• Haligh

30+ väntar barn i mars i stockholms innerstad?

Jag tackar Saltgurkan för att jag hittade hit är egentligen lite tidigare än er (bf 25/12, v 27 nu) men jag hoppas jag får vara med ändå!

Köpte mina första mammabrallor i helgen, har också gått runt med strumpbyxor och kjol (och gummisnodd i jeansen, inte så skönt då magen är hyfsat stor nu,,) och ÅH så skönt det var!!!  Köpte på PoP, lite chinosmodell, riktigt schyssta tycker jag så jag tog två i  olika färger och tänkte nu bo i dem resten av hösten KOstade 595:- så det var inte svindyrt som PoP brukar va..

Går också på Mamma Mia! Verkar bra tycker jag, fast jag känner mig jämt så tråkig för jag har inte så mkt frågor att ställa...och min kille tycker jag synd om för det är som att han inte finns! ALla frågor till mig, och han undrar lite varför han ska med överhuvudtaget... Har bara varit på ett ultraljud och det var i v 21 visade det sig då jag blev tillbakaflyttad en vecka. Men ska faktiskt på ett extra vul i morgon, har aldrig gjort ett sådant och känner mig lite nervös!!! ANlendingen för att jag har haft en del blödningar senaste månaden, verkligen inga stora men de ville kolla ändå...så jag hoppas att allt ser ut som det ska!!

Golden Robot: du kommer nog inte ha några problem med järnpillren om du har järnbrist! Brukar få såna när man gett blod och slutar jämt efter några dagar för magen blir helt kaiko...men nu har jag också knaprat i en månad för dåliga värden och inga problem alls! Kroppen tar nog upp allt

• Haligh

Bor på Kungsholmen, men går hos mamma Mia söder, hade varit tidigare på cellprov så det var därför jag ringde dit, jobbar bredvid så det är rätt praktiskt så. Min sambo bjussar väl inte till jättemkt heller, jag gillar BM men hon tittar liksom inte ens på honom... Såna här forum bidrar nog till att man tar reda på det mesta man undrar! Nu är jag på väg att kika på en Moseskorg som jag tänkte att den lilla ska sova sött i o sen ultraljudet..hoppas innerligt att blödningarna inte beror på något obehagligt!!!

• Haligh

Det gick bra, tappen såg fin ut! Men usch för gynundersökningar, inte är det trevligt inte skulle vara uppmärksam bara! Annars mår jag jättebra, har inte haft ont i huvet alls och inte mått illa ens i början! Känner en del av fogarna så jag får ta det lugnare på promenaderna. Men herrejistanes vad magen växer snabbt nu; tyckte det var så trist att det knappt syntes nåt men sista månaden har den vuxit enormt...och tre månader kvar nu

• Haligh

Visst är det coolt att höra hjärtljud!! Låter som en galopperande ponny tycker jag Högre byxor har inte funkat på ett tag men låga jeans...med god vilja. Har ett par idag med en snodd i, ångrar att jag tog dem för det nyper som tusan när jag sitter Har ni förresten funderat över hur länge ni ska jobba? Nu e jag lite före er, men jag tycker det är jättesvårt att veta! Mår ju jättebra nu men känner att mitt engagemang inte är riktigt vad det brukar vara...ett par, tre v innan bf tror jag!

• Haligh
    jenne7502 skrev 2010-09-24 10:58:48 följande:
    Mammabyxor är den stora räddningen! Jag är supernöjd med mina svarta mammatreggings från H&M. Det är nästan så att det till och med känns lite snyggt ibland... trots att precis alla mina kroppsdelar har vuxit. Började använda mammabyxorna i v8 redan, då fick jag inte upp mina vanliga jeans över låren längre. När jag hade mitt MA i vintras hann jag gå upp 7 kilo  - vi fick veta om missfallet i v11.  Tack och lov hann jag gå ner alla sju kilo innan jag blev gravid igen. Den här gången tänker jag inte ens väga mig, känner att jag klarar mig bättre utan den vetskapen.

Jag har nog tänkt att jobba fram till det är dags, förutsatt att jag mår bra så klart. Sen har jag tänkt jobba en dag i veckan på kontoret och förmodligen några timmar om dagen hemma under den tid jag ska vara hemma med babyn. Om allt går väl så klart. Jag har så väldigt kul på jobbet att jag gärna vill fortsätta lite grann under de åtta månader jag kommer vara hemma. Har ni funderat något på hur ni vill göra med arbete och ledighet, hur länge ni vill vara hemma et c?.
    Åh vad trist att höra om MA! Men underbart att du blev gravid igen och det gick bra!

Vad är treggings..? Aldrig hört det förut!
  • Haligh
    Ninus skrev 2010-09-24 15:25:39 följande:
    Jag blir nog hemma 8-9 månader. Svårt det där, första barnet och allt. Jag kanske dör av vuxenkontakt efter ett halvår eller så vill jag vara hemma ett år till. För jobbets skull behöver jag inte bestämma nu så det känns ju skönt.
    På mitt jobb får jag inte jobba efter grav.vecka 34, så antingen får jag ta ledigt redan då eller sitta med pappersjobb sista månaden. Blir nog det sistnämnda, att gå hemma och bara vänta i 6 veckor (eller mer) känns sådär.
    Du kan inte få HP? Fast då går du ju hemma och vänta å andra sidan 6 veckor tror jag kan vara rätt skönt att vara hemma innan...men det är ju en ekonomisk fråga också, man vill ju inte slösa sin föräldrapenning i förväg om man inte måste!

SKa ha möte med min chef nästa vecka, har inte ett jobb där det är svårt att hitta en ersättare så det är skönt, då kanske det inte gör så mycket om man känner efter lite. Har en kollega som precis har gått på förä´ldraledighet, hon planerade att jobba ända fram till bf men orkade till slut inte utan gick 1,5 vecka innan. Man kan ju få tidigare än planerat också! Har inte ett fysiskt tungt jobb, men står mycket och ganska stressande och mentalt krävande.
  • Haligh

Jag tror att det ska krävas rätt mycket för att få HP, och som du säger så har ju arbetsgivaren rätt att omplacera en inom rimliga gränser. Jag är lärare och där är det enbart idrottslärare som kan få vet jag, och jag vet en del som jobbat inom vården som fått, och om man håller på med giftiga kemikalier.

• Haligh
    jenne7502 skrev 2010-09-26 22:22:44 följande:
    Väntar fortfarande på att känna sparkar, går in i vecka 19 imorgon och är fortfarande lite orolig att babyn inte ska leva, även om jag redan sett den 4 gånger. Oron efter mitt MA sitter i. Men jag blir ju tjockare varje dag så det borde vara ett gott tecken. 
    Hu det förstår jag verkligen att man oroar sig extra mycket om man har varit med om! Men det är ju väldigt ovanligt att det händer något nu när du redan sett den lilla JAg vet inte om jag kände sparkar direkt så tidigt, men jag kände något slags "krafsande", har för mig att det kom i vecka 20-21 då jag verkligen kände (första barnet), nu bånglar det som bara den så magen står i vågor! Är i v 28 nu, och just kommit in i tredje trimestern

Har anmält mig till yogakurs för gravida idag! Ingen av er som tänkt gå..? FInns hur många som helst men många var fulla (eller väldigt dyra), nu har jag preliminäranmält mig till Barnmorskorna på VÄstermalm och Centralbadet, får se vilken det blir.

Pratat med chefen om min om min ledighet idag, han hade en bra inställning och var inte alls så noga med att man måste meddela två månader innan, kändes skönt!

Lady My: jobbigt med dåliga blodvärden, hoppas det blir bättre! Man är ju trött och flåsig så det räcker ändå Har också lågt bloddtryck, 100/60 men känner inget utav det (fast mitt blodvärde var 125 så det var ingen fara), tror jag ligger rätt lågt jämt.

Tack för upplysningen av vad treggings är då har jag ett par sådana, fast inte mamma-modell så det börjar åka ner i bak när magen växer...det gör den i rasande fart nu! Gått upp 8-9 kg nu....
  • Haligh

Har nu varit på första yoga-passet, himla kul men trött som ett ras då jag sovit uruselt ett par veckor så fascinerande att träffa andra gravida och se otroligt olika magen växer!! Jag hade helt klart en av de minsta magarna fast några var beräknande 2-3 månader efter mig! Utan att vara överviktiga i övrigt alltså! Jag är i vecka 30 nu och gått upp ungefär 10 kg, ganska normalt tror jag, men kanske för att jag är rätt lång så ser inte magen så jättestor ut? Fast det går väldigt fort nu, händer mkt vecka till vecka... Hur mår era magar, tjejer? Och resten av kroppen Mvc idag igen, vanligt rutinbesök. Fortfarande bara en gång i månaden, tydliggör inte förrän precis på slutet man går oftare! Sf-mått 24, mitt på medelkurvan bäbis låg redan med huvet neråt, nog inte helt fixerad men ändå! Så roligt att gå dit och höra hjärtljud och idag kollade hon en snabbis med ultraljudet för och kolla hur den låg också lillskrutt får snart komma ut, känns som om jag varit gravid en hel evighet...

• Haligh

jag kan se dig framför mig! Yoga är mkt jobbigare än det ser ut, men igår var det inte så farligt, mest intro! Det ska vara olika teman varje gång, nästa gång blir förlossningen, så man får profylax-träningen på köpet liksom! Vi skulle också göra hunden igår, sod på alla fyra med knäna i golvet när hon sa att vi skulle gå upp i hunden, jag vet inte vad jag tänkte men jag trodde hon menade "kissande hunden" och lyfte ena benet istället...hm, kände mig rätt dum

Har inte fått väga mig en enda gång hos bm, hon frågade bara första gången vid inskrivningen! Mäter blodvärden (normalt), blodtryck (lågt) och blodsocker (lågt) och sen sf-måttet. Igår frågade hon var jag ville föda nånstans, herregud har inte alls tänkt på det! Sa SÖS för det är närmast...

Fick höra en helt galen förlossningshistoria idag av en kollega; hon vaknade mitt i natten av värkar, ringde till förlossningen men de tyckte hon skulle vänta för de hade så fullt, så kände hon snart att det började trycka på och maken fick springa iväg för att knacka på hos en granne som visst var barnmorska - men de hann inte hem för schlopp så var bäbis ute på golvet!! ALlt gick bra men huvaligen, sånt vill man ju inte vara med om....

Det vore jättetrevligt att dra ihop ett gäng och ses, jag känner faktsikt ingen som är i väntans tider här i stan!

Svar på tråden 30+ väntar barn i mars i stockholms innerstad?