• lieva

Pussa sin sons snopp!

Jag har ett par vänner till mig som berättade hur en av dera väninnor i samma fotbollslag brukar ha med sig sin son dit ibland. Då hon byter blöja på honom offentligt brukar hon pussa på hans snopp och liksom verkligen visa detta inför folk och säga saker som "Titta vad gulligt" och "kolla så liten och söt"... och massa annat.
    Vet inte hur gammal barnet var,men kanske nått halvår/år..

Jag själv blev riktigt äcklad av  det jag hörde då jag tycker att man inte gör så. Man pussar inte sitt barns kön då detta är väldigt privat..
    Har själv en dotter och kan ju inte ens tänka den tanken liksom..Tycker det är så respektlöst och äckligt och ser det som ett övergrepp faktiskt tom.
    Men mina vänner tyckte att jag överreagerade och tyckte att det var väl jättekul och klart dem är gulliga de där små snopparna..
     Så därför undrar jag här vad ni alla på Familjeliv tycker. Är det okej att göra så som den tjejen gjorde med sitt barn????!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-11 14:54
    Intressant att många tycker det är okej ändå.
    Ville mest höra vad folk tycker och där ser man vad olika det kan vara..
    Bra att ämnet diskuteras i alla fall tror jag!
    Skulle jag se det med egna ögon skulle jag verkligen inte anmäla som någon trodde,men jag skulle nog ha extra koll på den människan tror jag nog. Tycker det är en privat zon och förstår inte varför.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-12 22:07
    Wow. Läst 12471 gånger och snart 300 inlägg!!!

• Svar på tråden Pussa sin sons snopp!
  • Spartacus

känns inte naturligt för mig men jag tror åt andra sidan att jag liksom många är förpestad av den stora pedofilskräcksfobin som råder i vårat samhälle idag.

hade man inte haft såna rädslor så skulle ju ingen tycka det var så konstigt,
    hon pussade sin egen son liksom. och ett sånt litet barn har inget sexualiserat kön,
    totalt opubertal och fri och oskyldig när det kommer till sådant.

kanske nästan önskar att jag kunde låta mina gränser släppas inför småbarnen,
    men jag är nog redan pedofilskadad, tyvärr!

sen så kan jag visst det tycka att man inte behöver pussa barnen på könet,
    men mina tankar går i alla fall som så,
    att hon kanske är befriad från den fobin som vi nästan alla lever i!

• Andrea83

NEJ NEJ NEJ!

Inte okej hur gullig den än är! Helt klart ett övertramp....jag hade sagt till direkt om jag sett detta själv! vidrigt!

• Fragile Angel

Så gör man inte, nej!

¸ .? Jag skrek åt en banan i ett hål för att jag saknar självkontroll¸ .?
  • MissMurrig
    ClådBärry skrev 2010-08-12 10:56:27 följande:
    Så...det är okej att pussa sin 5-åring på könet? Sin 10-åring? Sin 15-åring? Eftersom det inte är en sexuell handling från föräldern så är det allstå okej eller vad menar du?
    Jag har nog svarat på den frågan 5 gånger. Nej, men du pussar inte din 15-åring på rumpan och låren heller ELLER??????? Svara på det?? Är det ok att göra det när de är 15??? Varför är det då skillnad på rumpa och snopp/snippa??? 
  • mia83

Jag tycker inte du överreagerar, förstår inte varför man skulle ha intresse av att pussa där.

• MissMurrig
    mia83 skrev 2010-08-12 13:40:22 följande:
    Jag tycker inte du överreagerar, förstår inte varför man skulle ha intresse av att pussa där.
    KAnske av samma "intresse" som man har när man pussar på sin bebis rumpa, lår, mage.... Typ. Det är också mycket privata områden där jag inte skulle röra mitt barn när det är stort, eller där någon annan skulle få röra någonsin. Eller är det ok att ett barn lär sig "Min lärare tog mig på låret och magen, men inte snippan så då är det ok?".... 

Det är skillnad på vad en förälder gör och rör på sin bebis mot vad en annan vuxen skulle göra eller röra dem någon gång... Och vi pratar nu om spädbarn fortfarane, inte om att pussa sitt stora barn på snoppen eller snippan...  
  • April77
    Bara en parantes, har inte med ämnet att göra

Varför används så otroligt många svordomar över lag? Vad jag har lärt mig, angående retoriska knep, så är det mer kraftfullt att använda andra ord som exempelvis "Oacceptabelt" eller dyl... (finns många ord).

Obestämd
  • Ace80

Tycker kanske inte man bör säga pedofil,men jag själv skulle aldrig göra något sådant.Det kan uppfattas väldigt fel och många har nog reagerat.Visst så är småbarns rumpor och lilla pillesnoppen gullig på en liten bebis men ska man då tillåta andra att oxå pussa snoppen?,den kan man ju fundera påFlört

Svar på tråden Pussa sin sons snopp!