• Anonym (Aahhh!!)

Blev avsläng från bussen pga min 23 månaders!

När jag åkte hem ikväll med min son på 23 månader så blev vi efter halva vägen tillsagda av chauffören att gå av och ta nästa buss om jag inte kunde få tyst på mitt barn.
    Jag sa att han inte går att stänga av på beställning....  NEJ! Inget att diskutera av skulle vi!

Kände mig så föremjukad! Jag är en jäkligt känslig person och har lidit av social fobi tidigare...detta är er ett mardsömms scenario för mig. Tog väldigt illa vid mig och har en klump i magen fortfarande. En massa folk på bussen. 
    Idiot som jag är så gick jag av, är en sån jävla mes!!  Önska att jag stod kvar, stod på mig!

Självklart så förstår jag att det kan va jobbigt med barn. Det tycker jag själv att det kan vara. Men va fasen! Man borde ju ha någon form av tollerans när man arbetar med olika typer av människor?!

Kan säga att min son inte var skrikig och arg utan han sjöng  och gav ut ett tjut då och då.
     Självklart sa jag till sonen att han inte skulle skrika så på bussen, och försökte få honom att dämpa sig. Men han är inte ens två! Har varit med om betydligt mer störande människor och högljuddare barn än min son. Så det va inget "märkvärdigt".

Hade det varit  ett äldre barn jag hade med mig som vet va som är oki och vad som inte är oki så hade jag absolut gått av bussen, men min snart 2 årige son!

Man kan väl inte slänga av folk hur som helst? Hade det varit en skrikig bäbis, eller en handikappad tonåring som gjorde ljud ifrån sig skulle han ha rätt att slänga av en då  oxå??

Mitt barns pappa gick och pratade med föraren när den kom till hållplatsen dit vi skulle. Och han sa" Jag har huvudvärk, det va fint väder så hon kunde ta nästa buss".

Borde man inte sjukanmäla sig i så fall? Har mailat bolaget och hoppas på ett svar.

Är det oki att man slänger av folk från bussar för ett ett barn är högljudd!!??? Är jag halt bäng för att jag blir uppröd?!

• Svar på tråden Blev avsläng från bussen pga min 23 månaders!
  • ElizaDay

Om man som busschaufför får sådan huvudvärk så att han störs av stim på bussen, kanske man ska försöka gå hem och lägga sig, annars tycker jag inte att man ansvarar för folks säkerhet. Jag har dessutom hört vuxna som beter sig betydligt värre på  bussen än en 2-åring..

• Amy1983
    Pappapå30 skrev 2010-08-02 11:36:59 följande:
    Ber om ursäkt för allt jag skrivit.
    Knäböjer i skuld inför alla busschaufförer då jag uppenbarligen inte förstår deras ibland hemska vardag.
    Tar en tyst minut för alla chaufförer som nån gång haft huvudvärk men ändå gått till jobbet.
    Ni är hjältar och är värda en statsmanna begravning den dagen ni sorgligt nog lämnar in buss nyckeln.

Givetvis så ska ju barn förbjudas på all lokaltrafik.I från alla offentliga platser.Dom och deras förädrar ska bara va hemma för det är det bra föräldrar är.
    Skulle barnet mot all förmodan behöva skrika så får den göra det i ett glas eller liknande för att dämpa ljudet lite.
    För kanske är ens granne en busschaufför..... 
    Givetvis är de hjältar. Vad är brandmän, ambulanssjukvårdare, akutläkare m.fl. jämfört med busschaufförer. Busschaufförerna går ju till jobbet med huvudvärk, vilken bravad.

Och det är väl klart barn ska förbjudas på all lokaltrafik. Fast ett förbud behövs egentligen inte om alla hade insett att den dagen de blir föräldrar förlorar de rättigheterna till att leva som alla andra. Då ska man antingen sitta hemma eller ha 110% kontroll på sina barn från första dagen tills de kan betraktas som vuxna, annars är man en dåååååååålig förälder
    Välkommen Hannah, Kl 18.08, 2010-06-23
  • Minomin
    7 michelingodingar skrev 2010-08-02 11:15:53 följande:
    ett sjungande barn är ett sjungande barn HUR ska man hantera ett sånt menar du låter som om barnet betett sig som en huligan av värsta modell!! man kanske inte har saker med sig som kan distrahera barnet och sjunga med i en bättre ton alla kan inte sjunga och skulle då 2 st sitta där o skråla hur skulle inte busschaffuren reagera då om han nu reagerade så här mot en knappa 2 åring??

tygla sitt barn kom igen det är ett litet barn vi pratar om inte ett barn som man kan prata med o som förstår vad innebörden av o vara tyst betyder men har du lyckats tygla dina till o vara tysta i den åldern så dela gärna med dig av tipsen i såna fall för jag har då aldrig lyckats få mina 7 barn till o vara tysta på befallning i den åldern!!
    Det kanske är just ditt ordval "befallning" som gör att dina sju barn inte lyssnat på dig, medans mina två har det?
  • 7 michelingodingar
    Minomin skrev 2010-08-02 12:36:25 följande:
    Det kanske är just ditt ordval "befallning" som gör att dina sju barn inte lyssnat på dig, medans mina två har det?
    ok fel ordval tygla var ju ditt ordval några tips? har 7 underbara ungar som lyssnar men i den åldern går det då inte o säga åt dom o vara tysta men du har ju tydligen kunnat säga till dina när dom var under 2 år till o vara tysta o få dom till o vara tysta oxå så jag tar gärna emot tips på hur du tyglar dina i en sån situation?
  • Anonym
    ElizaDay skrev 2010-08-02 12:22:52 följande:
    Om man som busschaufför får sådan huvudvärk så att han störs av stim på bussen, kanske man ska försöka gå hem och lägga sig, annars tycker jag inte att man ansvarar för folks säkerhet. Jag har dessutom hört vuxna som beter sig betydligt värre på  bussen än en 2-åring..
    Stim? Barnskrik snarare.
    Amy1983 skrev 2010-08-02 12:29:16 följande:
    Givetvis är de hjältar. Vad är brandmän, ambulanssjukvårdare, akutläkare m.fl. jämfört med busschaufförer. Busschaufförerna går ju till jobbet med huvudvärk, vilken bravad.

Och det är väl klart barn ska förbjudas på all lokaltrafik. Fast ett förbud behövs egentligen inte om alla hade insett att den dagen de blir föräldrar förlorar de rättigheterna till att leva som alla andra. Då ska man antingen sitta hemma eller ha 110% kontroll på sina barn från första dagen tills de kan betraktas som vuxna, annars är man en dåååååååålig förälder
    Fånigt inlägg tycker jag. Du löjliggör en hel yrkeskår och höjer bristfälliga föräldrar till skyarna. Vad menar du med det?
    7 michelingodingar skrev 2010-08-02 12:41:43 följande:
    ok fel ordval tygla var ju ditt ordval några tips? har 7 underbara ungar som lyssnar men i den åldern går det då inte o säga åt dom o vara tysta men du har ju tydligen kunnat säga till dina när dom var under 2 år till o vara tysta o få dom till o vara tysta oxå så jag tar gärna emot tips på hur du tyglar dina i en sån situation?
    Man avleder dem... Tar fram en bok och läs, kanske något att dricka, leker... finns massor av knep för att få barn att fokusera på annat än att skrika och störa omgibningen. Det är ingen bebis utan en 2 åring!
  • Anonym
    ElizaDay skrev 2010-08-02 12:06:51 följande:
    så barn ska inte vara barn bara för att man åker kommunalt? barn är inte robotar som man kan styra...
    Nä barn är inga robotar, men nog fan går det att uppfostra en tvååring så den inte skriker som en stucken gris bland folk!
  • HannaS86

Min personliga åsikt är att jag inte står ut med högljudda barn på bussen och jag tycker att chauffören gjorde rätt.

• 7 michelingodingar
    Anonym skrev 2010-08-02 12:52:11 följande:
    Stim? Barnskrik snarare.

Fånigt inlägg tycker jag. Du löjliggör en hel yrkeskår och höjer bristfälliga föräldrar till skyarna. Vad menar du med det?Man avleder dem... Tar fram en bok och läs, kanske något att dricka, leker... finns massor av knep för att få barn att fokusera på annat än att skrika och störa omgibningen. Det är ingen bebis utan en 2 åring!
    precis en två åring som man faktikst inte kan säga åt vad som helst och om man nu inte har med sig dricka,böcker eller leksaker, finns ju vissa situationer där man (iaf inte jag) tar med sig halva hushållet när man ska nånstans och framförallt i en buss kan det vara svårt och gå ut för o avleda t ex.
    lyckas du alltid avleda din 2 åring (om du nu har en 2 åring) till o vara tyst?
  • Amy1983
    Anonym skrev 2010-08-02 12:52:11 följande:

Fånigt inlägg tycker jag. Du löjliggör en hel yrkeskår och höjer bristfälliga föräldrar till skyarna. Vad menar du med det?
    Tja, man kan ju inte gå hem hos alla Står dig fritt att tycka precis vad du vill om mitt inlägg.
    Välkommen Hannah, Kl 18.08, 2010-06-23
Svar på tråden Blev avsläng från bussen pga min 23 månaders!