• Hjärtat längtar

Sydafrika-tråd!

Hej!
    Jag ville starta en tråd där vi som är intresserade, ska eller har adopterat från Sydafrika kunde samlas oss prata lite Glad ge varandra råd och tips m.m

Vi vill adoptera från Sydafrika, men har bara köat hos AC ett halvår.  

• Svar på tråden Sydafrika-tråd!
  • Qermit
    Pippi Långstrump skrev 2011-11-10 17:47:08 följande:
    Varför då Q?
    Vhs tittar åt oss ikväll.
    Äsch, jag är bara lite bitter över att få vara den som sist får veta när kompisar är gravida osv... kanske lite bitter över att det ska vara så jobbigt för oss att få barn när andra får sina lätt som en plätt. Och sen är jag trött på kommentarer som "nu ska du se att du blir gravid när ni ska adoptera". Ja, ni vet ju allt det där man får höra i all välmening. Det KAN låta som att jag är bitter för att jag inte kan bli gravid men det är verkligen inte så jag menar! Jaja, vi får se hur avsnittet tas emot...
  • LindiweSA
    Kwela skrev 2011-11-10 19:09:49 följande:
    Vad är det för ny info?!!
    Abba har blivit ackrediterade i oktober och så lite om domaren i Pretoria. Det verkar som om det kommer att vara långa möten med domaren i Pretoria i framtiden, men huvudsaken är ju att adoptionerna från Pretoria kan genomföras som tidigare.
  • Kwela

Tycker det är underbart Q att du berättar om hur det känns att vara barnlös och alla korkade kommentarer som sårar.

• Qermit
    Kwela skrev 2011-11-10 19:16:30 följande:
    Tycker det är underbart Q att du berättar om hur det känns att vara barnlös och alla korkade kommentarer som sårar.
    Tack för att du tycker så! Ja, vi vill ju försöka bidra till lite förståelse. Kolla din mail förresten .
  • Qermit
    Pippi Långstrump skrev 2011-11-10 19:21:05 följande:
    Q är också trött på de antaganden!
  • Heavy

God kväll i stugorna!

Jag måste bara få ställa några dumma frågor till er som är experter Vi hoppas på att få vårt medgivande i slutet av dec och är jätte intresserade av SA. Jag har följt tråden rätt länge men bara skrivit några gånger

Vad betyder det att dom har blivit ackrediterade?
    Vart hittar ni det uppdaterade informationen? Står det någonstans att nya uppdateringar ang SA har kommit eller måste man läsa igenom texten och själv upptäcka  att ny text.

Jag gick just in på SA och ser inte längre texten om att dom `för tillfället inte tar mot nya ansökningar" Har dom öppnat igen eller är jag helt förvirrad?

Qemit, bra jobbat även det här programmet! Du och mannen är jätte duktiga!

Kram på er alla kämpar!

Waka waka

• gracel79
    Heavy skrev 2011-11-10 21:05:35 följande:
    God kväll i stugorna!

Jag måste bara få ställa några dumma frågor till er som är experter Vi hoppas på att få vårt medgivande i slutet av dec och är jätte intresserade av SA. Jag har följt tråden rätt länge men bara skrivit några gånger

Vad betyder det att dom har blivit ackrediterade?
    Vart hittar ni det uppdaterade informationen? Står det någonstans att nya uppdateringar ang SA har kommit eller måste man läsa igenom texten och själv upptäcka  att ny text.

Jag gick just in på SA och ser inte längre texten om att dom `för tillfället inte tar mot nya ansökningar" Har dom öppnat igen eller är jag helt förvirrad?

Qemit, bra jobbat även det här programmet! Du och mannen är jätte duktiga!

Kram på er alla kämpar!

Waka waka
    Tycker också att det verkar som att de har tagit bort texten "för tillfället inte tar emot nya ansökningar". Känner mig ganska säker på vart det stod förut. Uppdaterad info får vi som väntar BB från landet. (kanske andra som köar i sveriges sydafrika kö också, vet ej)
Svar på tråden Sydafrika-tråd!