• Anonym (Aahhh!!)

Blev avsläng från bussen pga min 23 månaders!

När jag åkte hem ikväll med min son på 23 månader så blev vi efter halva vägen tillsagda av chauffören att gå av och ta nästa buss om jag inte kunde få tyst på mitt barn.
    Jag sa att han inte går att stänga av på beställning....  NEJ! Inget att diskutera av skulle vi!

Kände mig så föremjukad! Jag är en jäkligt känslig person och har lidit av social fobi tidigare...detta är er ett mardsömms scenario för mig. Tog väldigt illa vid mig och har en klump i magen fortfarande. En massa folk på bussen. 
    Idiot som jag är så gick jag av, är en sån jävla mes!!  Önska att jag stod kvar, stod på mig!

Självklart så förstår jag att det kan va jobbigt med barn. Det tycker jag själv att det kan vara. Men va fasen! Man borde ju ha någon form av tollerans när man arbetar med olika typer av människor?!

Kan säga att min son inte var skrikig och arg utan han sjöng  och gav ut ett tjut då och då.
     Självklart sa jag till sonen att han inte skulle skrika så på bussen, och försökte få honom att dämpa sig. Men han är inte ens två! Har varit med om betydligt mer störande människor och högljuddare barn än min son. Så det va inget "märkvärdigt".

Hade det varit  ett äldre barn jag hade med mig som vet va som är oki och vad som inte är oki så hade jag absolut gått av bussen, men min snart 2 årige son!

Man kan väl inte slänga av folk hur som helst? Hade det varit en skrikig bäbis, eller en handikappad tonåring som gjorde ljud ifrån sig skulle han ha rätt att slänga av en då  oxå??

Mitt barns pappa gick och pratade med föraren när den kom till hållplatsen dit vi skulle. Och han sa" Jag har huvudvärk, det va fint väder så hon kunde ta nästa buss".

Borde man inte sjukanmäla sig i så fall? Har mailat bolaget och hoppas på ett svar.

Är det oki att man slänger av folk från bussar för ett ett barn är högljudd!!??? Är jag halt bäng för att jag blir uppröd?!

• Svar på tråden Blev avsläng från bussen pga min 23 månaders!
  • karsu

Nej, inte av den anledningen!! Som sagt, större barn kan man ställa krav på men en 2 åring som sjunger och ibland skriker till?! Vad fan är det att klaga på?!

• KataStråf

Men har man rejäl huvudvärk är det inte så lätt att vara supertrevlig. Jag kan lite förstå chaffisen faktiskt, även om det förstås var fel att "slänga av er". Det är kanske inte det lättaste att knäppa med fingrarna så har man en ersättare om man nu inte mår bra.

Nu har vi ju bara hört ts version. Barnet var kanske väldigt störande? Ingen annan la sig ju i, så medresenärerna kanske också stördes? Ts, kunde kanske anstränga sig mer för att få barnet att dämpa sig, det hade kanske gjort stor skillnad.

• 7 michelingodingar
    Minomin skrev 2010-08-02 10:49:00 följande:
    Jag känner ju varken ts eller hennes barn,men jag antar att hon under dom 23 månader dom haft ihop har lärt sig hur hon hanterar sitt sjungande barn? Distrahera med en bok, faviritleksak, sjunga med barnet i en bättre ton? Vad vet jag...

Om man inte lyckas tygla sitt barn till den grad att man stör andra, ja då får man nog inse att man inte kan åka kollektivt alla dagar.
    ett sjungande barn är ett sjungande barn HUR ska man hantera ett sånt menar du låter som om barnet betett sig som en huligan av värsta modell!! man kanske inte har saker med sig som kan distrahera barnet och sjunga med i en bättre ton alla kan inte sjunga och skulle då 2 st sitta där o skråla hur skulle inte busschaffuren reagera då om han nu reagerade så här mot en knappa 2 åring??

tygla sitt barn kom igen det är ett litet barn vi pratar om inte ett barn som man kan prata med o som förstår vad innebörden av o vara tyst betyder men har du lyckats tygla dina till o vara tysta i den åldern så dela gärna med dig av tipsen i såna fall för jag har då aldrig lyckats få mina 7 barn till o vara tysta på befallning i den åldern!!
  • LillaPinglan

Man slänger inte av en mamma med ett BARN, PUNKT! Dumma ursäkter kan köras upp där de hör hemma..

• Fru U
    LillaPinglan skrev 2010-08-02 11:16:38 följande:
    Man slänger inte av en mamma med ett BARN, PUNKT! Dumma ursäkter kan köras upp där de hör hemma..
    Så ni har rätt att åka buss till vilket pris som helst? Oavsett hur mycket det än skulle skapa obehag för de andra i bussen? Oavsett hur barnet beter sig?
    Svaren bor i hjärtat
  • feelings

Det finns många underbara chaufförer MEN de som inte sköter sig förstör för alla andra..

När min son var drygt 9 månader fick jag en tillsägelse av en passagerare om att få tyst på min "unge"
    Han var ledsen och trött och vi var på väg hem.... jag bara vände mig mot honom och sa .. Du kan väl sätta dig framtill då om det stör dig..  HAN är ett barn..
    Chaffisen hörde mig och frågade vad som skedde .. o då bad han faktiskt honom att antingen sätta sig längre fram eller gå av.. för ett barn är ett barn.. inte en vuxen man kan förvänta sig ska vara tyst.

När pojken var 4 år
    Jag bad våran chaufför att säga till min son att vara tystare på bussen då han inte var ensam .... och det fungerade .. han sa inte ett knyst . ( skrikit i en halvtimma INNAN vi skulle på bussen.. ) o jag orkade inte ..

Underbar chaffis ..

Sedan har man väl haft dunster med chaufförer med om saker och ting.. men då är det oftast om tiderna.. och antal vagnar på bussen..
    Men du ts måste ta och ringa till dem.. ta upp detta för det är inte acceptabelt.. tänk OM .. något hade hänt dig vid hållplatsen ??? rent ut sagt ..

Jag har 3½ barn ... ;)
  • Anonym
    Varför gör man inte det? Om de stör så riskerar föraren orsaka en olycka. Chauffören har ansvar för andras liv.
  • Pappapå30

Ja eller får ju chauffören ge en rulle silvertejp till alla med barn så de kan dra ett par varv runt huvudet på de små rackarna om de blir odrägliga så att chauffören kan köra vidare ostört med sin "huvudvärk"

Köp hörlurar med radio eller nåt för fan!!!!!!!!!!!! 

• Bedan
    Pappapå30 skrev 2010-08-02 11:21:02 följande:
    Ja eller får ju chauffören ge en rulle silvertejp till alla med barn så de kan dra ett par varv runt huvudet på de små rackarna om de blir odrägliga så att chauffören kan köra vidare ostört med sin "huvudvärk"

Köp hörlurar med radio eller nåt för fan!!!!!!!!!!!! 
    Eller treo.
  • Hypnotica
    För att....?
Svar på tråden Blev avsläng från bussen pga min 23 månaders!