Sydafrika-tråd!
Hej!
Jag ville starta en tråd där vi som är intresserade, ska eller har adopterat från Sydafrika kunde samlas oss prata lite
ge varandra råd och tips m.m
Vi vill adoptera från Sydafrika, men har bara köat hos AC ett halvår.
Hej!
Jag ville starta en tråd där vi som är intresserade, ska eller har adopterat från Sydafrika kunde samlas oss prata lite
ge varandra råd och tips m.m
Vi vill adoptera från Sydafrika, men har bara köat hos AC ett halvår.
Tack Längtande SA, nu har jag skrivit i ordning den och skickat det till vår socialsekreterare så får vi hoppas att hon lyckas fylla i resten rätt. Har erfarenhet av att de alltid skriver något fel...
Ni får gärna hålla era tummar för oss också för jag frågade henne samtidigt vad som händer om vi inte får bb innan vårt medgivande gått ut, om vi kan få det förlängt med några månader i värsta fall. Vi får ju hoppas att vi åtminstone inte behöver vänta mer än två år på att få barn från SA. Om vi inte fått bb efter 21 månader blir det problem för oss.
Varför skulle det innebära problem? Har det med åldern att göra? Eller något annat som de har kommit på efter hand? man vet aldrig med de där handläggarna.
Nu har jag börjat drömma helkonstiga drömmar om bb. Inatt t ex, då drömde jag att det drösade in brev med bb genom vår dörr kl. 24.00 och det enda som jag och mannen konstaterade var att AC har börjat jobba natt. Hoppas att det kan vara ett tecken på att det är ett bb på väg...
Lindiwe, jag kan inte ens försöka sätta mig in i den stress som ni lever med! Kram!
Men Lindiwe - inte ska vi tro att ni får vänta 21 månader! Det börjar ju trots allt komma BB nu!!
Qermit - varje gång jag ser att du skrivit i tråden hoppas jag att jag får läsa att ni fått BB! Eftersom FL fungerar så fruktansvärt dåligt för mig (jag får uppdatera och skriv om inlägg HELA tiden) blir det extra otåligt när sidan bara laddar och laddar.
Få se hur många gånger jag måste posta det här, ger snart upp att skriva. 4 ggr...
Ada
. Imorgon kanske jag får skriva om bb idag skriver jag om konstiga drömmar
.
På jobbet funkar FL jättedåligt för mig. Kan t ex inte citera och inläggen kommer inte alltid med. Jag vägrar att ta det som ett tecken på att jag inte borde hänga här under arbetstid...
Ada, jag tror att det kommitt bb varje gång jag ser att någon skrivit i tråden. Varför skulle det annars vara en glad smilie i trådens rubrik???
Hoppas på goda nyheter snart!
Nu har vi fått svar från vår soctant och det kan bli problem att få nytt medgivande om vi inte fått bb inom 21 månader, men om vi får bb när vårt nuvarande medgivande är på väg att gå ut så kommer vi antagligen att få förlängt utan några problem. Usch, varför skickar vi alltid våra papper till Sydafrika när det strular där? Sist var det strejk och nya lagar som skulle implementeras så då fick vi vänta 14 månader på bb, och den här gången verkar ju väntan kunna bli hur lång som helst. :(
Gråtit som varje torsdag! Vill bara säga: Qermit! Vad bra ni är!! <3