• lieva

Pussa sin sons snopp!

Jag har ett par vänner till mig som berättade hur en av dera väninnor i samma fotbollslag brukar ha med sig sin son dit ibland. Då hon byter blöja på honom offentligt brukar hon pussa på hans snopp och liksom verkligen visa detta inför folk och säga saker som "Titta vad gulligt" och "kolla så liten och söt"... och massa annat.
    Vet inte hur gammal barnet var,men kanske nått halvår/år..

Jag själv blev riktigt äcklad av  det jag hörde då jag tycker att man inte gör så. Man pussar inte sitt barns kön då detta är väldigt privat..
    Har själv en dotter och kan ju inte ens tänka den tanken liksom..Tycker det är så respektlöst och äckligt och ser det som ett övergrepp faktiskt tom.
    Men mina vänner tyckte att jag överreagerade och tyckte att det var väl jättekul och klart dem är gulliga de där små snopparna..
     Så därför undrar jag här vad ni alla på Familjeliv tycker. Är det okej att göra så som den tjejen gjorde med sitt barn????!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-11 14:54
    Intressant att många tycker det är okej ändå.
    Ville mest höra vad folk tycker och där ser man vad olika det kan vara..
    Bra att ämnet diskuteras i alla fall tror jag!
    Skulle jag se det med egna ögon skulle jag verkligen inte anmäla som någon trodde,men jag skulle nog ha extra koll på den människan tror jag nog. Tycker det är en privat zon och förstår inte varför.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-12 22:07
    Wow. Läst 12471 gånger och snart 300 inlägg!!!

• Svar på tråden Pussa sin sons snopp!
  • MissMurrig
    Obsessed Feelings skrev 2010-08-12 08:32:25 följande:
    Ja, OM jag nu pussade på könet. Men det har aldrig hänt och kommer aldrig att hända.

När jag pussar barnen på munnen eller någon annanstans på kroppen så känner jag absolut ingen sexuell laddning, enbart kärlek!
    Precis så känner nog de som pussar sina barn på snippan eller snoppen också. Vem är du att påstå att de är sjuka, äckliga eller peddon?
  • MissMurrig
    HannaNilsson skrev 2010-08-12 08:56:56 följande:

Jag tycker inte att man pussar sitt barn där fram, att man pussar rumpan är okej..
    Varför ska man pussa sin son/dotter mellan benen?? Som sagt privat zon tycker jag.... 

För mig är rumpan också rätt privat, hade inte velat att min mamma pussade mig där nu heller. Skulle du pussa ditt barns rumpa när det är 7-8 år eller 12-13? Det finns väl en gräns för hur länge man pussar på lår, rumpa, mage, nacke också? Därför finns det väl en gräns någonstans för hur länge man håller på med pussande på snippan/snoppen.. Olika för alla säkert. Samma som vissa blir äcklade av mammor som ammar längre än 6 mån/1år/3år.... Då är det ju inte nödvändigt att amma, men vissa gillar det ändå för det är mysigt. Är det incest att trycka in sitt bröst i barnets mun längre än det behövs? Bröst är ju sexuella kroppsdelar i vårt samhälle... 
  • MissMurrig
    Tramsan skrev 2010-08-12 08:29:16 följande:
    Usch då.. Nä där borde det finnas en gräns.. varför liksom??!! Har en snart 4 årig dotter o har aldrig gjort nå liknande o har aldrig haft en tanke på det.. Aldrig hört el sett nån som gjort så heller.. Så onödigt förstår inte vitsen med det. vad får man ut av det? Hur kan man komma på en sån konstig sak.. könsdelar är PRIVATA zoner..
    Fortsätter vissa tills barnet e 7-11 år med det där tramset el??? För är det ok på en bebis så är det väll i så fall lika ok på ett äldre barn.. varför skulle det va någon skillnad.
    Sjukt tycker jag iaf o har som sagt aldrig ens tänkt tanken.. finns inte ens i skallen att man KAN göra så.
    Du kör bara kind och munpussar med dina bebisar/barn? Pussar på magen/låren/rumpan, gör du sånt tills barnet är 7-11 år också? Nån gräns måste ju finnas på tramset el???  för om DET är ok på en bebis måste det ju vara ok på ett äldre barn?
  • Mariohn

Jag tycker att det är sjukt okunnigt att skrika incest och pedofil. Osmakligt ja. Diagnos, nej. Det bevisar bara att man inte vet vad man pratar om och förmodligen är outbildad. 

En mamma som gör som i TS exempel är inte pedofil. Hon är klumpig och gör ett märkligt val.  

• ius lexis

Även om det inte är sexuellt anser jag det inte ok, barnet är inte sexuellt men den vuxna som gör det är ju det!!
    Så varför sådant intresse från en vuxen så att man måste vara med munnen där nere.
    Ps även barn är sexuella varelser, som ska respekteras, de är inte ägodelar.

• Mariohn
    ius lexis skrev 2010-08-12 09:47:54 följande:
    Även om det inte är sexuellt anser jag det inte ok, barnet är inte sexuellt men den vuxna som gör det är ju det!!
    Så varför sådant intresse från en vuxen så att man måste vara med munnen där nere.
    Ps även barn är sexuella varelser, som ska respekteras, de är inte ägodelar.
    Nej!! Du tror väl inte på allvar att en mamma som den TS beskriver var ute efter att tillfredställa sig och valde att förgripa sig på sitt barn mitt i en folksamling? Vad är det för dumheter!  Det hon gjorde var osmakligt men inte en sexuell handling i syfte att få sitt sexuella behov mättat och tillfredställt. 
  • Queenie70
    MammasHjärta skrev 2010-08-11 23:59:24 följande:
    Men nu verkade det ju inte som att mamman hade "råkat" pussa snoppen, sådär i förbifarten liksom..?
    Jag tänker mer: Åh pussi, pussi..åh vilken gullig liten snippa, åh puss puss osv...UUÄH låter likson inte lika mysigt när man vänder på det va?
    Jag tycker också att det låter märkligt utstuderat av denna mamma. Liksom för att väcka nån slags reaktion eller typ visa hur friiiigjord hon är. Däremot tror jag inte att det var i nåt sexuellt syfte, att barnet tar skada av det, eller att alla som råkar smälla av en puss på snopp eller snippa har pedofiltendenser.
  • Queenie70
    MamMmAn skrev 2010-08-12 00:40:05 följande:
    ?  ! ? Vad menar Du? I vilken ålder tycker du då att man borde "sluta" med att puss sina barns könsorgan????
    Min unge är två år. Nu börjar han få ett språk, en kroppsmedvetenhet. Nu skulle jag aldrig pussa snoppen. Men herregud när de är helt jäkla färska och bara ett litet knyte av BEBIS, som man bara kan gosa in sig i så har jag svårt att se en jätteskillnad på var pussen råkar hamna. 

Men å andra sidan finns det ju folk här på FL som inte ens skulle kunna pussa sin unge på munnen för att det känns sexuellt. Det tycker jag är läskigare än en mamma som placerar en lätt puss på sin bebis snopp.
  • ius lexis
    Mariohn skrev 2010-08-12 09:49:35 följande:
    Nej!! Du tror väl inte på allvar att en mamma som den TS beskriver var ute efter att tillfredställa sig och valde att förgripa sig på sitt barn mitt i en folksamling? Vad är det för dumheter!  Det hon gjorde var osmakligt men inte en sexuell handling i syfte att få sitt sexuella behov mättat och tillfredställt. 
    Nej, skrev inte det heller!! Men den vuxna i situationen har en sexualitet. Så är det.
  • Queenie70
    ius lexis skrev 2010-08-12 10:22:29 följande:
    Nej, skrev inte det heller!! Men den vuxna i situationen har en sexualitet. Så är det.
    Så du tänker att du skulle bli kåt av att pussa ditt barns snopp?
Svar på tråden Pussa sin sons snopp!