• Hjärtat längtar

Sydafrika-tråd!

Hej!
    Jag ville starta en tråd där vi som är intresserade, ska eller har adopterat från Sydafrika kunde samlas oss prata lite Glad ge varandra råd och tips m.m

Vi vill adoptera från Sydafrika, men har bara köat hos AC ett halvår.  

• Svar på tråden Sydafrika-tråd!
  • LindiweSA

Hoppas att det är onsdag som gäller.  Glad
    Enligt en vän som pratat med Birgitta idag så vet inte hon om det kommer några fler bb den här veckan men hon tror att det kan göra det. Så vi hoppas att hon tror rätt den här gången.

• Qermit

Jag tror skarpt på ett bb på fredag . Och sen tror jag att det släntrar in 2-3 i början av dec. Det är min känsla men det kanske bara är en fet förhoppning.

• gracel79
    LindiweSA skrev 2011-11-16 10:44:00 följande:
    Hoppas att det är onsdag som gäller.  Glad
    Enligt en vän som pratat med Birgitta idag så vet inte hon om det kommer några fler bb den här veckan men hon tror att det kan göra det. Så vi hoppas att hon tror rätt den här gången.

Känner på mig, fredag, precis som Qermit.Glad
  • LindiweSA

Vi kan väl ta ett idag och ett på fredag, och så några bb i slutet av november och början av december också. Då kan vi ju faktiskt ändå komma upp i 32 barn i år och kanske 35-37 bb i år och det skulle ju inte vara helt fel.

• Lillan73
    iVantansTider at Wordpress skrev 2011-11-15 17:22:55 följande:
    Lillian 73: Stort grattis! Kommer ni att bo här i Pretoria?? I så fall ses vi!
    Varma hälsningar från ett varmt Pretoria

Ja vi åker på söndag nästa vecka och bor två nätter i Pretoria, har önskat Alleyn Mansion, sen flyger vi till Kimberley för att hämta lillebror, och flyger till Pretoria igen dagen efter. Härligt med ett varmt Pretoria ska packa badkläder! Hur varmt är det? Kul att ses, hämtar ni ert första barn? Enligt Birgitta kommer det att vara fyra familjer i Pretoria när vi kommer! Glad

• Qermit

Har ni som väntat längre än 12 mån på bb och som nu behöver skicka om vissa dokument sett något aktualiseringsintyg på ACs hemsida? Jag brukar vara "blind" och inte hitta sådant när jag letar nämligen. Och sen funderar jag lite på hur vi som ändå behöver skicka ner nytt medgivande ska göra med det där intyget. Någon som vet?

Fast helst hoppas jag ju på bb på fredag så jag slipper ta tag i allt det där pappersarbetet!

• LindiweSA
    Qermit skrev 2011-11-16 16:25:00 följande:
    Har ni som väntat längre än 12 mån på bb och som nu behöver skicka om vissa dokument sett något aktualiseringsintyg på ACs hemsida? Jag brukar vara "blind" och inte hitta sådant när jag letar nämligen. Och sen funderar jag lite på hur vi som ändå behöver skicka ner nytt medgivande ska göra med det där intyget. Någon som vet?

Fast helst hoppas jag ju på bb på fredag så jag slipper ta tag i allt det där pappersarbetet!
    Jag letar också efter auktaliseringsintyget och har inte hittat det än. Vi passerar ett års väntan nästa vecka så det börjar bli dags att fixa intyg för oss också.
  • iVantansTider at Wordpress
    Lillan73 skrev 2011-11-16 11:54:46 följande:

Ja vi åker på söndag nästa vecka och bor två nätter i Pretoria, har önskat Alleyn Mansion, sen flyger vi till Kimberley för att hämta lillebror, och flyger till Pretoria igen dagen efter. Härligt med ett varmt Pretoria ska packa badkläder! Hur varmt är det? Kul att ses, hämtar ni ert första barn? Enligt Birgitta kommer det att vara fyra familjer i Pretoria när vi kommer! Glad

Det är vårt första barn. Som det är nu så är vi tre svenska familjer här och det låter som den fjärde familjen kommer nästa vecka. Det är så varmt att man nästan hör hur det fräser i huden mitt på dagen... Blir tack och lov svalare på kvällen och natten så det går att sova... 
  • Längtande SA
    Qermit skrev 2011-11-16 16:25:00 följande:

Det ligger på hemsidan under min sida/mina ärenden när ni klickar upp ert ärende. Under fliken Väntan på barn finns det massa text om hur man ska göra om medgivande mm ska förnyas! Där ligger det! Vår utredare skrev vårt direkt så det är klart! Nu är det läkarbesök i början av december... Sen ska ju vårt medgivande förnyas med start i januari/februari. Så mycket papper!! Tänk om de kunde ringa!!! :O)
    Håller tummarna för alla här på tråden så mycket jag kan!

Kram på er!   
  • Qermit

TUSEN TACK Längtande SA! Det ska jag genast maila över till vår utredare.

Det låter som att det är varmt och skönt i SA iväntanstider! Jag har redan packat solskyddsprodukterna  så jag är redo .

Svar på tråden Sydafrika-tråd!