• Probably the best    in the

När du går till doktorn

för säg urinvägsinfektion, ryggskott, sårskada el dylikt småakut problem som det kommer att bli ett besök av och ingen annan utredning eller så, du kommer dessutom på jourtid och det är lite halvfullt i väntrummet.

Självklart förväntar du dig ett trevligt bemötande från all personal, men förväntar du dig också att de ska tycka synd om dig? Beklaga det som inträffat och helst sitta ner och prata en stund om ditt problem?

Eller är du nöjd om du får ämna ett urinprov, konstatera att du har fått en uvi, du får medicin, råd om egenvård om det kommer åter, råd om hur du ska göra om det blir sämre trots behandling och sen är det tack och hej? Alt att du undersöks i ryggen, snabb anamens, du får smärtlindrande, råd om egenvård, ev remiss sjukgymnast/rtg och sen tack och hej?

Förväntar du dig att doktorn/sjuksköterska är korrekta i sitt bemötande men inte lägger ner hela sin själ i just dig? Eller nåt annat?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-03 12:47
    Frågan ställs pga typ en händelse, jag undrar om den allmänna uppfattningen pga detta....

• Svar på tråden När du går till doktorn
  • alezay

Jag måste säga att jag aldrig har träffat på en otrevlig sjuksköterska eller undersköterska. Så ni har gjort ett bra jobb..i fall i min erfarenhet.

alezay skrev 2010-08-03 14:11:35 följande:
    Jag måste säga att jag aldrig har träffat på en otrevlig sjuksköterska eller undersköterska. Så ni har gjort ett bra jobb..i fall i min erfarenhet.
    Men du läser väl alla skräckhistorier på FL? Vi är ett hemskt släkte
  • Mariohn
    alezay skrev 2010-08-03 14:11:35 följande:
    Samma här. Har träffat på rötägg till läkare men aldrig en otrevlig sjuksköterska eller undersköterska. 
  • Mariohn
    Probably the best in the skrev 2010-08-03 14:12:15 följande:
    Är du syrra?  
  • Capt Janeway

Tycka synd om mig? Nej tack!

Jag förväntar mig att läkare, sjuksköterskor och övrig personal är professionella och hjälper mig lösa mitt problem.

• lokisse
    Mariohn skrev 2010-08-03 14:12:47 följande:
    Samma här. Har träffat på rötägg till läkare men aldrig en otrevlig sjuksköterska eller undersköterska. 
    jag har träffat syrror from hell men jaghar träffat sa bra syrror med att det inte stör mig nämnvärt. en bra syrra upväger fyra daliga!
    Ja det kan väll hända att det stör dig, men det betyder inte att jag har fel.
  • alezay
    Probably the best in the skrev 2010-08-03 14:12:15 följande:
    nej tycker jag inte, men pratade idag med en bm då min är på semester..och hon var riktigt otrevlig...ska till grekland och behöver ett papper där det står hur långt gången jag är och det skulle min bm fixa..därav att hon säger..jassååå..skulle jag aldrig skriva ut.
  • Aaglars

De behöver inte ömka och tycka synd, men de ska dock ha en sådan empati så jag känner att de inser att jag har ont/mår dåligt.

• pingstlilja

Nej, jag förväntar mig inte det men måste säga att när jag någongång varit på ex akuten har de varit mycket sympatiska.

Mariohn skrev 2010-08-03 14:13:08 följande:
    Är du syrra?  
    Ja, sen 11 år...
Svar på tråden När du går till doktorn