• Hjärtat längtar

Sydafrika-tråd!

Hej!
    Jag ville starta en tråd där vi som är intresserade, ska eller har adopterat från Sydafrika kunde samlas oss prata lite Glad ge varandra råd och tips m.m

Vi vill adoptera från Sydafrika, men har bara köat hos AC ett halvår.  

• Svar på tråden Sydafrika-tråd!
  • Flybe
    SouthAfricamamma skrev 2012-09-06 19:54:29 följande:
    Jeg leser på et barnehjem i SA, at en gutt på 13 mnd har fått ny mamma og pappa i Sverige i dag. Grattis! Hjärta

Den lilla pojken är här utanför och leker med våra barn nu. Han är jättesöt. <3
  • Längtande SA

Hoppas så att det ska komma bb till många inom kort, när vi var i SA i juni sa de att de höll på och göra många matchningar.... de borde ju börja trilla genom myndighetshindren nu!

Det finns ju fortfarande flertalet familjer som väntat mer än 18 månader... håller tmmarna extra hårt för er <3 Hoppas det ringt hos någon idag!

Vi njuter förfullt av att vara med vår underbara lilla son... nu drar han mig i fingret så det är bäst att följa med..."duva" vill han ha, dvs vindruva <3

Kram på er    

• Flybe

Det verkar som om de är förvånade över att de inte fått skicka ut fler barnbesked den här månaden. De väntar på domstolstider verkar det som. Hoppas att de ska få börja ringa ut bb snart, annars ser det mörkt ut för att det ska hinna komma 30 barn till Sverige i år.

• Flybe

Äntligen är vi på väg hem med världens finaste, modigaste, smartaste, sötaste och gosigaste lillebror. Vi har haft en jättefin tid här i SA, men nu är vi redo att komma hem (även om jag blir lite tveksam när jag ser hur långt hösten har kommit medan vi varit här nere). Nu ska vi bara packa ihop det sista, göra ett till besök vid dotterns gamla barnhem och sen åker vi till flygplatsen.
    Om ni visste vilken fantastisk resa det kan vara att få adoptera en treåring.

• Chimamanda
    Flybe skrev 2012-09-12 07:09:17 följande:
    Äntligen är vi på väg hem med världens finaste, modigaste, smartaste, sötaste och gosigaste lillebror. Vi har haft en jättefin tid här i SA, men nu är vi redo att komma hem (även om jag blir lite tveksam när jag ser hur långt hösten har kommit medan vi varit här nere). Nu ska vi bara packa ihop det sista, göra ett till besök vid dotterns gamla barnhem och sen åker vi till flygplatsen.
    Om ni visste vilken fantastisk resa det kan vara att få adoptera en treåring.
    Välkomna hem! :)
  • SouthAfricamamma

Vi har fått en lillebror! Reiser til SA om to uker. Tenk at vi endelig skulle få vår etterlengtede tredjemann. Vi svever av lykke.

Svar på tråden Sydafrika-tråd!