• Anonym (Aahhh!!)

Blev avsläng från bussen pga min 23 månaders!

När jag åkte hem ikväll med min son på 23 månader så blev vi efter halva vägen tillsagda av chauffören att gå av och ta nästa buss om jag inte kunde få tyst på mitt barn.
    Jag sa att han inte går att stänga av på beställning....  NEJ! Inget att diskutera av skulle vi!

Kände mig så föremjukad! Jag är en jäkligt känslig person och har lidit av social fobi tidigare...detta är er ett mardsömms scenario för mig. Tog väldigt illa vid mig och har en klump i magen fortfarande. En massa folk på bussen. 
    Idiot som jag är så gick jag av, är en sån jävla mes!!  Önska att jag stod kvar, stod på mig!

Självklart så förstår jag att det kan va jobbigt med barn. Det tycker jag själv att det kan vara. Men va fasen! Man borde ju ha någon form av tollerans när man arbetar med olika typer av människor?!

Kan säga att min son inte var skrikig och arg utan han sjöng  och gav ut ett tjut då och då.
     Självklart sa jag till sonen att han inte skulle skrika så på bussen, och försökte få honom att dämpa sig. Men han är inte ens två! Har varit med om betydligt mer störande människor och högljuddare barn än min son. Så det va inget "märkvärdigt".

Hade det varit  ett äldre barn jag hade med mig som vet va som är oki och vad som inte är oki så hade jag absolut gått av bussen, men min snart 2 årige son!

Man kan väl inte slänga av folk hur som helst? Hade det varit en skrikig bäbis, eller en handikappad tonåring som gjorde ljud ifrån sig skulle han ha rätt att slänga av en då  oxå??

Mitt barns pappa gick och pratade med föraren när den kom till hållplatsen dit vi skulle. Och han sa" Jag har huvudvärk, det va fint väder så hon kunde ta nästa buss".

Borde man inte sjukanmäla sig i så fall? Har mailat bolaget och hoppas på ett svar.

Är det oki att man slänger av folk från bussar för ett ett barn är högljudd!!??? Är jag halt bäng för att jag blir uppröd?!

• Svar på tråden Blev avsläng från bussen pga min 23 månaders!
  • Pipop
    Anonym skrev 2010-08-02 14:09:34 följande:
    Det lustiga är att vissa här bedömer att usschauffören gjort fel och "slängt" ut ts. Hon skriver dessutom: "så blev vi efter halva vägen tillsagda av chauffören att gå av och ta nästa buss om jag inte kunde få tyst på mitt barn." Det var ingen som "slängde" ut ts utan chauffören gjorde bedömningen att barnet var för störande för att han skulle kunna köra bussen säkert!
    Och det lustiga är att många här då bedömer att chauffören trots det är rätt för sitt jobb. Jag bedömer att han i så fall har fel jobb!
  • Eisa
    Anonym skrev 2010-08-02 14:09:34 följande:
    Det lustiga är att vissa här bedömer att usschauffören gjort fel och "slängt" ut ts. Hon skriver dessutom: "så blev vi efter halva vägen tillsagda av chauffören att gå av och ta nästa buss om jag inte kunde få tyst på mitt barn." Det var ingen som "slängde" ut ts utan chauffören gjorde bedömningen att barnet var för störande för att han skulle kunna köra bussen säkert!
    Ofta man kör osäkert bara för att man hör ett ljud. Är man så lättdistraherad borde man få recept på lämpligt läkemedel samt byta yrke å det snaraste.
  • Anonym
    Eisa skrev 2010-08-02 14:11:41 följande:
    Ofta man kör osäkert bara för att man hör ett ljud. Är man så lättdistraherad borde man få recept på lämpligt läkemedel samt byta yrke å det snaraste.
    Pipop skrev 2010-08-02 14:11:41 följande:
    Och det lustiga är att många här då bedömer att chauffören trots det är rätt för sitt jobb. Jag bedömer att han i så fall har fel jobb!
    Hör ett ljud? Ingen av de andra passagerarna sa något när chauffören bad henne kliva av vid nästa hållplats. Med anledning av det tror jag ts har skarvat lite när hon berättar vad som hände. Jag kommer också ihåg hennes ord "jag var fruktansvärt arg". En busschaufför ska inte tåla vad som helst. Det finns ingen som ska behöva köra och ha skrikande barn i bilen/bussen/what ever.
  • Eisa
    Anonym skrev 2010-08-02 14:17:41 följande:
    Hör ett ljud? Ingen av de andra passagerarna sa något när chauffören bad henne kliva av vid nästa hållplats. Med anledning av det tror jag ts har skarvat lite när hon berättar vad som hände. Jag kommer också ihåg hennes ord "jag var fruktansvärt arg". En busschaufför ska inte tåla vad som helst. Det finns ingen som ska behöva köra och ha skrikande barn i bilen/bussen/what ever.
    Nej man vet ju inte vad som hände. Men om man läser förklaringen som sambon fick (chauffören hade för ont i huvudet för att palla) så låter det ju som att chauffören är den störda.
  • Eisa

Jag kanske ska börja ignorera vissa patienter för att jag inte tål att se blod för tillfället. "Nä, jag känner mig lite kräkmagad idag, hej då"

• Kariin
    Eisa skrev 2010-08-02 14:10:11 följande:
    Ja knaske. Man kan skylla mycket på stressen. Kanske busschaufföryrket är ett yrke som många hamnar i i brist på andra drömmar/möjligheter? Det leder ju lätt till frustration, uttråkning och bitterhet.
    Sen finns ju faktiskt Vi busschaufförer som älskar vårt jobb, som har valt det av egen fri vilja!

Körde stadstrafik i drygt tre år i en mellanstor stad i mellersta sverige, nog träffade jag på både den ena och den andra ungen som kunde låta, men näe, jag bad aldrig nån kliva av min buss. Men så är jag en barnkär person också, som gärna sitter och småskrattar åt dom små liven =) 

Tror att väldigt många inte vet hur en dag för oss chaufförer ser ut, därav så är alla chaufförer "sura, griniga och bara fräser". Jag kliver allt som oftast upp mitt i natten, mellan 03-04, börjar jobbar senast 05. Sen slutar jag oftast inte min dag förrän när alla 7-16arbetare slutar sina dagar. Tycker du att det är konstigt att man kanske är trött, har huvudvärk och bara vill hem?? Kom nu inte och säg "byt jobb då om du inte gillar det"...jag gillar mitt jobb, men jag avskyr arbetstiderna!
  • Pipop
    Anonym skrev 2010-08-02 14:17:41 följande:
    Har du nånsin åkt kommunalt eller? Det är i princip aldrig någon opponerar sig när någon beter sig illa, varesig det är en annan passagerare eller chauffören. Inget konstigt i det här fallet heller, och det betyder definitivt inte att TS underdriver sin historia.

Jag hade också blivit fruktansvärt arg om en chaufför hade slängt av mig och mitt barn för att han sjöng och var glad. Det kallas en normal reaktion.

Busschaufförer ska fan tåla att barn som åker med på bussen låter, annars har man fel jobb. Om man har sån huvudvärk att man är en fara för passagerarnas säkerhet ska man inte köra bussen överhuvudtaget.

För att jämföra lite: Min styvfar körde buss i många år, han har berättat om två fall då han faktiskt slängt av passagerare: en gång var det en kärring som gav honom en smocka och en gång var det en alkis som pissade på bussen. Båda de fallen var väldigt befogade, men hur man än ser det är ett barn som sjunger är inte fog för att bli avslängd!
  • Eisa
    Kariin skrev 2010-08-02 14:26:26 följande:
    Sen finns ju faktiskt Vi busschaufförer som älskar vårt jobb, som har valt det av egen fri vilja!

Körde stadstrafik i drygt tre år i en mellanstor stad i mellersta sverige, nog träffade jag på både den ena och den andra ungen som kunde låta, men näe, jag bad aldrig nån kliva av min buss. Men så är jag en barnkär person också, som gärna sitter och småskrattar åt dom små liven =) 

Tror att väldigt många inte vet hur en dag för oss chaufförer ser ut, därav så är alla chaufförer "sura, griniga och bara fräser". Jag kliver allt som oftast upp mitt i natten, mellan 03-04, börjar jobbar senast 05. Sen slutar jag oftast inte min dag förrän när alla 7-16arbetare slutar sina dagar. Tycker du att det är konstigt att man kanske är trött, har huvudvärk och bara vill hem?? Kom nu inte och säg "byt jobb då om du inte gillar det"...jag gillar mitt jobb, men jag avskyr arbetstiderna!
    Man får känna sig precis som man vill, men man har en skyldighet att inte släppa sitt psykbryt fritt över sina passagerare/patienter/kunder.
  • Anonym
    Eisa skrev 2010-08-02 14:21:37 följande:
    Nej man vet ju inte vad som hände. Men om man läser förklaringen som sambon fick (chauffören hade för ont i huvudet för att palla) så låter det ju som att chauffören är den störda.
    Varför är chaufförern "den störda"? För att han hade ont i huvudet och inte klarade av barnskriket och bad dem gå av?

"Mitt barns pappa gick och pratade med föraren när den kom till hållplatsen dit vi skulle." Ts fick ju åka hela vägen ändå så jag undrar varför hon klagar...
    Eisa skrev 2010-08-02 14:22:24 följande:
    Jag kanske ska börja ignorera vissa patienter för att jag inte tål att se blod för tillfället. "Nä, jag känner mig lite kräkmagad idag, hej då"
    Låter som ett moget val.
  • Sunkiissed

Haha, oj!

Undra hur jag ska ta mig runt med tvillingar om de inte får låta. Kan lova att det är rätt svårt att få två barn nöjda..

Nej, du ska inte behöva gå av bussen oavsett hur mkt barnet väsnas, det tycker iallafall inte jag.

Svar på tråden Blev avsläng från bussen pga min 23 månaders!