• Haligh

30+ väntar barn i mars i stockholms innerstad?

Nästa onsdag tror jag funkar utmärkt! Har inte gjort nåt alla efter BVC i morse, skönt. Sova är det dock inte tal om, jag tillhör den skaran som aldrig kan slumra till. Undrar om inte Sigrid är lite sjuk, näsan rinner och hon ser lite rödmosig ut. Men sen tänderna började titta fram för ett par v sen har hon varit det till och från, inga andra symptom på förkylning dock. Men pigg är hon, nu har lärt sig öppna skåp så hon river ut allt hon kan under tv-n och i köket. Suck! En väldigt glad tjej men hon är faktiskt snäppet vildare än alla andra jag träffar! Rymmer ifrån mig hela tiden och är liksom överallt samtidigt... Lämna i sängen var länge sen det gick, nu får man hålla i ett ben för annars kastar hon sig över kanten. Mellan oss på nätterna funkar, jag sover så lätt jämt också så jag vaknar bara hon rör sig. Måste sluta amma helt tror jag, inte mkt kvar i de sladdriga påsarna längre men det är ett sugbehov som tröstar, inte så skönt nätter som denna när hon ligger och sliter och drar fast det inte kommer nåt. Köpte nappar idag och ska försöka om man kan truga lite med det istället! Sigrid har blivit väldigt mammig på sistone, märker ni av det också? Står och klänger runt mina ben hela tiden när man pular i köket eller står i badrummet, och blir så ledsen om man rör sig för fort! Oj nu kommer en kompis över, vi hörs snart!

• Haligh

Skönt Ninus!! Stackars lilla Philip, kan verkligen tänka mig att det är svårt att sticka små knubbiga bebisar som inte är stilla... Plutten slipper förhoppningsvis mer läkarbesök nu! Den här mammigheten kom väldigt plötsligt, men jag vet att det är vanligt i den här åldern. 9 månader imorgon! Hon kramas hårt och vill vara nära nära. Om man inte är på öppna fsk eller så, då glömmer hon bort sig! Imorgon är det babyrytmik, det är himla populärt också. Jag ses gärna tidigare på onsdag och leker lite! Hoppas att det underbara vädret håller i sig Ha en trevlig helg så ses kanske allihop på onsdag då?

• Haligh

Nja det gick inte så bra med napparna, eller hon går gärna runt med dem som leksak men icke när hon är ledsen. Hon har aldrig velat ha napp, utan det var för att komma bort från nattamning och nattsnuttandet som jag är rätt trött på... Jag ses gärna imorgon! Ska till jobbet på förmiddagen, min sambo är ledig så jag passar på lite. Men det går fort, sen hem och äta lunch och hämta lillan. Klockan 13 eller 13.30? Förresten, jag går och hoppas att vi inte ska få svinkoppor här, min syster var barnvakt i lördags och det hade hon:( rysligt smittsamt men inte farligt, men Isåfall stannar vi såklart hemma!

• Haligh

Ses också helst på förmiddagen. Ska vi ses på torsdag istället då? Vi har iaf inget särskilt då. Men om ni inte kan då så åker vi dit en stund, tror ett är lite väl optimistiskt för min del. Om ändå inte LadyMy kan så kan vi ju ses på fiket direkt? Nu blev det rörigt känner jag, hoppas ni fattar..,

• Haligh

Vi åker dit i em då! LadyMy; jag ses gärna imorgon också och leker lite och tar en promenad. Kan när som helst så säg när det passar er! Vi andra ses idag då, trevligt ska det bli!!

• Haligh

Jag tror tyvärr jag håller på att bli sjuk, känner mig riktigt tung och varm i huvet. En redig förkylning skulle jag gissa, så himla många som är sjuka men vi har klarat oss. Känns det inte värre så går jag ut ändå imorgon, men som det känns nu så ska jag nog ta det lugnt. Jag är ju uppe i ottan så jag meddelar då! Tack ni som sågs idag, trevligt!

• Haligh

Blä, ont i halsen och bomull i huvet. Inte bättre av att Sigrid haft en dålig natt och hållt mig vaken typ...hela. Tar det lugnt och ska kurera mig (mest orolig för att inte vara i form till Hässelbyloppet nästa helg!). Måndagar träffar jag min mammagrupp, vi brukar gå på öppna fsk oftast. Fast nu på måndag var planen att komma ut och plocka svamp, vi får se hur det blir!

• Haligh
    LadyMy skrev 2011-10-06 08:44:46 följande:
    Stackare, krya på dig! Ska du springa? 
    Jag blev förkyld för 2v sen, blev aldrig riktigt sjuk, men har inte kunnat träna. Lite ont i halsen, täppt i näsan o allmänt bara JÄTTETRÖTT. Hoppas du blir frisk fortare! 
    Tack så mycket, ska försöka ta det lugnt (inte min starka sida) så kanske det inte blir så farligt. Lite svårt att veta vad som är vad också när man inte sovit så mycket....

Ja, jag ska springa Hässelby, ska du med det? Blir mitt tredje 10-km-lopp i höst och jag hoppas på pers, sprang på 46,20 sist och skulle jag klara under 45 så skulle jag bli supernöjd! DÅ var det backigt och Hässelby ska vara flackt och snabbt så vi får se Springer en del med Friskis & Svettis, det är kanon att springa i grupp då man pressar sig extra, jag är rätt lat på egen hand. Hur går det för dig, du körde på Sats va? Funkar det bra att lämna in Julian? JAg har testat tre gånger, sist (förra veckan) gick det sisådär så jag tror jag väntar tills mammigheten går över innan jag testar igen. De kom inte och hämtade mig men sa att hon varit lite ledsen, och då känns det ju inget vidare avkopplande att träna om man har en ledsen bebis!

Har inte varit utanför dörren än, men måste nog ut fast jag inte har nån större lust, Sigrid gör sitt bästa för att riva lägenheten

JAg hoppas att vi kan göra ett nytt försök att ses nästa vecka i parken! Eller nån annanstans!
  • Haligh

Jag är också bra på att ta illa vid mig av folk som beter sig. Man önskar man var en sån som bara lät saker rinna av! Förlåt att jag gnäller men jag tycker ärligt talat att det är ganska påfrestande nu. Superklängig och kan knappt sitta på golvet själv nån minut ens, annars är det stooora känslor. Hon är med på toa, överallt! Jag förstår att det säkert är övergående och helt normalt men inte är det mindre jobbigt för det... Men era små är nog strax där också och även när min sambo är hemma så är det svårt för honom för hon är jättemammig nu. Nu ska jag frossa i brylepudding

• Haligh

Roszi; jag gick på mamma-bebis-core hela våren, det var super att börja så efter förlossningen! Inga hopp och fokus på knip och styrka. Men det förutsätter att man inte har ett barn som kryper, de flesta var nog under halvåret. Jag gick vid lindhagen 2 gånger i veckan, Sigrid sov jämt sig genom passen Idag har vi varit i skogen och plockat hur mycket svamp som helst! Det var som att plocka blommor, trattisar i knippen överallt! Hade Sigrid på ryggen, det var så gött så hon satt mest och snarkade, lilla pluttan! Imorgon blir det till att rensa, inte fullt lika kul som att plocka och äta

Svar på tråden 30+ väntar barn i mars i stockholms innerstad?