• Haligh

30+ väntar barn i mars i stockholms innerstad?

S sover utan pyjamas nu, hon är så varm! Lite kallare nätter blir det kortärmat och kortbenta fötter tyckte jag var toppen i vintras, nu har jag en tunn filt i påslakan men den sparkar hon oftast av sig... Har en riktig liten vilde; håller nu på att lära sig krypa och övar HELA tiden! Står på knäna och gungar och blir arg när det inte går så bra Inne i en orolig sömnperiod och vaknar mycket, redan på kvällarna. Drömmer?? Ses gärna snart, mannen jobbar så jag vill gärna göra nåt!

• Haligh

Passar på att skriva lite när jag för en gång skull är hemma och Sigrid sover. Länge sedan nu, har varit borta på semester och hunnit jobba en vecka och annars har jag inte mkt ro att sitta vid datorn

Här är minst sagt full fart; sigrid kryper som en raket och är överallt samtidigt! Har sanerat från allt som kan tänkas vara farligt men det är ändå ständig passning, vips har hon rivit ur en sida ur en bok och knölat in i munnet eller nåt annat hyss! Men så mycket nöjdare är hon nu när hon kan ta sig dit hon vill.

Men vi har ett krux, och det är hon aldrig sover mer än nån timme i sträck, Detta har pågått ca en månad men blivit värre och värre och jag håller på att blir tokig ibland känns det som! Förut har hon alltid sovit i sin säng men nu orkar jag inte utan det slutar alltid med att hon ligger bredvid mig. Hon somnar så trött vid 8-tiden, men sen sover hon mellan en kvart och en timme och sen vaknar hon, och så fortsätter det. ASJOBBIGT! Ska inte såna hä'r små barn ha jättestort sömnbehov??

Hon är nu 34 veckor och förhoppningsvis inne i den sjätte fasen (kategori). Hon har nästan helst slutat med sitt "dada" och är ganska tyst, kryper efter mig överallt och hänger i mina kläder. Förutom sömnen är allt frid och fröjd. Ammar fortfarande, har faktiskt blivit mer nu när det varit som det har varit. Vill inte sluta helt men kanske det vore bra, för nu när hon ligger bredvid mig i sängen så ska hon tutta hela tiden. Välling är helt omöjligt att få i henne men gröt funkar bra. HUr gör ni??

Ursäkta att jag klagar så när jag äntligen skriver nåt.. Hoppas att ni och era små mår bra! Vad sägs om att träffas på tisdag nästa vecka? Vårt vanliga fik är himla bra för där finns en liten lekhörna som åtminstone min lilla terrorist kan fara runt i Var så länge sedan och jag gissar att det har hänt massor!! Kram så länge

• Haligh

Golden; jag gjorde morotspure genom att koka stavar mjuka och sen mixa med lite olja! Hör för mig att det blev ok Men potatis är bra att blanda med, blir så bra konsistens av det. Har blandat palsternacka och potatis, det funkade. Det är roligt att göra barnmat! Sigrid är en glupsk tjej som inte är så petig, det ät skönt. Roligast är att få sitta och pilla själv Vad gäller tisdag kan vi ju ses innan fotokursen, eller få fortfarande ligga och dra er..? Sisådär halv 10 så skulle vi kunna äta frukost där..?

• Haligh

Gick också och köpte en mixerstav, körde med blendern först men när man inte gjorde så mkt satt det mesta under knivarna håller just på att koka köttfärs, morot, potatis och tomat! Satt ute på en filt med ett par andra mammor idag, Sigrid kröp iväg precis hela tiden, helt orädd den lilla illbattingen! Det är verkligen upptäcka världen som gäller

• Haligh

Lady My, var tränar du? Har kort på Friskis och gick på mammacore i våras, men nu skulle inte det gå med min vilda bebis. Där har de barnpassning tisdag och torsdag fm, funderar på att prova det i veckan! Var på vuxenfest igår, 16 barn så det var full rulle Blir så sugen på att bo i hus eller radhus, så mkt skönare när man har barn än lägenhet.., Här kommer man få följa med ut länge. Passar onsdag er bättre, om LadyMy vill hänga på? Jag kan då iaf, ska vara på jobbet vid 14 bara.

• Haligh

Halv 11 it is! Min dimmiga hjärna som fick för mig att kursen började tidigare, halv tio är faktiskt väl tidigt tom för mig

• Haligh

Jättetrevligt var det! Var bara glad Ninus att Philip äter och är så nöjd och fin, mkt värre att de kinkar med maten! Idag har Sigrid varit med på skolan en stund, hon var inte så glad att bli tvungen att sitta i mitt knä istället för att krypa omkring på ett jätteskitigt klassrumsgolv Det är slutanvänt på ljusa fina tunikor och strumpbyxor, hädanefter bara mörka brallor med förstärkta knän! Ses också gärna igen snart, nu är det sängdags, tjingeling!

• Haligh

Skulle gärna ses MEN Sigrid är rätt snorig, så jag vet inte. Stod över mammaträffen idag och känner lite att det kryper i kroppen, hon är nämligen precis lika vild som vanligt Hon är inget krasslig eller febrig men som sagt rätt snorig sen i fredags. Första tanden kom upp häromdagen! Hon gnuggar sig i munnen så det gör nog ont, och har sovit aningens bättre sista nätterna... Hur som helst har jag full förståelse för om ni vill hålla er borta från oss snorisar imorgon!

• Haligh

Hm jag står nog också över och ses nästa tisdag. Känns inte bra att komma dit och snora ner leksakerna som andra barn ska leka med... Golden; förstår hur du känner! Tycker också den där frustrationen är jobbig, när de vill så mkt men inte riktigt klarar. Nu är det väldigt nöjsamt när man kan krypa efter och riva tag i allt man ser! Första tanden syns nu, lite ont i munnen gör det nog för hon gnuggar handen och äter sämre, lilla grynet. Roszi; vi har flugit två ggr och inte märkt av att trycket är besvärligt, däremot att sitta still Tips att ta med bärsele för man får checka in vagnen direkt och det är lite jobbigt att bära ända tills man får kliva på! Går säkert jättebra! Visst var det Mallis ni skulle till? Vi var där i maj, sååå härligt och fantastiska stränder! Lite avis är jag allt! Ha det så trevligt imorgon så ses jag hemskt gärna nästa tisdag! Kram!

• Haligh

Kan tyvärr inte då, ska till en av mina bästa vänner som fick barn för ett par v sen. Eftersom att Sigrid varit snorig och nu febrig så blir det uppskjutet hela tiden... Min sambo fyller år nästa v och hans familj kommer upp. Men tisdagen därpå är vi med på tåget! Det håller på att komma en massa tänder nu, det gör ont för hon gnuggar mycket och äter jättedåligt. Vill mest sitta i famnen och är inte alls lik sig! Lilla fröt, hoppas tandsprickningen går snabbt. Ha en trevlig helg allihop!

Svar på tråden 30+ väntar barn i mars i stockholms innerstad?