• lieva

Pussa sin sons snopp!

Jag har ett par vänner till mig som berättade hur en av dera väninnor i samma fotbollslag brukar ha med sig sin son dit ibland. Då hon byter blöja på honom offentligt brukar hon pussa på hans snopp och liksom verkligen visa detta inför folk och säga saker som "Titta vad gulligt" och "kolla så liten och söt"... och massa annat.
    Vet inte hur gammal barnet var,men kanske nått halvår/år..

Jag själv blev riktigt äcklad av  det jag hörde då jag tycker att man inte gör så. Man pussar inte sitt barns kön då detta är väldigt privat..
    Har själv en dotter och kan ju inte ens tänka den tanken liksom..Tycker det är så respektlöst och äckligt och ser det som ett övergrepp faktiskt tom.
    Men mina vänner tyckte att jag överreagerade och tyckte att det var väl jättekul och klart dem är gulliga de där små snopparna..
     Så därför undrar jag här vad ni alla på Familjeliv tycker. Är det okej att göra så som den tjejen gjorde med sitt barn????!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-11 14:54
    Intressant att många tycker det är okej ändå.
    Ville mest höra vad folk tycker och där ser man vad olika det kan vara..
    Bra att ämnet diskuteras i alla fall tror jag!
    Skulle jag se det med egna ögon skulle jag verkligen inte anmäla som någon trodde,men jag skulle nog ha extra koll på den människan tror jag nog. Tycker det är en privat zon och förstår inte varför.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-12 22:07
    Wow. Läst 12471 gånger och snart 300 inlägg!!!

• Svar på tråden Pussa sin sons snopp!
  • Mariohn
    nian74 skrev 2010-08-12 11:00:45 följande:
    Om man vänder på det då - om en pappa pussar sin lilla flicka på snippan offentligt och säger att den är så gullig och fin är det lika okej?
    Nu är det gång 2000 den frågan ställs. Och den har besvarats 2000 ggr. Det skulle kännas olämpligt och märkligt men det skulle inte göra honom till en pedofil eller en grov brottsling. 
  • lieva

Oj oj oj..Vad min tråd blev stor! :)

Jag förstår fortfarande inte varför man pussar sitt barns underliv.Speciellt inte inför massa andra människor.
    Tycker det är sjukt. Om man nu tycker att den där lilla snoppen eller snippan är så himla gullig. Varför inte bara nöja sig med att titta på den. Måste man dit och pussa??!!  Ungefär som att man inte gör så på en vuxen heller..Bara för att man tycker nån verkar söt på stan springer man inte fram och pussar den. Varför göra det på ens eget barn? Är barnet ens ägodel då?
    Nä,det är ett övertramp och brist på respekt. Håller fast vid det!
    Sen ser jag självklart inte det som att kvinnan var pedofil...men jag tycker hon är respektlös och är man respektlös kan man göra vad som helst...

• Rubia
    ClådBärry skrev 2010-08-12 10:56:27 följande:
    Så...det är okej att pussa sin 5-åring på könet? Sin 10-åring? Sin 15-åring? Eftersom det inte är en sexuell handling från föräldern så är det allstå okej eller vad menar du?
    Jag tycker det är väldigt olämpligt, oavsett ålder på barnet, och jag förstår att TS reagerade. Jag skulle förstås inte anmäla, men jag tycker som sagt att det är väldigt olämpligt. En kränkning av barnets integritet tycker jag faktiskt att det är. Jag har tre barn och jag har pussat dem överallt UTOM på könet. I dagsläget får barnen gärna krama mig och pussa mig hur mycket de vill och granska mig uppifrån och ner i badet etc, men brösten får de t ex inte klämma på. De är numera mina, efter avslutad amning. Jag tycker det är viktigt att visa barnen att jag har också integritet och självrespekt och bara för att jag är deras mamma så får man inte göra vad man vill med min kropp.
  • Mariohn
    lieva skrev 2010-08-12 11:09:20 följande:

Jag förstår fortfarande inte varför man pussar sitt barns underliv.Speciellt inte inför massa andra människor.
    Tycker det är sjukt. Om man nu tycker att den där lilla snoppen eller snippan är så himla gullig. Varför inte bara nöja sig med att titta på den. Måste man dit och pussa??!!  Ungefär som att man inte gör så på en vuxen heller..Bara för att man tycker nån verkar söt på stan springer man inte fram och pussar den. Varför göra det på ens eget barn? Är barnet ens ägodel då?
    Sen ser jag självklart inte det som att kvinnan var pedofil...men jag tycker hon är respektlös och är man respektlös kan man göra vad som helst...
    Jag håller med du! Det enda jag reagerar mot är folk som insinuerar att det är fråga om incest och pedofili. Det är som sagt skillnad på osmakligt beteende och en allvarlig diagnos/grovt brott. 
  • BELLAm2

Alltså vaddå "vad söööt den är" ??
    Det är bebisens omogna könsorgan vi pratar om . Varför i hela h*** skulle det var OK att pussa där??
    Spelar heller ingen roll vad det är för ålder på barnet tycker jag..

• ius lexis
    lieva skrev 2010-08-12 11:09:20 följande:

Precis
  • k girl
    ClådBärry skrev 2010-08-12 10:43:44 följande:
    Fattar inte alls hur du kan dra in amningen i debatten..Det är då fan ingen sexuell handling i min värld.
    Brösten är egentligen skapade för att mata barnet med och inget annat så din jämförelse är ju bara konstig.
    Min jämförelse härrör sig av att kroppsdelar och handlingar inte nödvändigtvis behöver vara sexuella bara för att det är en vuxen inblandad och att samma kroppsdelar är inblandade i sexuella handlingar mellan vuxna. Och självklart tycker jag inte att amning är en sexuell handling - men inte heller att kärleksfullt ge sitt spädbarn en puss på snoppen.
  • k girl
    ClådBärry skrev 2010-08-12 10:57:03 följande:
    Nja så tolkade inte jag det.
    Mariohn tolkade rätt. Typ.
  • MrBlueSky
    nian74 skrev 2010-08-12 11:00:45 följande:
    Om man vänder på det då - om en pappa pussar sin lilla flicka på snippan offentligt och säger att den är så gullig och fin är det lika okej?
    Får jag fråga varför det INTE skulle vara det?

Och åter igen, vi pratar inte "små flickor", vi pratar SPÄDBARN.
  • MammaG

Skulle aldrig komma på idén att pussa min son på snoppen, vare sig när han var bebis eller nu när han är sex år. Fötterna, händerna, magen, ansiktet, nacken, rumpan, var som helst, men inte där. Då tycker jag gränsen är passerad.

Ps. jag är säkert inte den enda som lär mitt barn att ingen får ta honom på snoppen. Då ska väl inte jag göra det?

Svar på tråden Pussa sin sons snopp!