• lieva

Pussa sin sons snopp!

Jag har ett par vänner till mig som berättade hur en av dera väninnor i samma fotbollslag brukar ha med sig sin son dit ibland. Då hon byter blöja på honom offentligt brukar hon pussa på hans snopp och liksom verkligen visa detta inför folk och säga saker som "Titta vad gulligt" och "kolla så liten och söt"... och massa annat.
    Vet inte hur gammal barnet var,men kanske nått halvår/år..

Jag själv blev riktigt äcklad av  det jag hörde då jag tycker att man inte gör så. Man pussar inte sitt barns kön då detta är väldigt privat..
    Har själv en dotter och kan ju inte ens tänka den tanken liksom..Tycker det är så respektlöst och äckligt och ser det som ett övergrepp faktiskt tom.
    Men mina vänner tyckte att jag överreagerade och tyckte att det var väl jättekul och klart dem är gulliga de där små snopparna..
     Så därför undrar jag här vad ni alla på Familjeliv tycker. Är det okej att göra så som den tjejen gjorde med sitt barn????!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-11 14:54
    Intressant att många tycker det är okej ändå.
    Ville mest höra vad folk tycker och där ser man vad olika det kan vara..
    Bra att ämnet diskuteras i alla fall tror jag!
    Skulle jag se det med egna ögon skulle jag verkligen inte anmäla som någon trodde,men jag skulle nog ha extra koll på den människan tror jag nog. Tycker det är en privat zon och förstår inte varför.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-12 22:07
    Wow. Läst 12471 gånger och snart 300 inlägg!!!

• Svar på tråden Pussa sin sons snopp!
  • MrBlueSky

Oj, det var visst många fler än jag trodde som tycker detta är fruktansvärt fel.

Jag undrar: Om föräldern själv inte försöker leva ut något sexuellt begär och barnet är så litet att det knappt vet skillnad på sin näsa och sin rumpa, varför skulle det vara fel att pussa barnet mellan benen? Det är ju bara ett av alla sätt att avdramatisera t.ex. oroliga blöjbyten eller tabuet runt nakenhet och kön, som tids nog ändå hinner ikapp.

Att som icke-pedofil och förälder pussa sitt barn på könet är väl ändå höjden av oskuld och ömhet? Jag kan iaf inte se något förskräckligt med det.

• pampers

Fy vad äcklad jag blir av att läsa vissa saker här. Vad säger lagen? Sjukligt beteende! Ingen som såg Oprah idag, är det okey när det går så långt också?
    Respektera barns kön!

• Dillis

Jag förutsätter att man självklart inte har sexuella baktankar med pussen, och jag tror inte att pyttebäbisen tar psykisk skada av att mamman som TS berättar om placerar en av hundra småpussar på lillsnoppen. Däremot skulle jag nog aldrig själv känna att könsorganet lämpar sig för pussar på MITT barn, särskilt eftersom de flesta av oss bär på munherpes, som man riskerar smitta barnet med i underlivet. Det vore ju just snyggt...och en inte särskilt trevlig kärleksgåva till ett barn från en förälder!

• Kyami
    Dillis skrev 2010-08-12 02:41:18 följande:
    Jag förutsätter att man självklart inte har sexuella baktankar med pussen, och jag tror inte att pyttebäbisen tar psykisk skada av att mamman som TS berättar om placerar en av hundra småpussar på lillsnoppen. Däremot skulle jag nog aldrig själv känna att könsorganet lämpar sig för pussar på MITT barn, särskilt eftersom de flesta av oss bär på munherpes, som man riskerar smitta barnet med i underlivet. Det vore ju just snyggt...och en inte särskilt trevlig kärleksgåva till ett barn från en förälder!
    Argument nog för att inte vilja pussa sina barn där! Ingen vill väl ge ungarna könsherpes p.g.a. att man tvunget skulle pussa könet?
  • MissMurrig
    MamMmAn skrev 2010-08-12 00:03:04 följande:
    Glad för att inte min mamma å pappa pussade mig på snippan iaf. Skulle aldrig ens fundera på att pussa mina barn på deras könsorgan eller ska jag ta å pussa min 13 åring på... NÄ Fy. I den värld vi lever i slutar man aldrig, tyvärr att bli förvånad. Det finns så mycket knäppa människor på den här planeten.
    Pussar du din 13åring på magen, rumpan, låren? Nä, men det är ok med bebisar? 
    Ja det finns verkligen knäppa människor som ser sex när en mamma eller pappa pussar sitt barn någonstans på kroppen.

Jag tycker alla ni som blir så himla äcklade är lite otäcka, ni verkar ju ha pedofiltendenser som tycker det är sexuellt... Betyder det att ni tänkte på sex när ni tvättade era barns underliv eller bytte blöja? Usch, fy fan va äckligt! 
  • MissMurrig
    Lejonninnan skrev 2010-08-11 23:24:19 följande:
    Tycker inte det är OK.

Tänk er om det vore en pappa som pussade på flickans könsorgan, det skulle bli ett himla ramaskri...men pojkars snoppar är "bara" gulliga....
    JAAAA tänk om! Då hade han nog varit pedofil, eller om det hade varit en far och hans son! OMG, Bög OCH pedofil!! JAg vet att min sambo inte är pedofil eller ser något sexuellt i vårt barn, skulle inte tycka det var konstigare om han gorde det än jag. För en bebis så är inte snoppen/snippan något konstigare än en tå eller örat. Eller anser ni också att om er son på 1-2 år pillar på snoppen så onanerar han?

Nu pratar vi inte om kyssar eller att pussa i flera sekunder.. 
  • Obsessed Feelings

Näää, fy f*n rent ut sagt! Jag skulle ALDRIG någonsin pussa på mina barns kön! Bara tanken på det får mig att nästan kräkas då jag associerar det med INCEST Kräks, som enligt mig är den allra grövsta formen av övergrepp/misshandel!

♥Jesper 5/2 -06 ♥ Jolin 17/4 -09♥
  • MissMurrig
    MamMmAn skrev 2010-08-12 00:40:05 följande:
    ?  ! ? Vad menar Du? I vilken ålder tycker du då att man borde "sluta" med att puss sina barns könsorgan????
    I samma ålder som du slutar pussa på ditt barns rumpa kanske?? Eller magen eller låren.. det verkar ju vara helt ok att göra... Men det kanske du anser är normalt att göra när barnet är 13 också?  

"Pussipuss på din rumpa!" -

"Men morsan, mina kompisar ser ju på..."
  • MissMurrig
    Obsessed Feelings skrev 2010-08-12 07:08:18 följande:
    Näää, fy f*n rent ut sagt! Jag skulle ALDRIG någonsin pussa på mina barns kön! Bara tanken på det får mig att nästan kräkas då jag associerar det med INCEST Kräks, som enligt mig är den allra grövsta formen av övergrepp/misshandel!
    Då är det ju DU som har ett problem, att du känner en sexuell laddning när du pussar ditt barn. Hade sökt hjälp...
  • AvLängtanTillDej

Jag blir rent ut sagt förbannad när jag läser en del inlägg som är "för" att pussa på sitt barns underliv.  När tycker ni att gränsen går för att det är ok. Min son är fyra och jag kan fortfarande buspussa honnom på rumpan, skulle det fortfarande vara ok att pussa på snoppen? Visst att barn inte har en utvecklad sexualitet men de har ändå ett minne. Visst att jag inte har många minnen sedan blöjåldern men mitt starkaste är av att någon tar mej på snippan. Det var kanske helt oskyldigt. Men för mej var det oerhört privat och någonting som gjorde mej skamsen. TROTTS ATT JAG VAR SÅ LITEN.

Att sedan antyda att vi som är emot att kyssa sitt barns kön borde söka hjälp och är skrämmande för att vi associerar det med incest...
    Gaaah. Vadå ha slut på argument och gå till personangepp i brist på annat.
    Å kanske man ska tänka på att incest och pedofeli är vanligare än man tror.
    Sluta trampa på ömma tår.

Svar på tråden Pussa sin sons snopp!