• Hjärtat längtar

Sydafrika-tråd!

Hej!
    Jag ville starta en tråd där vi som är intresserade, ska eller har adopterat från Sydafrika kunde samlas oss prata lite Glad ge varandra råd och tips m.m

Vi vill adoptera från Sydafrika, men har bara köat hos AC ett halvår.  

• Svar på tråden Sydafrika-tråd!
  • hellokitty1

Åh ni är nere nu! Hoppas ni har det bra!

• februari72

Kul att höra!

Själv är jag så glad, lättad och upprymd över att vår ansökan flög till SA för en vecka sedan =)

Sköt om er alla som väntar och kämpar!   

• SouthAfricamamma
    Flybe skrev 2012-08-23 16:58:27 följande:
    Enligt vad vi fick höra idag så kan det komma någon familj nästa vecka. Här i SA räknar de med att det ska komma ungefär 10 familjer för att adoptera under september, vet inte hur fördelningen ser ut över länderna. Håller tummarna för att det ska komma några svenska bb snart  (och ett norskt).

Heldige dere som er i Pretoria nå! Skulle gjerne vært der jeg også! Håper inderlig vi også snart får reise, selvom vi er norske Flört Nyt tiden i SA! Har dere overtatt barnet deres? Eller skjer det på mandag? Hvordan er været og temperaturen i Pretoria nå?
  • Flybe
    SouthAfricamamma skrev 2012-08-23 21:20:21 följande:

Heldige dere som er i Pretoria nå! Skulle gjerne vært der jeg også! Håper inderlig vi også snart får reise, selvom vi er norske Flört Nyt tiden i SA! Har dere overtatt barnet deres? Eller skjer det på mandag? Hvordan er været og temperaturen i Pretoria nå?

Tänkte på er när jag skrev inlägget och la till att vi hoppas på ett bb till Norge snart också. <3
    Vi har haft lillebror i vår vårdnad sen den 14 augusti och sen i onsdags är han vår på riktigt, nu är det bara en massa pappersarbete kvar. Det var jättekallt när vi kom ner, det hade snöat dagen innan vi flög ner, det var mellan 5 och 7 grader kallt i badrummet på nätterna! Men nu är det varmt och skönt, det blir väl ungefär 10 grader på nätterna, men på dagarna har det varit mellan 22 och 28 grader den sista veckan, lite för varmt för mig. Det är vår nu och det blommar överallt, fåglarna flyger omkring och kvittrar och om en vecka blir det officiell sommar. Det är torr och skön värme. Lillebror är så fin och busig! Allt har gått jättebra, Lizl, Heidi och socialarbetaren är alla förvånade över hur bra det går. Det känns som om vi alltid har haft lillebror nu.
    Önskar så att det ska få komma några bb till alla er som väntar snart.
  • Flybe
    februari72 skrev 2012-08-23 20:46:04 följande:
    Kul att höra!

Själv är jag så glad, lättad och upprymd över att vår ansökan flög till SA för en vecka sedan =)

Sköt om er alla som väntar och kämpar!   

Vad roligt! Grattis till att ni nu börjat vänta på bb! Hoppas att väntetiderna ska bli allt kortare nu, kan berätta att alla här nere är mycket frustrerade över den långa tid som allt tar nu för tiden.
  • SouthAfricamamma
    Flybe skrev 2012-08-24 09:47:03 följande:

Tänkte på er när jag skrev inlägget och la till att vi hoppas på ett bb till Norge snart också. <3
    Vi har haft lillebror i vår vårdnad sen den 14 augusti och sen i onsdags är han vår på riktigt, nu är det bara en massa pappersarbete kvar. Det var jättekallt när vi kom ner, det hade snöat dagen innan vi flög ner, det var mellan 5 och 7 grader kallt i badrummet på nätterna! Men nu är det varmt och skönt, det blir väl ungefär 10 grader på nätterna, men på dagarna har det varit mellan 22 och 28 grader den sista veckan, lite för varmt för mig. Det är vår nu och det blommar överallt, fåglarna flyger omkring och kvittrar och om en vecka blir det officiell sommar. Det är torr och skön värme. Lillebror är så fin och busig! Allt har gått jättebra, Lizl, Heidi och socialarbetaren är alla förvånade över hur bra det går. Det känns som om vi alltid har haft lillebror nu.
    Önskar så att det ska få komma några bb till alla er som väntar snart.
    Og jeg tok den til meg <3 Tusen takk!!! :o)
    Høres deilig ut med 22-28 grader, sier ikke nei takk til en reise til Pretoria og varmen nå!

Så deilig at alt går bra med lillebror. Håper det går bra med storesøster også, sikkert uvant å ha en lillebror å dele mamma og pappa med.

Krysser alt for at det kommer flere bb nå, vi er KLARE, både store og små i vår familie.

Nyt oppholdet i SA, og familielivet!         
  • hellokitty1

Vad härligt det låter med vår, fåglar som kvittrar och en busig lillebror. Vad gullig du är Flybe som tänker på andras väntan när du själv nått "målet"! 
    Är det den sociala beslutsproceduren som fortfarande tar lång tid i SA? 

• Flybe
    hellokitty1 skrev 2012-08-26 17:17:01 följande:
    Vad härligt det låter med vår, fåglar som kvittrar och en busig lillebror. Vad gullig du är Flybe som tänker på andras väntan när du själv nått "målet"! 
    Är det den sociala beslutsproceduren som fortfarande tar lång tid i SA? 

Ja,, det verkar vara så. Enligt en kontaktperson här tror de att det ska börja gå fortare nu igen, eftersom de lagt en god grund och arbetat fram goda relationer mellan de olika instanserna. Jag hoppas att det stämmer, och att väntetiderna kan börja bli kortare igen nu.
  • SouthAfricamamma

Jeg leser på et barnehjem i SA, at en gutt på 13 mnd har fått ny mamma og pappa i Sverige i dag. Grattis! Hjärta

Svar på tråden Sydafrika-tråd!