALDRIG bete sig illa offentligt, för jag behöver dem!
    Sedan tycker jag det har blivit någon j*kla hetsjakt på barnfamiljer, man får inte ha med sig dem här, inte där, de ska vara tysta och inte låta, bla bla bla. Barn är barn och bör så få vara!
    Börjar de skrika så gör fingerlekar, typ imse vimse spindel, plocka fram en bok, gör något överraskande, kanske roliga miner, sjung, gör något helt enkelt.
  • 7 michelingodingar
    Anonym skrev 2010-08-02 13:10:00 följande:
    Man kan säga till två-åringar och de förstår, om de är normalintelligenta. Självklart kan man alltid försöka avleda. Halva hushållet? Dricka måste man väl alltid ta med när man far ut med små barn på sommaren? I de flesta fall har jag lyckats med att avleda mina barn då de var små. De har aldrig skrikit på bussar, i kyrkan, hemma hos andra, på restaurang osv. annat än om de gjort illa sig.
    så bra ge tips på HUR du lyckas få dom till o vara tysta då? ta med dricka överallt nää det gör då inte jag om jag ska åka nån kortare sträcka.
    normalintelligenta tjaaa så vitt jag vet så är 6 av mina 7 barn normalintelligenta iaf!!
  • Minomin
    7 michelingodingar skrev 2010-08-02 12:41:43 följande:
    ok fel ordval tygla var ju ditt ordval några tips? har 7 underbara ungar som lyssnar men i den åldern går det då inte o säga åt dom o vara tysta men du har ju tydligen kunnat säga till dina när dom var under 2 år till o vara tysta o få dom till o vara tysta oxå så jag tar gärna emot tips på hur du tyglar dina i en sån situation?
    Gav några tips i ett av mina svar till dig.

Orkar f ö inte diskutera detta i denna tråd. Starta en ny tråd där du ber om tips för att kunna tygla dina barn så ska jag svara där.
  • Anonym
    7 michelingodingar skrev 2010-08-02 13:15:43 följande:
    så bra ge tips på HUR du lyckas få dom till o vara tysta då? ta med dricka överallt nää det gör då inte jag om jag ska åka nån kortare sträcka.
    normalintelligenta tjaaa så vitt jag vet så är 6 av mina 7 barn normalintelligenta iaf!!
    För mig innefattar bussåkning inte ofta en kortare sträcka.

Jag har gett tips, såg du inte dem? Det handlar inte om att vara tysta, självklart får de prata, men de får inte skrika och störa!
  • Anonym (haha)

hatar också skrikiga skitungar med okonsekventa föräldrar, hade blivit galet nöjd om det hände på min bussresa. sjukt många som inte ens försöker få tyst på sina ungar utan låter alla andra lida för att de själva är så satans lata och odugliga. tack för det.
     fast du verkade ju åtminstone försöka.

behöver jag nämna att jag oftast åker taxi?

• Isanje
    Anonym skrev 2010-08-02 12:53:17 följande:
    Nä barn är inga robotar, men nog fan går det att uppfostra en tvååring så den inte skriker som en stucken gris bland folk!
    Nu är det så att det handlar om ett barn på 2 år ,inte på 12 men det kanske du inte fattade?
Svar på tråden Blev avsläng från bussen pga min 23 månaders!