• lieva

Pussa sin sons snopp!

Jag har ett par vänner till mig som berättade hur en av dera väninnor i samma fotbollslag brukar ha med sig sin son dit ibland. Då hon byter blöja på honom offentligt brukar hon pussa på hans snopp och liksom verkligen visa detta inför folk och säga saker som "Titta vad gulligt" och "kolla så liten och söt"... och massa annat.
    Vet inte hur gammal barnet var,men kanske nått halvår/år..

Jag själv blev riktigt äcklad av  det jag hörde då jag tycker att man inte gör så. Man pussar inte sitt barns kön då detta är väldigt privat..
    Har själv en dotter och kan ju inte ens tänka den tanken liksom..Tycker det är så respektlöst och äckligt och ser det som ett övergrepp faktiskt tom.
    Men mina vänner tyckte att jag överreagerade och tyckte att det var väl jättekul och klart dem är gulliga de där små snopparna..
     Så därför undrar jag här vad ni alla på Familjeliv tycker. Är det okej att göra så som den tjejen gjorde med sitt barn????!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-11 14:54
    Intressant att många tycker det är okej ändå.
    Ville mest höra vad folk tycker och där ser man vad olika det kan vara..
    Bra att ämnet diskuteras i alla fall tror jag!
    Skulle jag se det med egna ögon skulle jag verkligen inte anmäla som någon trodde,men jag skulle nog ha extra koll på den människan tror jag nog. Tycker det är en privat zon och förstår inte varför.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-12 22:07
    Wow. Läst 12471 gånger och snart 300 inlägg!!!

• Svar på tråden Pussa sin sons snopp!
  • MissMurrig
    AvLängtanTillDej skrev 2010-08-12 07:49:37 följande:

Jag blir rent ut sagt förbannad när jag läser en del inlägg som är "för" att pussa på sitt barns underliv.  När tycker ni att gränsen går för att det är ok. Min son är fyra och jag kan fortfarande buspussa honnom på rumpan, skulle det fortfarande vara ok att pussa på snoppen? Visst att barn inte har en utvecklad sexualitet men de har ändå ett minne. Visst att jag inte har många minnen sedan blöjåldern men mitt starkaste är av att någon tar mej på snippan. Det var kanske helt oskyldigt. Men för mej var det oerhört privat och någonting som gjorde mej skamsen. TROTTS ATT JAG VAR SÅ LITEN.

Att sedan antyda att vi som är emot att kyssa sitt barns kön borde söka hjälp och är skrämmande för att vi associerar det med incest...
    Gaaah. Vadå ha slut på argument och gå till personangepp i brist på annat.
    Å kanske man ska tänka på att incest och pedofeli är vanligare än man tror.
    Sluta trampa på ömma tår.

Kul att av alla andra klassas som SJUKT, ÄCKLIG, PEDDO. Är inte det personangrepp och trampa på ömma tår. Alla ni fösköker ju få oss som tycker det är ok, att känna att vi skulle vara pedofiler och hålla på med incest. 

Min mamma pussade oss överallt när vi var så små, även mina mostrar med sina barn, och alla vi mår bra ändå. Jag tänker inte på det det minsta... Jag har inget minne av det heller.  För med små bebisar upp till 1-2 år är det inget farligt, om inte barnet känner sig kränkt och om pussaren inte känner något sexuellt, så VAD ÄR PROBLEMET. Sluta kalla folk för pedofiler och äckliga, bara för att ni inte tycker man gör så. 
  • Tramsan

Usch då.. Nä där borde det finnas en gräns.. varför liksom??!! Har en snart 4 årig dotter o har aldrig gjort nå liknande o har aldrig haft en tanke på det.. Aldrig hört el sett nån som gjort så heller.. Så onödigt förstår inte vitsen med det. vad får man ut av det? Hur kan man komma på en sån konstig sak.. könsdelar är PRIVATA zoner..
    Fortsätter vissa tills barnet e 7-11 år med det där tramset el??? För är det ok på en bebis så är det väll i så fall lika ok på ett äldre barn.. varför skulle det va någon skillnad.
    Sjukt tycker jag iaf o har som sagt aldrig ens tänkt tanken.. finns inte ens i skallen att man KAN göra så.

• Obsessed Feelings
    MissMurrig skrev 2010-08-12 07:11:27 följande:
    Då är det ju DU som har ett problem, att du känner en sexuell laddning när du pussar ditt barn. Hade sökt hjälp...
    Ja, OM jag nu pussade på könet. Men det har aldrig hänt och kommer aldrig att hända.

När jag pussar barnen på munnen eller någon annanstans på kroppen så känner jag absolut ingen sexuell laddning, enbart kärlek!
    ♥Jesper 5/2 -06 ♥ Jolin 17/4 -09♥
  • rackarmorsan

Ni som tycker det är ok att pussa på snoppen. Skulle ni tänka likadant om det var en pappa som hade pussat sin dotter mellan benen?

• HannaNilsson

Jag tycker inte att man pussar sitt barn där fram, att man pussar rumpan är okej..
    Varför ska man pussa sin son/dotter mellan benen?? Som sagt privat zon tycker jag.... 

• Grönögat

Så himla farligt var det inte tycker jag men hon kanske ska lugna sig med det offentliga snopp-pussandet för det kan missförstås.

Sedan är det skillnad på att pussa en bebissnopp och en tioårings snopp.

• Mariohn
    Tussilull skrev 2010-08-12 01:47:11 följande:
    Fy vad äcklad jag blir av att läsa vissa saker här. Vad säger lagen? Sjukligt beteende! Ingen som såg Oprah idag, är det okey när det går så långt också?
    Respektera barns kön!
    Jag blir äcklad av att du jämför en mamma som pussade sitt lilla barn med en mamma som aktivt tvingade sin son att tillfredställa henne sexuellt och misshandlade honom grovt tills han var tonåring. 
  • Imortaelis

Jag tycker varken det där är okej eller gulligt.
    Skulle inte få för mig att pussa min dotter emellan benen. Jag pussar mitt barn helt hejdlöst, men emellan benen? Absolut inte.

• Mariohn
    rackarmorsan skrev 2010-08-12 08:47:34 följande:

Ni som tycker det är ok att pussa på snoppen. Skulle ni tänka likadant om det var en pappa som hade pussat sin dotter mellan benen?

Pussa insidan på låren utan att vara rädd för att nudda barnet "mellan benen" med någon hudpartikel? Helt sunt!  Att aktivt gå in för att pussa något barn mellan benen oavsett vilken förälder man är och vilket kön barnet har känns bara konstigt. 
  • MissMurrig
    rackarmorsan skrev 2010-08-12 08:47:34 följande:

Ja ja ja ja..... Det är ju typ 1000e gången någon frågar det...
Svar på tråden Pussa sin sons snopp!