• lieva

Pussa sin sons snopp!

Jag har ett par vänner till mig som berättade hur en av dera väninnor i samma fotbollslag brukar ha med sig sin son dit ibland. Då hon byter blöja på honom offentligt brukar hon pussa på hans snopp och liksom verkligen visa detta inför folk och säga saker som "Titta vad gulligt" och "kolla så liten och söt"... och massa annat.
    Vet inte hur gammal barnet var,men kanske nått halvår/år..

Jag själv blev riktigt äcklad av  det jag hörde då jag tycker att man inte gör så. Man pussar inte sitt barns kön då detta är väldigt privat..
    Har själv en dotter och kan ju inte ens tänka den tanken liksom..Tycker det är så respektlöst och äckligt och ser det som ett övergrepp faktiskt tom.
    Men mina vänner tyckte att jag överreagerade och tyckte att det var väl jättekul och klart dem är gulliga de där små snopparna..
     Så därför undrar jag här vad ni alla på Familjeliv tycker. Är det okej att göra så som den tjejen gjorde med sitt barn????!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-11 14:54
    Intressant att många tycker det är okej ändå.
    Ville mest höra vad folk tycker och där ser man vad olika det kan vara..
    Bra att ämnet diskuteras i alla fall tror jag!
    Skulle jag se det med egna ögon skulle jag verkligen inte anmäla som någon trodde,men jag skulle nog ha extra koll på den människan tror jag nog. Tycker det är en privat zon och förstår inte varför.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-12 22:07
    Wow. Läst 12471 gånger och snart 300 inlägg!!!

• Svar på tråden Pussa sin sons snopp!
  • k girl
    AvLängtanTillDej skrev 2010-08-11 13:59:46 följande:
    Visst att man älskar sit barn rakt igenom och oftast inte ens tänker på att han har en snopp. Men oavsett vad folk säger om att man inte ska göra underlivet till något "smuttsigt" för barnen så är detta en del av oss som är kopplat till sexualitet. Det är därför vi har de delarna. Jag skulle ju aldrig låta min son pussa min snippa!
    Att jämföra det med bröst är idiotistk då de är till för att ge mat till våra barn.
    Och att mena att det inte är någonting barnen kommer minnas är oxå idiotiskt. Min farbror stoppade ner min tröja i "byxorna" på mej när jag var liten och kom åt min snippa. Detta sitter kvar djupt inne i mej än och jag var ändå bara runt ett år.
    Vet inte med dig, men själv använder jag mina könsdelar för att kissa och föda barn också.
  • Mariohn

Det jag vill ha sagt är att jag inte sexualiserar mitt barn. Jag leker med honom och kramas och pussas och gosar hela tiden. Och han är nästan alltid naken hemma eftersom det är varmt ute och bekvämt. Jag tänker inte på vart jag ska akta mig för att röra vid honom. Det har gått till överdrift. 

• dotty
    AvLängtanTillDej skrev 2010-08-11 13:59:46 följande:
    Visst att man älskar sit barn rakt igenom och oftast inte ens tänker på att han har en snopp. Men oavsett vad folk säger om att man inte ska göra underlivet till något "smuttsigt" för barnen så är detta en del av oss som är kopplat till sexualitet. Det är därför vi har de delarna. Jag skulle ju aldrig låta min son pussa min snippa!
    Att jämföra det med bröst är idiotistk då de är till för att ge mat till våra barn.
    Och att mena att det inte är någonting barnen kommer minnas är oxå idiotiskt. Min farbror stoppade ner min tröja i "byxorna" på mej när jag var liten och kom åt min snippa. Detta sitter kvar djupt inne i mej än och jag var ändå bara runt ett år.
    menar du att ett litet barns könsdelar är sexuella på samma sätt som vuxnas kön är?

iofs så tror jag att små barn också kan ha en sexualitet, men den sexualiteten har ju ingenting med en vuxen sexualitet att göra. det är ju en milsvid skillnad där emellan. går inte ens att jämföra. för visst tvättar väl du ditt barns kön tex? men inte tvättar barnet ditt kön.
  • Mariohn

Min son brukar iof  stånga mig i arslet som en getabock när vi jagar varandra så det är väl riktigt grova grejer vi sysslar med här hemma. 

• Victoris

Öh varför skulle man göra det? Tycker inte det är passande. Pussa på snoppen eller snippan gör man inte.

Oscar 080709 och Matilda 091014
  • Åskan

Nej skulle aldrig pussa nån av mina barns kön. Däremot deras gulliga små rumpor

• AvLängtanTillDej
    dotty skrev 2010-08-11 14:11:16 följande:
    menar du att ett litet barns könsdelar är sexuella på samma sätt som vuxnas kön är?

iofs så tror jag att små barn också kan ha en sexualitet, men den sexualiteten har ju ingenting med en vuxen sexualitet att göra. det är ju en milsvid skillnad där emellan. går inte ens att jämföra. för visst tvättar väl du ditt barns kön tex? men inte tvättar barnet ditt kön.

Nej självklart är inte ett barns könsdelar sexuella på samma sätt som en vuxens är. Men för den sakens skull är det inte ok att pussa på sitt barns könsorgan. Visst att jag tvättar min son men det är just bara det, tvätt. Jag rör inte mer vid hans kön än vad jag måste, även om inte han skulle tycka att det var något konstigt, för JAG är vuxen och vet bättre.
    Jag busar och kittlar min son på magen, fötterna, ljumskarna. Men där går gränsen. Varför ska man behöva röra vid sitt barns kön bara för att!?

Å jo jag kissar med mitt könsorgan och någon enstaka gång har jag även fött barn med mitt underliv . ;) Men för mej så är det ändå starkarst relaterat till sex. ;)

• BillyX

Nej, det låter väl inte riktigt okej, av hänsyn till barnet.

• dotty
    AvLängtanTillDej skrev 2010-08-11 14:30:19 följande:

Nej självklart är inte ett barns könsdelar sexuella på samma sätt som en vuxens är. Men för den sakens skull är det inte ok att pussa på sitt barns könsorgan. Visst att jag tvättar min son men det är just bara det, tvätt. Jag rör inte mer vid hans kön än vad jag måste, även om inte han skulle tycka att det var något konstigt, för JAG är vuxen och vet bättre.
    Jag busar och kittlar min son på magen, fötterna, ljumskarna. Men där går gränsen. Varför ska man behöva röra vid sitt barns kön bara för att!?

Å jo jag kissar med mitt könsorgan och någon enstaka gång har jag även fött barn med mitt underliv . ;) Men för mej så är det ändå starkarst relaterat till sex. ;)

min poäng var att det inte riktigt går att använda logiken "mitt kön är sexuellt, därför är mitt barns kön sexuellt".

såklart behöver man inte ta på sitt barns kön bara för att. men jag ser inte problemet med om man faktiskt gör det. det är inte en sexuell handling bara för att det är ett kön man tar på, eftersom ett barns kön är avsexualiserat för en vuxen människa (med vissa undantag som såklart inte är ok).

jag tycker att hyschpyschet kring könet är allt för överdrivet. vi borde slappna av lite mer.
Svar på tråden Pussa sin sons snopp!