• Hjärtat längtar

Sydafrika-tråd!

Hej!
    Jag ville starta en tråd där vi som är intresserade, ska eller har adopterat från Sydafrika kunde samlas oss prata lite Glad ge varandra råd och tips m.m

Vi vill adoptera från Sydafrika, men har bara köat hos AC ett halvår.  

• Svar på tråden Sydafrika-tråd!
  • Hjärtat längtar
    Lillan73 skrev 2011-11-14 19:26:12 följande:

Vår tjej har blivit storasyster, idag fick vi BB, en lite kille på 11 månader väntar på oss i SA! Allt bara snurrar, helt fantastiskt! GladHjärta

Jättestort Grattis!! =)  Hur länge fick ni vänta på BB?
  • Lillan73

Tack för alla Gratulationer!

Här är det kaos kan man säga, vi trodde inte vi skulle få åka förrän till våren, vi har haft våra papper i SA sedan 28:e oktober 2010, vi blev matchade den 6:e oktober med vår lille kille han finns på barnhem i Kimberley så det blir en annorlunda resa denna gång, då vår dotter är från Johannesburg. Men det är ju halvvägs till Kapstaden så det får väl bli en resa dit om allt går bra! Vi åker nästa vecka! Det kom inga fler BB idag enligt Birgitta! kram till alla Glad 

• anteninna

Msnorrland:Nä vi har varit som bäst på 8:e och det vari mars så dåtrodde vi att vi skulle få skicka senast ibaugusti september men som sagt var nu är vi på 14:e. Grattis till er som fått BB idag!

• Qermit
    Lillan73 skrev 2011-11-14 22:05:20 följande:

Här är det kaos kan man säga, vi trodde inte vi skulle få åka förrän till våren, vi har haft våra papper i SA sedan 28:e oktober 2010, vi blev matchade den 6:e oktober med vår lille kille han finns på barnhem i Kimberley så det blir en annorlunda resa denna gång, då vår dotter är från Johannesburg. Men det är ju halvvägs till Kapstaden så det får väl bli en resa dit om allt går bra! Vi åker nästa vecka! Det kom inga fler BB idag enligt Birgitta! kram till alla Glad 
    Så spännande! Och tack för all info. Jag sänder mina varmaste tankar till er och hoppas att alla förberedelser kommer gå galant.

Och för min egen skull börjar jag fundera på om vi "sitter fast" hos den trevlige domaren i Pretoria... Hmpf.
  • gracel79
    Lillan73 skrev 2011-11-14 22:05:20 följande:

Grattis! Hoppas ni får en underbar resa, och informera oss gärna om ni snappar upp någon nyhet!
  • Längtande SA

Grattis till BB! Skrattande
    Det var ju en kort tid mellan matchning och bb! Det är ju bra besked!

Hoppas det är fel på prognosen och det hinner ramla in fler bb innan jul!

• ViljaDrömma

Jag hoppas att ABBA och SMHI har nåt gemensamt....felaktiga prognoser alltså...

• LindiweSA
    ViljaDrömma skrev 2011-11-15 10:49:07 följande:
    Jag hoppas att ABBA och SMHI har nåt gemensamt....felaktiga prognoser alltså...
    Det hade de ju i alla fall förra året, fast åt fel håll, när de trodde att det skulle komma 20 bb inom bara några månader på hösten. Så då kan de ju få ha fel åt rätt håll den här gången.

Jag har en väninna i SA som är svårt sjuk och jag skulle väldigt gärna få bb den här veckan så jag kan åka ner och kolla upp hur hon har det. :(  Gärna ett bb från Kapstaden eller den regionen eftersom hon bor där.
  • Heavy

Lillan 73: STORT stort GRATTIS!!!! Härligt att höra! Så spännade att äntligen få åka igen!

Gracel79 vad har dom uppdaterat med för info? (står inte i kö än så jag får inte sånt til mig)

Svar på tråden Sydafrika-tråd!