• Anonym (Aahhh!!)

Blev avsläng från bussen pga min 23 månaders!

När jag åkte hem ikväll med min son på 23 månader så blev vi efter halva vägen tillsagda av chauffören att gå av och ta nästa buss om jag inte kunde få tyst på mitt barn.
    Jag sa att han inte går att stänga av på beställning....  NEJ! Inget att diskutera av skulle vi!

Kände mig så föremjukad! Jag är en jäkligt känslig person och har lidit av social fobi tidigare...detta är er ett mardsömms scenario för mig. Tog väldigt illa vid mig och har en klump i magen fortfarande. En massa folk på bussen. 
    Idiot som jag är så gick jag av, är en sån jävla mes!!  Önska att jag stod kvar, stod på mig!

Självklart så förstår jag att det kan va jobbigt med barn. Det tycker jag själv att det kan vara. Men va fasen! Man borde ju ha någon form av tollerans när man arbetar med olika typer av människor?!

Kan säga att min son inte var skrikig och arg utan han sjöng  och gav ut ett tjut då och då.
     Självklart sa jag till sonen att han inte skulle skrika så på bussen, och försökte få honom att dämpa sig. Men han är inte ens två! Har varit med om betydligt mer störande människor och högljuddare barn än min son. Så det va inget "märkvärdigt".

Hade det varit  ett äldre barn jag hade med mig som vet va som är oki och vad som inte är oki så hade jag absolut gått av bussen, men min snart 2 årige son!

Man kan väl inte slänga av folk hur som helst? Hade det varit en skrikig bäbis, eller en handikappad tonåring som gjorde ljud ifrån sig skulle han ha rätt att slänga av en då  oxå??

Mitt barns pappa gick och pratade med föraren när den kom till hållplatsen dit vi skulle. Och han sa" Jag har huvudvärk, det va fint väder så hon kunde ta nästa buss".

Borde man inte sjukanmäla sig i så fall? Har mailat bolaget och hoppas på ett svar.

Är det oki att man slänger av folk från bussar för ett ett barn är högljudd!!??? Är jag halt bäng för att jag blir uppröd?!

• Svar på tråden Blev avsläng från bussen pga min 23 månaders!
  • Eisa

Tjänstefel.

Barn låter och enda sättet att få tyst på dem är med narkosmedel eller klubba i huvudet.

• astro

ts, frågar du mig så gjorde chauffören solklart fel. Man får faktiskt åka buss med barn och kraven på barn måste för 17 vara rimliga.
    Min egen gullplutt på arton månader gör höga ljud ibland, t ex frågar han gärna "VA DE E???" när han ser något kul. Oj vad sur jag skulle bli om någon fräste åt honom för det!

Det här är inte artonhundratalet, barn får faktiskt både synas och höras.

Eller ska vi skapa ett samhälle där följande inte får åka buss:

Gamla (långsamma, står i vägen, går inte av och på fort nog)
    Småbarn (kan låta, dregla, lukta blöja)
    Hundar (luktar hund. är i vägen. Kan dregla)
    Alla sjuka som luktar konstigt eller är långsamma
    Tonåringar (kan skrämmas och se konstiga ut)

Nä skärpning, kollektivtrafiken är faktiskt till för alla och man ska ta rimlig hänsyn till varandra. Varken mer eller mindre.

Dessutom, hade nu chauffören så ont i huvudet ska han inte köra buss!!! 

• Pipop

Den här tråden är fan familjeliv i ett nötskal. En massa folk som sitter och argumenterar för riktigheten i att en busschaufför slängde av en mamma och 2-åring för att 2-åringen sjöng och skrek till emellanåt.

Jag har också ett serviceyrke och om jag betedde mig som busschauffören betedde mig för att jag hade huvudvärk skulle jag inte bli långvarig kan jag säga. Kan tillägga att jag hade svår huvudvärk större delen av min graviditet men jag lyckades vara trevlig mot våra kunder ändå.

Nej men visst. Det är så jäkla synd om busschauffören som måste ha huvudvärk och köra buss samtidigt. Vi måste ju ha FÖRSTÅELSE för hur inhuman hans arbetsplats blir när det går på mammor med barn - som LÅTER. Självklart har han rätt att slänga av glada barn som han vill. Suck.

• enny signatur
    Anonym skrev 2010-08-02 14:03:17 följande:
    Va? Vad menar du? Har man så stora problem att lugna barnet så bör man söka professionell hjälp.
    ? Jag kan inte se att det skulle hjälpa att ta nästa buss när problemet ofta är just att man är påväg hem. När jag hämtar dottern från dagis så är hon trött och vill hem, att byta buss lär kanppast hjälp ame rän att hon blir ännu tröttare.
  • JessiWill

fyfan vilken otäck busschaufför Obestämd Hade jag vart du TS hade jag ringt till bussföretaget och anmält, iaf fått prata med personens chef!

Våran Prins beräknad till den 13 september =)
  • Eet

Barn är barn och de har sina påhitt. Alla har varit barn och säkert retat massa människor, men för det ska man inte bli ombedd att gå av.
    Själv hade jag blivit fly förbannad, jag hoppas du får lite kompensation från bussbolaget.
    Hoppas du får trevligare bussresor fortsättningsvis.

• Eisa

Det är lite komiskt med alla dessa känslomässigt instabila busschaufförer. Det är rätt ofta man råkar ut för eller hör om chaufförer som spårat ur.

• enny signatur
    Eisa skrev 2010-08-02 14:07:35 följande:
    Det är lite komiskt med alla dessa känslomässigt instabila busschaufförer. Det är rätt ofta man råkar ut för eller hör om chaufförer som spårat ur.
    jag kan dra några med ;) Kanske stressen?
  • Anonym
    Pipop skrev 2010-08-02 14:04:28 följande:
    Den här tråden är fan familjeliv i ett nötskal. En massa folk som sitter och argumenterar för riktigheten i att en busschaufför slängde av en mamma och 2-åring för att 2-åringen sjöng och skrek till emellanåt.

Jag har också ett serviceyrke och om jag betedde mig som busschauffören betedde mig för att jag hade huvudvärk skulle jag inte bli långvarig kan jag säga. Kan tillägga att jag hade svår huvudvärk större delen av min graviditet men jag lyckades vara trevlig mot våra kunder ändå.

Nej men visst. Det är så jäkla synd om busschauffören som måste ha huvudvärk och köra buss samtidigt. Vi måste ju ha FÖRSTÅELSE för hur inhuman hans arbetsplats blir när det går på mammor med barn - som LÅTER. Självklart har han rätt att slänga av glada barn som han vill. Suck.
    Det lustiga är att vissa här bedömer att usschauffören gjort fel och "slängt" ut ts. Hon skriver dessutom: "så blev vi efter halva vägen tillsagda av chauffören att gå av och ta nästa buss om jag inte kunde få tyst på mitt barn." Det var ingen som "slängde" ut ts utan chauffören gjorde bedömningen att barnet var för störande för att han skulle kunna köra bussen säkert!
  • Eisa
    enny signatur skrev 2010-08-02 14:08:46 följande:
    jag kan dra några med ;) Kanske stressen?
    Ja knaske. Man kan skylla mycket på stressen. Kanske busschaufföryrket är ett yrke som många hamnar i i brist på andra drömmar/möjligheter? Det leder ju lätt till frustration, uttråkning och bitterhet.
Svar på tråden Blev avsläng från bussen pga min 23 månaders!